Kertokaahan hyviä keinoja saada appiukko maksamaan velkansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniä

Vieras
Ja siis sillä tavalla että välit ei menisi. Appiukko ja anoppi osti meiltä meidän vanhan käytetyn läppärin sukulaiselle joululahjaksi ja sovittiin että appi maksais meidän autorempan osat jotka oli n. 200e sen läppärin vastineeksi. Noh, kun osat piti käydä maksaan, ei apella ollutkaan yhtäkkiä rahaa maksaa niitä. Oli sanonut miehelleni että tammikuun aikana maksavat. No, meidän piti kiristää nyöriä, että saatiin 200e maksettua omasta pussista. Laitoin sitte tossa viime viikolla appiukolle viestiä että millos se vois maksaa ku silloin oli puhetta että tammikuun aikana maksais, ei vastannut mitään takasin. Pistin sitten miehen kysymään, että millon maksaa, niin kuulemma sitten kun tulee rahaa. Mutta ei kertonut että milloin.

Ärsyttää. Menoreikiä olis ihan mahdottomasti ja tuo 200e helpottas kummasti meitä. Mutta rahaa ei vain näy eikä kuulu. Kertokaapas sitte keinoja miten saada omansa takaisin kun edellä mainitut ei ole auttaneet? Ja mitään riitaa en haluais saada aikaseksi, tiedän että anoppilan väki on aika herkkiä vetämään herneitä... Ja mies ei halua ahdistella porukoitaan kun pelkää että isänsä suuttuu. :(

vetää herneet kun ei maksa velkojaan,sanon et prkl ihme porukkaa..
en voi mitään neuvoa sanoa sillä mä luonteeni tuntien sanoisin heille et haetaanko läppäri takaisin vai tulleeko rahaa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja lakana:
vetää herneet kun ei maksa velkojaan,sanon et prkl ihme porukkaa..
en voi mitään neuvoa sanoa sillä mä luonteeni tuntien sanoisin heille et haetaanko läppäri takaisin vai tulleeko rahaa :snotty:

No näinpä. Mutta kun tää läppäri meni miehen mummille ja se oli ihan ikionnessaan siitä. Niin ei oikeen kehtais sivullisen mieltä pahoittaa tuosta.

Ja mun mies pelkää kaikenmoista kärhämöintiä porukoidensa kanssa. Ja mä olen erittäin äkkipikainen suutuksissani niin siksi yritän välttää viimeisen asti äärimmäisiä keinoja kun tiedän että silloin tulee pahaa aikaan ja saan pahimmassa tapauksessa sekä mieheni että anoppilan vihan niskaani.

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
voisiko ihan ystävälliseen ja rakentavaan sävyyn kertoa appiukolle, että teillä rahapula? ja pyytää tarkka ajankohta maksulle, kun joudutte (ainakin leikisti) siirtämään laskujen maksua...

Tota kyllä vois koettaa...

"Hei, siitä kahdestasadasta jonka olette meille velkaa, me todella tarvitsisimme sitä. Jos ette pysty maksamaan sitä, niin sanokaa suoraan niin otamme sen läppärin takaisin ja myymme sen jotta saamme ne rahat."

Meillä päin on tapana mennä oven taakse perimään, jos ei hyvällä niin sitten pahalla ja ei ole vielä kukaan meidän kaveriporukasta jäänyt ilman rahojaan. Jos ei rahaa ole niin sanot että saavat antaa jonkun tavaran josta saat sen 200? kun myyt.