Kertokaahan hyviä tahranpoisto aineita tai niksejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Tarttis nyt jotain hyvää ja oikeasti sellaista millä lähtee tahrat pois..tabort ei auttanut.eikä se vanis joku jota meillä on kaapissa..mikä se joku taikasieni on?Mistä sitä saa ja onko siitä kellään kokemusta?Kiitän jos joku jaksaa antaa vinkkejä.Niin ja sappisaippua ei ole meillä auttanut joten sekin on kokeiltu.. :(

Se pinkki purkki missä on sellaista jauhetta, vanish tai sinnepäin se nimi. Sillä lähtee!! Sain vanhatki tahrat pois. Ensin liotin siinä aineessa ja sit koneeseen ja taisin sitä laittaa purverin sekaankin. Ja kävipä vielä niin että unohdin :ashamed: vaatteen likoamaan yön yli ja pieni paniikki tuli oliko väritki ottanu matkassa mutta eipäs ollu =) Tahra häipynyt ja värit ok. SUOSITTELEN!! :wave:

Käy värillisille, siellä on ohjeet erikseen valkoselle ja kirjavalle, ei lähe värit. Toki minä sain yhden lapsen puseron pilalle kun kone temppuili enkä saanut ohjelmaa heti käyntiin ja kloriitti oli jo koneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
Se pinkki purkki missä on sellaista jauhetta, vanish tai sinnepäin se nimi. Sillä lähtee!! Sain vanhatki tahrat pois. Ensin liotin siinä aineessa ja sit koneeseen ja taisin sitä laittaa purverin sekaankin. Ja kävipä vielä niin että unohdin :ashamed: vaatteen likoamaan yön yli ja pieni paniikki tuli oliko väritki ottanu matkassa mutta eipäs ollu =) Tahra häipynyt ja värit ok. SUOSITTELEN!! :wave:

Meillä mennyt melkein koko purkki sitä eikä ole tehonnut vaikka heti laitoin sitä tahraan ja annoin olla yön yli ja vaikka ja mitä.. :headwall: ottaa päähän..

Meillä ei ole ollut maineensä väärti, en ole kyllä liuottanut vaan laittanut koneeseen.

meillä on aika hyvin ruokatahrat lähteny Dr. Beckmannin tahranpoistoaineella, markettikamaa. sillä lähti viimeksi isän paidalta vauvan mustikkapuklukin, joka oli ehtiny kuivua.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
meillä on aika hyvin ruokatahrat lähteny Dr. Beckmannin tahranpoistoaineella, markettikamaa. sillä lähti viimeksi isän paidalta vauvan mustikkapuklukin, joka oli ehtiny kuivua.

Eli tuota sitten ostamaan marketista ei se auta kun kokeilla..molemmat tahrat on nyt kuivuneet tietenkin..kesää odottaen kun joskus aurinko on polttanut porkkana tahrat pois vaatteista..

Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:

Meillä mennyt melkein koko purkki sitä eikä ole tehonnut vaikka heti laitoin sitä tahraan ja annoin olla yön yli ja vaikka ja mitä.. :headwall: ottaa päähän..

No voi hitsi. Meillä se on ainaki tähän asti tepsiny kaikkiin tahroihin..

meilläkään vanish ei ole tepsinyt yhtään mihinkään tahraan. Sappisaippualla olen joitain tahroja saanut pois, mutta silloinkin ne pitää yksitellen hinkata.

Meillä vaatteista löytyy ainakin appelsiinia, mustikkaa, porkkanaa, sormiväriä, rasvatahroja... vielä kun keksisi, millä nuo vaatteet saa puhtaaksi. :headwall:

Juu ei meillä lähtenyt tuolla Dr. Beckmannillakaan.. :headwall: rasvatahrat meillä on onneksi sentään lähtenyt kun laitan ihan Fairya siihen kohtaan ja koneeseen tai sitten joskus pitänyt antaa vähän aikaa olla.Mutta se on tempsinyt tuohon meillä.Niin ja esikoinen sai kesällä uuden Espritin mekon ja saman tien kaatoi sille mustikkakeiton ja olin ihan että voi ei..no laitoin heti koneeseen 60 asteeseen mutta ei lähtenyt joten laitoin sitten 90 asteesen ja johan lähti,pelkäsin tosin että menee uusi mekko pilalle mutta ihme ja kumma ei mennyt.

Vanishin nimeen vannon mä.

Kaikki tahrat on lähteny. Mutta tosiaan, sillä pitää pyykkejä liottaa 6-12 tuntia ja sen jälkeen normi pesu, ei lähde tahrat jos vaan koneeseen sitä jauhetta laittaa.

Eli vanishilla liotus: 1/2-1 mitallista (purkissa mukana) tahrojen mukaan vanishia vajaaseen ämpärilliseen vettä, tahraset vaatteet sinne, ja vähintään sen 6 tuntia ovat siellä (mä pidän yön yli aina) ja sitte normaali pesu, vielä voi pesuaineen sekaan laittaa 1/2 mitallista vanishia. Ja vanhatkin tahrat on tällä lähteny kaikki, ainakin ollut tomaattia, paprikaa, rasvaa ja mustikkaa.

Ja värilliselle sitä pinkissä purkissa olevaa, valkosille valkosessa purkissa. Mutta valkoset saa puhtaaksi halvemmalla kloriitilla :).

meillä on käytössä sappisaippua ja tahrat on lähteny hyvin. pistän tahraset vaatteet likoon veteen mihin oon sekoittanu sitä sappisaippuaa, sen jälkeen pesukoneeseen ja vaatteen pesuohjeen mukaan pesu... sappisaippuaa on nesteenäkin

Meillä on Nestemäinen Bioluvin. Sitä on käytetty värilliseen pyykkiin. Suoraan tahran päälle!
On lähteny kuivuneet rasvat ja muut tahrat!
Valkoselle meillä on joku tahranpoisto aine mikä ei oo niin hyvä vaikkakin kuulemma toka paras tahranpoistoaine jossain yesteissä...

Alkuperäinen kirjoittaja zannah:
meillä on käytössä sappisaippua ja tahrat on lähteny hyvin. pistän tahraset vaatteet likoon veteen mihin oon sekoittanu sitä sappisaippuaa, sen jälkeen pesukoneeseen ja vaatteen pesuohjeen mukaan pesu... sappisaippuaa on nesteenäkin

juu toi sappisaippua kuulemma on tosi hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lyytikki:
minä suosittelen goldenin super 10.. tähän asti lähtenyt tahra kuin tahra. Sitä vaan ei saa taval. marketista,jälleenmyyjiltä ainoastaan.

Mulla on mahdollisuus saada tätä joten pitäskö kokeilla jos oikeasti tehoaa.. =)