Kertokaa teidän vastasyntyneistä tytöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 27

Vieras
Sori, oon niin innoissani :ashamed: meille on näillä näkymin tulossa tyttö, enkä jaksais yhtään oottaa!

Minkälaisia teidän tytöt on syntyessään ollut? Minkä kokoisia ja kumman vanhemman näköisiä? Olitteko ostanut pelkkiä vaaleanpunaisia vaatteita? Kertokaa kaikki! :)

Tyttö oli 4290g ja 54cm. Pullero ja on sitä vieläkin :)
Isänsä näköinen on ollut syntymästään saakka.
Oli vaaleanpunaista, mutta on myös paljon muutakin väriä.
Meidän tyttö oli jo sairaalassa "iholle liimautuja" eikä kestänyt olla yhtään omassa sängyssään. Nyt 10kk nukkuu jo onneksi pinnasängyssään. Suurta taistelua oli tytön ensimmäiset kuukaudet, ei nukkunut eikä viihtynyt muualla kuin sylissä.

No onneksi on tasapainottanut esikoispoika, joka on äitinsä näköinen ja nukkunut alusta asti tyytyväisenä minne ikinä onkaan nukahtanut.

Pieni ja hoikka vauva, 3100g ja 50cm.
Tummat hiukset.

Kakkas paljon ja kitisi, nukkui useamman tunnin aina putkeen ja sitten söi urakalla :D

Näöstä en osaa sanoa, vauvan näköinen :D Perityt piirteet näkyivät vasta myöhemmin.

Vaatteita en ostanut, ompelin pari bodya ja luotin äitiyspakkauksen vaatteisiin, kirpparilta ostin pari potkupukua, mutta en jotenkin 'osannut' ajattelin että kun en kerta tiedä minkä kokoinen lapsi on syntymässä ja kuinka nopeasti kasvaa, mitä kaikkea tulee tarvitsemaan. Ajattelin että siperia opettaa :D En kyllä olisi ostanut pelkkää vaaleanpunaista jos olisin kovasti hankkinut kaikkea etukäteen.

Meidän tyttö oli 51cm ja 3.3kg.. Ei ollut kummankaan näköinen, vaan isoveljensä. Näin siis aivan aluksi. Ihan pian alkoi kuitenkin näyttää omalta itseltään. En ollut ostanut paljoa vaaleanpunaista, yhden pienen mekon ja jonkun bodyn ja housut ennen vauvan syntymää. Mutta sen jälkeen prinsessameininki karkas kädestä ja hurahdin totaalisesti tyttöjen pinkkiin maailmaan! Jatkuu edelleen, vaikka "vauva" on jo 2.5v! Ymmärrän onnesi, tyttöjen maailma on ihana, vaikkei ne tytöt pitkään aikaan pojista eroa!

1895g 42.5cm

Ei ollut kummankaan näköinen vielä moneen kuukauteen.

Ei ollut vaaleanpunaista ostettuna, ei tiedetty sukupuolta etukäteen.

Vietti ekan kuukauden sairaalassa, sen jälkeen kotona oli haastava vauva ja itki ekat kuukaudet läpeensä.

Nyt reipas taapero, omapäinen

kaks erilaista tyttöä löytyy täältä. Toinen niin rauhallinen ja oikein prinsessa kun toinen sitte syntymästään asti tosi temperamenttinen ja enemmän tommoi tättähäärä :D Ei niistä vauvoina voi oikein sanoa mitään, kai se on niin yksilöllistä et mimmonen vauva kukaki on, sukupuoliroolit alkaa erottua vasta vähä myöhemmin ja ne kiinnostuksen kohteet jne. Meillä kumpiki tyttö tykkää autoista ja traktoreista, mekoista ja tanssimisesta ja laulamisesta ja pinneistä ja niin. :>

meille mieluisimmat lastenvaatteet on ostettu hm nettikaupasta ja jotain ellokselta, sielä on kans ihania <3

On noi tytöt vaan niin ihania, nyt tulossa poika, ensviikolla jopa ja vähän jännittää et miten sitä nyt osaa pojan kanssa sitten :D onko kaikki niin erilaista jne. Lastenhuoneki saa uuden sisustuksen joskus enskesänä ku poika pääsee siskojensa kaa samaan huoneeseen :) Kaikki niin uutta ja jännää.

