Kertokaa vaihtoehtoisia kivunlievitysmenetelmiä! Tulen hulluksi näitten särkyjen kanssa

Mulla siis jalka kipsissä ja selästä pari nikamaa murtuneet. Lääkkeenä Panadolia 1g kahdesti päivässä ja yöksi 2 kpl Panacodeja.
Ei noista lääkkeistä ole apua koko aikaa. Teho ehtii laantua ennen kuin uuden nappulan saa ottaa ja sitten menee taas tovi, jotta kipu laantuu.
Pakastettua vehnätyynyä olen käyttänyt selkään, mutta se vain pahentaa vihlontaa. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
buranaa tai voltaren nappeja. ja buranaa 800 ei 400. Voltaren on reseptilääke, joten buranaa vois ainakin tänään kokeilla.
No se siinä on, kun en saa käyttää muuta kuin parasetamolia. :snotty:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Mulla siis jalka kipsissä ja selästä pari nikamaa murtuneet. Lääkkeenä Panadolia 1g kahdesti päivässä ja yöksi 2 kpl Panacodeja.
Ei noista lääkkeistä ole apua koko aikaa. Teho ehtii laantua ennen kuin uuden nappulan saa ottaa ja sitten menee taas tovi, jotta kipu laantuu.
Pakastettua vehnätyynyä olen käyttänyt selkään, mutta se vain pahentaa vihlontaa. :'(
Auttiasko lämmin? Jos sen venhätyynyn lämmittäisi :) Muhun ei auta myös kylmä, paremmin toimii säryn kanssa kuuma.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
buranaa tai voltaren nappeja. ja buranaa 800 ei 400. Voltaren on reseptilääke, joten buranaa vois ainakin tänään kokeilla.
No se siinä on, kun en saa käyttää muuta kuin parasetamolia. :snotty:
Auts. tuo se ei oo kivaa.
kokeile googlata luonnonmukaiset kivunlievitysmenetelmät?
Mut älä ainakaaan pajunkuorta kokeile vaikka moisen ehdotuksen jostai löydät, asa-allergikko ei voi käyttää sitä.

myy
No on kyllä aika pieni annostus tuo! Sinuna ottasin yhteyttä lääkäriin ja kertoisin tilannetta ja pyytäsin tehokkaampaa lääkitystä. Mulla on noita Panacodeja selän takia myös ja annos on maksimissaan 3x2kpl. Eli ovat vastaavia parasetamoli määrältään kuin 500mg Panadolit, joita myös saisi ottaa 3x2kpl päivässä.

Janni
Panacodia voi käyttää huomattavasti isompaakin annosta, eli soita sinne mistä reseptin laittoivat ja kerro et lääkitys EI riitä! Toki kannattaa ottaa päiväsaikaan vain yksi (tai jopa vaan puolikas ) panacodi kerrallaan ;)

Panadoli annosta kannattaa pienentää kun lisää panacodia! (parasetamolia ei saa saada liikaa päivän aikana ja sitä on noissa kummassakin )

Luonnonmukaisia kivunhoitokeinoja ottaisin mielelläni vastaan itsekin.

Vielä että sinulla on kyse nyt kuitenkin ihan akuutista kivusta ja kipulääkkeiden tarve ei ole pitkäaikainen niin annoksen nostoon ei pitäisi olla mitään estettä!
Panacod kannattaa lopettaa vähitellen jos käytät isoja annoksia useita viikkoja, mutta siitä ei ihan varmasti mitään ongelmia tule kun tiedostat sen että sillä on joillekin sellainen vaikutus että siitä tulee hyvä olo ja riski riippuvuuteen on silloin jos niitä alkaa hyvän olon saadakseen nappailemaan. (tämä vain sen takia että joku kuitenkin kohta vetää esiin sen "varo, jäät riippuvaiseksi" kortin )

Janni
Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Mäki suosittelen lämmittämään sen tyynyn. Mulla on kanssa vehnätyyny ja ei se kylmänä mitään auta.

Noista lääkkeistä en osaa mitään sanoa muuta kun että annostus vaikuttaa tosi pienelle.
Epäilen että kuuma ei välttämättä tee hyvää, kun kyseessä oli murtunut nikama. Kuuma pahentaa tulehdusta. (voisin kuvitella että murtuma aiheuttaisi tulehduksen kaltaista tilaa sinne selkään.. en ole kuitenkaan mikään asiantuntija, eli tää on mutua ja ripaus kokemusta )

Ja vielä että kipulääkeannostus on todellakin pieni. :/

Pieni annostus tosiaan on, mutta jos tästä nyt selvittäis niillä. Tietysti jos tuon täräyksen jälkimainingeissa tulee km. niin sitten mulle ei ole mitään väliä mitä ja miten paljon lääkkeitä itseeni pumppaan.

Pieni annostus tosiaan on, mutta jos tästä nyt selvittäis niillä. Tietysti jos tuon täräyksen jälkimainingeissa tulee km. niin sitten mulle ei ole mitään väliä mitä ja miten paljon lääkkeitä itseeni pumppaan.
Pelottavaa :( Mitä sulle oikeen on tapahtunu?

Mulle määrättiin raskausaikana iskiakseen 3xpanadol ja 3x panacod päivässä, mutta ainoa todellinen apu tuli kyllä akupunktiosta. Kävin joka viikko synnärillä piikitettävänä enkä sen koommin pillereitä tarvinnut.
Tiedän että joka synnärillä ei moista mahdollisuutta ole, mutta kuulemma tuo tk:n fysioterapeuttikin on jo aiheeseen tutustunut. Kannattaa siis kysyä tk:sta, ei siinä ainakaan mitään menetä.

Putosin katolta.

