Kertokaahan miten toimisitte. Likka ja hajoitettu polkupyörä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluasin tietää jos poika olisi tollaisessa ollut mukana. Nämä jutut voi tulla niin yllättävää kautta ja hyvin erilaisena versiona tämän toisen tytön vanhemmille että kertoisin kyllä heti naamatusten.
Tiskit, vaatteiden viikkaus, roskat, maitopurkin hakeminen kaupasta KÄVELLEN pari kertaa viikossa niin johan tulis pyörää kun pyörää ikävä.

Kertoisin toisen tytön vanhemmille asiasta sen takia, että he voivat kasvattaa(jutella) mukulaansa ja estää enempiä hölmöilyjä.

Oma tytär saisi olla ilman pyörää siihen asti, kuin olisin ajatellut edellisen kestävän.

Ehkä olen lepsu, mutta musta riittäisi että tyttö saisi kulkea jalkaisin ensi kevääseen saakka (riippuen tosin koulumatkan pituudesta), ja sitten voisi ehkä saada viikoksi tiskivuoron. Sitten vielä päälle keskustelu asiasta. Ankarampi rangaistus tuntuisi tuonikäiselle kohtuuttomalta, koska tämäkin rangaistus (pyörättömyys) heijastuu joka tapauksessa kuukausien päähän.

ja toisen tytön vanhemmille voisi mainita, eikä vaatia rahaa, mutta niinhän ap oli ilmeisesti ajatellutkin tekevänsä.

• Tykkää
Reactions: moona81
Pyörättömyys ja tiskivuorot tietyn ajan kuullostaa kohtuulliselta minustakin. Kiitos kommenteista ja mielipiteistä.

Toisen tytön äitiä en äsken tavoittanut kun kävin karkkeja viemässä. Mutta kunhan hän ilmoittaa milloin on kotona. Voisin mainita asiasta ihan asiallisesti.

Eilen kerroin toisen tytön äidille. Tyttö olikin jo itse kotona kertonut ainakin jotain. Asia sillä selvä. Neiti tarjotteli mummolta saatua läppäriä minulle korvaukseksi pyörästä ja tyhmyydestä. Onhan tämä kone kalliimpi. Mutta otin sen nyt väliaikaisesti omaan käyttöön. Toinen vaihtoehto olisi ollut siivota lastenhuone seuraavat 2 viikkoa (siivoamiseen menee maks 15 min/päivä perjantaisin olisi ollut tuohon päälle imurointi) neiti valitsi itse tietokoneen annon minulle.

Pyörää neiti saa odottaa kevääseen, ellei sitten sitä ennen löydy mitään ihan mielettömän hyvää. Ja edelleen ensisijaisesti katsellaan käytettyä pyörää. Kun tällä seudulla on ihan priima pyöriä myynnissä käytettynä. Niin en näe syytä välttämättä ostaa uutta.

Kertoisin ilman muuta ja haluaisin tietää jos omani olisi mukana.

Ei viikkorahaa, karkkipäivää, extra-yllätyksiä ym. niin kauan kun vähintään puolet on korvattu.

Minusta teit hieman hassusti, kun annoit tytön itse päättää ns. rangaistuksensa. Olisin itse antanut tiskivuoroja joksikin aikaa ja vaikkapa näin syksyllä pihan haravointia tietyllä "summalla" kunnes käytetyn pyörän arvo on maksettu takaisin. Veikkaan, että tuo tietokone palautuu tytön käyttöön vaivihkaa.

Onko tyttö edes oikeasti pahoillaan?

Voisiko tehdä niin, että kotitöillä tyttö on mukana uuden pyörän hankinnassa? Eli jos sinusta seuraavan pyörän sopiva hinta on 200 euroa, niin tyttö saisi tienata kotityöllä vaikka puolet pyörän hinnasta tai 1/3 mikä nyt tuntuu sopivalta. Kun oma osuus on kasassa niin sitten saa uuden pyörän.

Kotitöiden hinnoittelu voisi olla vaikka: astioiden tiskaus 1 euro, roskien vienti 0,50 euroa,oman huoneen siivous 1,5 euroa.. Jne. Sovi tytön kanssa sopivat hinnat eri töille.. Ja jos on jotain isompaa kotityötä (lehtien haravointi tms.) tiedossa niin siitä sovitte erikseen. Sitten vaan paperille jääkaapin oveen laitatte summaksi sen tienattavan määrän ja aina kun jokin homma on hoidettu niin sinne merkkaatte enää kuinka paljon on jäljellä. ..ja jos vaikka kerää pulloja tms. Niin nekin vaikuttaa summaan.

Luulisi ainakin, että uuden pyörän arvostus olisi ihan eri luokkaa kun siihen on itsekin satsannut tekemällä kotitöitä.

• Tykkää
Reactions: moona81
[QUOTE="vieras";29007772]Minusta teit hieman hassusti, kun annoit tytön itse päättää ns. rangaistuksensa. Olisin itse antanut tiskivuoroja joksikin aikaa ja vaikkapa näin syksyllä pihan haravointia tietyllä "summalla" kunnes käytetyn pyörän arvo on maksettu takaisin. Veikkaan, että tuo tietokone palautuu tytön käyttöön vaivihkaa.

Onko tyttö edes oikeasti pahoillaan?[/QUOTE]

On tyttö oikeasti pahoillaan. Ja tietokoneesta luopuminen oli iso juttu tytölle.

Täytyy sanoa, että mä suuttuisin kyllä hurjasti, jos tyttöni olisi käyttäytynyt noin kierosti. Huutaisin varmaan kuin hyeena ja antaisin kyllä todella ymmärtää, että oli viimeinen kerta.

Uutta pyörää olisi turha haaveillakaan kävellen saisi kulkea vielä pitkälle ensi keväänä - muistaapa jatkossa ennen kun alkaa moisiin typeryyksiin. Uuden pyörän ostaisin siis varmaaan ensi kesänä - ja turha haaveilla joposta!

Kaverin vanhemmille en ilmottaisi mitään, varmaan on kuitenkin ollut oman tytön idea - "hei rikotaan mun pyötä niin saan uuden". En nää syytä miksi kaveria siitä pitäisi syyllistää.

[QUOTE="vieras";29007901]
Kaverin vanhemmille en ilmottaisi mitään, varmaan on kuitenkin ollut oman tytön idea - "hei rikotaan mun pyötä niin saan uuden". En nää syytä miksi kaveria siitä pitäisi syyllistää.[/QUOTE]

Kuka tässä puhui jotain syyllistämisestä? Kyllä minä haluaisin tietää, jos oma lapseni olisi niin höntti, että antaisi suostutella itsensä mukaan tuollaiseen älyttömyyteen. Olisi mainaan tarvetta keskustella oman järjen käytöstä.

Yhteistyössä