No minä sain tytön, joka oli niin kaunis ruskeine nappisilmineen ja töyhtötukkineen etten olisi ikinä voinut kuvitella että sellainen tuli minusta :D Ihan on isänsä näköinen, en olisi tosin uskonut että jos tyttö perii isänsä kaikki piirteet niin hän voisi olla niin kaunis (ja pieni). Isi on kuitenkin sellainen jääkaappipakastimen kokoinen, karvainen mörkö.

Tyttö oli 49cm pitkä ja 3400g painava, ihan "keskikäyrälapsi" siis, mikä jostain syystä oli kätilön mielestä hyvin hilpeää :D

Edelleenkin tyttö on lumoava ilmestys, sellainen pikku martta jonka silmistä paistaa jotain käsittämätöntä määrätietoisuutta, tyttö "katsoo suoraan sieluun" :heart:

Meillä tyttö oli 4120g ja 54cm syntyessään.Huomattavasti vaativampi,kun isoveljensä,joka oli aina tyytyväinen,vauvana ja hän on edelleen "helppolapsi",Tyttö on huomattavasti hankalampi(nyt 6v).Tytöllä oli myös koliikki,joka imi hyvin voimat vanhemmilta.

En muista mittoja, reilu kolme kiloa ja 49cm.
Parhaiten muistiin on jäänyt hetki kun imetin tyttöä sairaalassa, yritin aloittelijana nähdä millainen ote hänellä oli niin johan tuli tuima, sellainen kaiken tietävä ja salaisuudet tunteva syvä tuijotus ja nykäisi kätensä rinnan eteen niin etten nähnyt mitään.

Ei tiedetty sukupuolta etukäteen joten ei hamstrattu pinkkiä, eikä olla senkään jälkeen. Näyttää kivemmalta kun on muitakin värejä ja kieltämättä turkoosi on tuon tytön väri, sopii täydellisesti silmiin :)

Tytöt olleet 3960g ja 52cm ja toinen 4360g ja 52cm. Molemmilla tumma, paksu tukka ja nuoremmalla ihanat mustat ja todella pitkät ja kaartuvat ripset, että kätilökin nauroi, että harvoin tälläisiä näkee.
En ole ostellut erityisemmin mitään vaaleanpunaista tai röyhelöitä. Lähinnä saatu ollaan tyttöjen vaatteita.
Meillä myös 4 poikaa ja käytännössä isompana oon todennut, että pojat ovat tyttöjä helpompia ja joustavampia monessa suhteessa.

Meille kanssa lupailtiin tyttöä, nyt 28 ja risat menossa :) Esikoinen poika. Onhan se hyppäys ihan erilaiseen maailmaan, nyt meidän elämän täyttää traktorit ja autot.

Tyttö oli 47cm pitkä ja painoi 2890g
ensi töikseen purasi hoitajaa sormeen, kun hoitsu tunnusteli vauvan suuta. Yritti syödä isin tisua ja kauhea huuto kun isi ei antanutkaan. Sairaalassa tyttö oli tosi rauhallinen ja nukkui yöt(itse en pystyny nukkumaan, kun oli pakko vahtia että vauvalla on kaikki hyvin). Kuulemma tyttö on mun näkönen :) Aijaa.com - 8240830.jpg

Esikoinen oli poika, mutta helmikuussa syntynyt kuopus oli sitten tyttö ja olikin kaikintavoin muutenkin erilainen kuin poika oli ollut vauvana :)
Ensinnäkin oli masussa hirveä pyörijä KOKO ajan, synnytyksen käynnistyksessäkin viimeiseen hetkeen asti potki mun sisuskaluja ihan täysiä. Oli arvioitu painoksi 3600g, mutta sieltähän putkahtikin 4150g painava ja 51cm pitkä tytön tyllerö.

