Kertokaahan masennuksesta/väsymyksestä yms.kokemuksia..

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Itse olen sairastanut muun kuin synnytyksen jälkeisen depression, mutta hyvä ystäväni sairasti synnytyksen jälkeisen. Hän työsti asiaa psykologin luona käymällä, eikä halunnut tarjottua lääkitystä. Myöhemmin hän kyllä oli sitä mieltä, että olisi kannattanut aloittaa lääkitys, ehkä toipuminen lääkkeen avulla olisi ollut nopeampaa.

Enkä ainakaan minä ole tehnyt sen enempää lääkärin, mielenterveyshoitajan kuin terapeutinkaan luona mitään harjoituksia. Ensimmäisillä kerroilla yritin itkun seassa saada kerrottua tuntemuksiani ja käynnit sen jälkeen ovat olleet hedelmällisiä keskusteluja. Ammatti-ihminen oivaltaa asioita, joita ei itse ole koskaan ymmärtänyt, mutta jotka nyt ovat itsellekin ilmeisiä!

vieras
minullakin masennusta jo puol vuotta ja lapsi myös 5kk ikäinen mull alkoi ahdistus jo kuukausi ennen synnytystä olo oli aika kauhea, en syö lääkettä yritän päästä itse täst eroon,olo on jo vähän parempi,suositelen sinulle kalamaksaöljyä ne autavat minulle aika hyvin syön jo niitä 5kk

Minä ehdottaisin, että soittasin neuvolaan omalle terveydenhoitajalle ja kertoisit asiat niin kuin tuohon ekaan viestiin kirjoitit. Hän varmasti ammattilaisena ohjaa sinut eteenpäin esim. psykiatrisen sairaanhoitajan luokse tai mielenterveystoimistoon psykologille. Siitä se lähtee! Meillä on käynyt perhetyöntekijä, josta oli suuri apu! Koti saa olla vaikka mullin mallin, hän ei tule tarkastamaan onko siistiä, vaan haluaa auttaa sinua. voit vaikka nukkua ja hän hoitaa lapsia sillä aikaa. Nyt rohkeasti soitat esim. sun terkkarille. :hug:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tähkäpää:
Minä ehdottaisin, että soittasin neuvolaan omalle terveydenhoitajalle ja kertoisit asiat niin kuin tuohon ekaan viestiin kirjoitit. Hän varmasti ammattilaisena ohjaa sinut eteenpäin esim. psykiatrisen sairaanhoitajan luokse tai mielenterveystoimistoon psykologille. Siitä se lähtee! Meillä on käynyt perhetyöntekijä, josta oli suuri apu! Koti saa olla vaikka mullin mallin, hän ei tule tarkastamaan onko siistiä, vaan haluaa auttaa sinua. voit vaikka nukkua ja hän hoitaa lapsia sillä aikaa. Nyt rohkeasti soitat esim. sun terkkarille. :hug:

mä en uskalla puhua sille,ei se oo semmonen täti jolle tohtii omia asioita puhua.jotenki tuntuu ettei se ymmärrä =( ja nyt oli ainakin sijaisena joku nuori likka..tää on kurjaa,ku kaikilla on niin paljo ehdotusta että soita sinne ja sinne.voi ku oliski viä se edellisen paikkakunnan neuvolan täti,se oli aiva ihana!

Yhteistyössä