Kertokaahan kokeneemmat äitylit ja asiantuntijat (imemislakko)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiinuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiinuli"

Vieras
Haluaisin kysyä imemislakosta joka johti imetyksen lopetukseen... Olen lopettanut imetyksen jo pidempi aika sitten vauvan rintalakkoilun vuoksi (vauva imetyksen loppuessa 8kk) mutta asia jäi kovasti vaivaamaan minua.

Oli tosi kova syömäri vauvana eikä ollut mitään rintaraivareita ym. ennenkuin 5kk ikäisenä sitten alkoivat. Lapsellemme puhkesi tosi varhain hampaat joiden luulen vaikuttaneen tilanteeseen (juuri 5kk tienoilla alkoi tuli 4 ylähammasta kerralla). Vähän ajan sisällä siitä alkoivat jo poskihampaat puhjeta. Onko kukaan samaa mieltä että voisi vaikuttaa?

Rintaraivarit alkoivat siis 5kk iässä ja niitä oli enemmän ja vähemmän kunnes tilanne ajautui pikkuhiljaa siihen että söi vain öisin ja sitten loppui sekin. Kuukauden ajan vielä lypsin maitoa mutta ei kelpuuttanut sitä eikä korviketta mistään. Sitten älysin antaa periksi ja lopetin. Huoli oli kova vauvasta ja oli mieli aika allapäin. Mutta niin vain selvittiin ja nykyään suurinta herkkua on rasvaton maito...

Mitä ajatuksia tulee mieleen? Itse olen pohtinut kaikki vaihtoehdot ja tiedän syyllistyneeni tyrkytykseen ja tuputukseen kun huoli oli niin kova vaikka tiesin että vain pahentaa tilannetta! Mutta aina saa sen käsityksen että noista lakoista pääsee yli, ei meillä....

Yhteistyössä