Vaihtoehtoisena kivunhallintamenetelmänä toimii, niin älyttömältä kuin kuulostaakin, syvähengitys, rentoutus ja se että keskittyy ihan mihin tahansa muuhun paitsi siihen kipuun. 4,5 vuoden kokemuksella... Kipu saa kehon kaikki osat stressin tilaan, tietämättäänkin jännittää lihaksiaan mikä taas vähentää hapekkaan veren kuljeutumista sinne vaurioituneisiin kehonosiin. Syvä rentoutunut hengitys taas lataa vereen happea joka auttaa parantamaan kudoksia. Se että keskittyy muuhun auttaa sekä kipuun että ketutukseen :| Ja tosiaan, parasetamolia voi kausittain käyttää 4000mg, en tosin tiedä saako raskaana?
Voimia tuhannesti, rankka paikka! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja enigma75:
Vaihtoehtoisena kivunhallintamenetelmänä toimii, niin älyttömältä kuin kuulostaakin, syvähengitys, rentoutus ja se että keskittyy ihan mihin tahansa muuhun paitsi siihen kipuun. 4,5 vuoden kokemuksella... Kipu saa kehon kaikki osat stressin tilaan, tietämättäänkin jännittää lihaksiaan mikä taas vähentää hapekkaan veren kuljeutumista sinne vaurioituneisiin kehonosiin. Syvä rentoutunut hengitys taas lataa vereen happea joka auttaa parantamaan kudoksia. Se että keskittyy muuhun auttaa sekä kipuun että ketutukseen :| Ja tosiaan, parasetamolia voi kausittain käyttää 4000mg, en tosin tiedä saako raskaana?
Voimia tuhannesti, rankka paikka! :hug:
Tähän lisäisin vielä että kuvittele hengittäväsi siihen kohtaan mihin sattuu. Kuulostaa hölmöltä mutta auttaa! Joogassa hengitetään siihen mikä venyttäessä tuntuu kireältä.

Täytyypä kokeilla tuota hengittämistä. Tosin, olen niin muutenkin kireä, etten ole koskaan saanut itseäni täydellisen rentoutuneeseen tilaan.

Veli ehdotti minulle meditaatiota. :D

Kotilohikäärme teki hyvän korjauksen, tuo unohtui. Rentoutuminen on vaikeaa alussa! Itse aloitin siitä etten vetänyt otsaa ryppyyn kivusta, ei muuten ollut helppoa! Siitä pikkuhiljaa levittää aluetta leukoihin etc. Samalla keskityin täysillä tulevan kukkaistutuksen muotoihin ja istutuksiin, pikkuhiljaa huomasi että se kipu ei ihan koko aivoja vallannutkaan :D Minulla auttoi yhteen aikaan akupunktio, mutta en tiedä voiko noin akuutissa tilassa antaa? Toivottavasti kohta helpottaisi kivut!

Janni
Putosin katolta.
HUI ! :eek: :(
Olet siis raskaanakin. Auts!
Ei käy kyllä nyt kateeksi olotilaasi. :(

Panacod on ilmeisesti kuitenkin turvallinen ja paljon käytetty lääke raskauden aikana, joten älä ainakaan stressaa siitä. Vaikuttaako illalla otettu 2 panacodia kerralla kuinka voimakkaasti? mietin että jos kipuun riittäisi 1 niin 3 kpl panacodia vuorokaudessa voisi jo saada kivun ihan hyvin hallintaan. (tietenkin pitää kysyä lupa sieltä missä olet hoidossa Tai jos neuvolan lääkärikin voisi ottaa kantaa?)
Ei nyt tarkoitukseni tuputtaa lisää lääkettä, mutta mietin että ei mieletön kipukaan tee hyvää (sinulle eikä vauvalle mahassa ) :(

Itse jos onnistuisin raskautumaan joutuisin luultavasti käyttämään ihan koko raskauden ajan kipulääkitystä. Luultavasti juuri panacodia, mutta mahdollisesti vahvempaakin :(

Rentoutus on yksi millä kivun voi saada hetkeksi pois. Tätä en muistanutkaan ennenkuin joku kirjoiti siitä.
Kun pääsisi sellaiseen meditaatio olotilaan niin kipu haipuu kyllä. Itse olen joskus päässyt sellaiseen tilaan, mutta useinmiten se ei (itselläni ) onnistu.
Sinulle parempaa onnea sen kanssa :flower:

Akupunktio on itselläni myös auttanut kipuun. En tiedä tehdäänkö sitä noin akuuttiin tilanteeseen, mutta ainahan voi kysyä.

Hieronta ja ihan pelkkä kosketuskin auttaa minulla. Ehkä sinulla voisi hyvin varovasti koittaa kauempaa selkärangasta jos mies tai joku vaikka ihan silittelisi?

Janni
Alkuperäinen kirjoittaja enigma75:
Kotilohikäärme teki hyvän korjauksen, tuo unohtui. Rentoutuminen on vaikeaa alussa! Itse aloitin siitä etten vetänyt otsaa ryppyyn kivusta, ei muuten ollut helppoa! Siitä pikkuhiljaa levittää aluetta leukoihin etc. Samalla keskityin täysillä tulevan kukkaistutuksen muotoihin ja istutuksiin, pikkuhiljaa huomasi että se kipu ei ihan koko aivoja vallannutkaan :D Minulla auttoi yhteen aikaan akupunktio, mutta en tiedä voiko noin akuutissa tilassa antaa? Toivottavasti kohta helpottaisi kivut!
Hei tää oli hyvä! Ja samaten kaikki kirjoitukset rentoutuksesta.

*harjoittelee kovasti otsan pitämistä sileänä ja sai jo alueen vähän kasvamaankin.. ennenkuin keskittyminen herkesi... * :D

Yhteistyössä