KERTOKAAHAN KOKENEEMMAT..

meille tulossa vauva helmikuussa ja poika täyttää 4v. huhtikuussa. hommatakko edulliset tuplarattaat?? ensin ei tullut edes mieleen, kun onhan poika jo niin iso stten, mutta nyt mietinkin toisin. kun me ollaan kovia käveleen ja hölkkäileen rattaiden kanssa. ja kun mie oon päivätkotona keskenään lasten kanssa niin kyl mieluusti kävisin lenkillä siinä pienemmän nukkuessa samal päikkärit (nukkuu isompikin vielä kyllä) niin kannattaiskohan ne kuitenkin hommata?? tuntuu vaan jotenkin hassulta ku poika jo sit melkein 4v. hyvin on kyl aina rattaissa viihtyny, et tunnin lenkki menee leikiten..
plääh.. laittakaa mielipiteitänne pliis jooko!

kiitos, ja mukavaa päivää kaikille!!
 
Mä en hommais. Onhan poika jo niin iso. Meillä ku toinen lapsi syntyi esikko oli 2v3kk niin hommasin vaunuihin sisarisuimen ja sillä mentii hyvin. Kun sen käyttö lopetettiin esikko jaksoi hyvin kävelläkin. Mutta tuon ikäiselle sisaristuin on liian pieni jo, jos jotain niin miettisin ehkä sitä seisomalautaa.
Meille on nyt tulossa kolmas ja kuopus on silloin 3v enkä hanki ku korkeintaan sen seisomalaudan.
 
Mä olen aika samoilla linjoilla Saarun kanssa. En kyllä hommaisi, mutta tämä nyt on ihan subjektiivinen näkökanta!

Meille tulossa tammikuussa vauva ja isoveli silloin 2v8 kk,enkä aio hankkia kaksoisrattaita, vain seisomalaudan. Sitten kesämmällä (silloin yli 3v) uskoisin että poika jo pyörällä vetelee, jolloin pääsen juoksemaan kenties vauvan ja pojan kanssa.
Teilläkin tulee kevät ja kesä vastaan aika pian kuitenkin, niin eiköhän teilläkin jo silloin pyöräillä?

Jos saatte joltain lainaksi niin sitten ehkä voit kokeilla miten menee. Mutta itse en kyllä investoisi, koska se käyttöaika on varmaan teillä tosi lyhyt, jos ollenkaan?? Ne kunnon juoksuvaunut maksaa kuitenkin aika paljon, ainakin mun mielestä.
 
juu.. niinhän se taitaa olla. seisomalautaa mietin eka, mut siitä ei ole merkittävää hyötyä kun jaksaa ihan hyvin kävellä kauppaan ja takas. ainoastaan sen kunnon reippailun takia niitä mietin. pitää kevääksi keksiä kai jotain muuta ja toivoa et tuo esikko sit innostuis ja jaksais pyöräillä et pääsis lenkeille. vielä ei niin välitä. tosiaan käyttö jäis kuitenkin vaan siihen tulevaan kesään luultavasti.. talviurheilut meillä on toisenmoisia..
jep jep.
 
Meillä esikoinen on nyt 3v, toinen syntyy kuukauden päästä. Ja ihan tavalliset vaunut vauvalle hankittiin. Meillä ei ole edes autoa, joten meilläkin liikutaan jalkaisin paljon paikasta toiseen. Esikoinen osaa pyöräillä ja tykkää siitä, joten saa liikkua niin ja varmaan seisomalaudan hankin vielä varmuudeksi. Mutta mitään tuplia ei kyllä meille enää.
Kaverini sai kahden vuoden ikäerolla lapset ja ilman tuplia hekin pärjäsivät. Lapsikohtaista tietenkin, mutta ei meidän poika enää huoli rattaita mukaan kuin pakosta, joten tuskin hän niissä tuplissakaan istuisi..
 
Meille tulee marraskuussa vauva ja isompi täyttää 4 maaliskuussa. Itse haluan myös käydä lenkillä ja pitkillä kävelyillä, joten kahdenistuttavat rattaat on ehdottomasti tarpeen. En voisi kuvitella, että 4vee hölkkää mun kanssa 5 km lenkin :LOL: tai seisoo sen matkan laudan päällä...

Sitten mietin sitä, että isompikin nukkuu varmaan vielä pitkään päiväunet, joten siinähän on hyvissä rattaissa mukava nukkua. Nukkuvathan lapset/ ja joutuvat istumaan autossakin aika pitkiä matkoja. Ja ne kaupunkireissut - en halua tapella isomman kanssa siitä, että hänen on PAKKO jaksaa kävellä kun pienempi istuu rattaissa.

Meillä esikoinen on pyöräillyt 2-vuotiaasta lähtien, mutta sekin on jaksamislaji. Saattaa yhtäkkiä kesken matkan ilmoittaa, että en jaksa pyöräillä enää. Siinä sitten vaan kantamaan pyörää JA esikoista...ei kiitos. Sitä paitsi täällä kaupungissa on muutenkin aika vaarallista tuon ikäisen pyöräillä ellei aikuinen ole metrin päässä.

Mä en halunnut kovin leveitä enkä pitkiä rattaita, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jäi Phil & Teds:in rattaat. Ja ne on kait ihan hyvät hölkkälenkeillekin.

Näin siis meillä - kaikki taaplatkoon tyylillään!
 
Mun kummipoika täytti aika samoihin aikoihin 4v kun heille syntyi toinen vauva. Vanhemmat on kovia lenkkeilemään, kävivät jopa rullaluistelemassa esikoinen rattaissa (mutta eivät enää kahden kanssa).

Sitten kun toinen syntyi, isä alkoi kovasti opettaa vanhempaa poikaa ajamaan ilman apupyöriä ja hän oppikin aika pian. Poika polki kohta 5km aivan kevyesti kun vanhemmat hölkkäs ja vauva oli rattaissa. Nykyään molemmat pojat istuvat pyörän turvaistuimissa.

Sitä en tiedä mitä aikovat tehdä kun kohta syntyy kolmas :D
 

Yhteistyössä