Oli kyllä kuin kopio veljestään. Näytti enemmän veljeltään kuin kummaltakaan meistä vanhemmista. Tosin veli oli ja on ihan isänsä kopio, joten kai sitä vois sanoa että enempi isänsä näköinen... Tukassakin on vähintään kolmea eri värisävyä, saa nähdä saako lopulta isältään tuon pellavapään vai mun tummat hiukset :)

Söi elämänsä ensihetkistä lähes lakkaamatta. Joskus iltaisin söi iltaseitsemästä yhteen yöllä. 3kk neuvolassa oli muutamaa grammaa vaille kahdeksan kiloa, eli maito maistuu edelleen.
Nukkuu kyllä paremmin kuin veljensä vauvana, helposti menee yössä yhdeksänkin tuntia heräämättä.

Oli ja on tosi kovaääninen, sillä ei missään vaiheessa ollut sellasta pientä hentoa vauvaääntä (pojalla oli), se on nollasta sataan kun tytsy alkaa huutamaan :) Mentiin hotelliin kun tyttö oli 2kk, itki siinä respassa oikein sellasta syvää ja katkeraa itkua. Hotellivirkailija sanoi että tollanen mäkin oon aina siivouspäivänä :D
On nyt 4kk ja edelleen aivan uskomattoman ihana sylivauva, ja sylissä sitä mielellään pidänkin. Toisaalta ei ole vaihtoehtojakaan kun ei muualla viihdy minuuttia pidempään, ellei halua sitä korviakihelmöivää huutoa kuunnella =)

Mun siskolla on kolme tyttöä ja miehen siskolla kaksi ja heiltä oon saanut paljon ihania ja hyväkuntoisia vaatteita. Joukossa ollut jopa pari omaa vauvavaatettani :)
Yritän välillä pukea tyttöä vähemmän prinsessamaisesti, esim. vaalean vihreään, mutta pakostakin välillä huomaan hyppyyttäväni sykyssä sellasta kokovaaleanpunaista palleroa... :D

Itse en ole vielä hirveästi langennut shoppailemaan tyttöjen vaatteita, mutta Lindexin lastenvaatteista oon tykännyt aina kovasti... :)

Meidän tyttö oli 50cm ja 3700g syntyessään, mutrusuinen nuppunen, jolla oli tummia hiuksia päässään jo niin paljon, että pinneillä ja pompuloilla olis saanut hyvinkin kiinni. Ja ihan niin samannäköinen kuin isoveljensäkin, äidin näköiseksi kehuttu mutta mene ja tiedä sitten - ittensä näköinen :heart:.

Topakka tyttö :)! Heti alussa ilmaisi pontevasti ja jämäkästi mielipiteensä, alusta alkaen oli myös huomattavasti paremmat unenlahjat omaava kuin aikaisemmilla painoksilla. Nyt jo kaksivuotias tomera touhuilija, joka ei taatusti jää veljiensä varjoon vaan pitää "jöötä" yllä :)! Koneet ja autot sekä pyöräily ovat kovia juttuja!!

Ja yhtään vaaleanpunaista tyttövaatetta emme hankkineet - lähipiiri piti siitä todella hyvin huolta :D ja pitää edelleen - hemmottelevat tuon hupakon ihan pilalle :)! Eikä me sitä vaalenpunaista tai punaista väriä olla viljelty, ihan on "joutunut" kulkemaan myös pojilta "perittyihin" vaatteisiin...:)

Ei oo syntynyt viel kun ei naisille kelpaa tälläinen kiltti nössö vaan pitää olla jännittävä ja väkivaltainen vaimonhakkaaja alkoholisti. :(

FJTlu1

Esikoinen 3160g ja 50cm, karjui kuin susi ja tekee sitä vieläkin :D Vauvana tyytyväinen ja helppo, nukkui yöt 2kk iässä. Nyt 5-vuotiaana ERITTÄIN voimakastahtoinen, pikkuvanha pomottelija. Isänsä näköinen. Vauvasta asti "kaikkien tyttö".

Kakkostyty 2690g ja 47cm, synnyttyään vain vinkui suloisesti :heart: Nyt 4kk iässä heräilee edelleen 2h välein öisin, hymyilevä tyttö kuitenkin joka tosin vaatii paljon syliä. Isänsä näköinen, mutta täysin äidin tyttö!

Mun tyttö 50 cm ja 3,3 kg, maailman ihanin, pieni suloinen mussukka. Meillä oli jo poika ja olin aina haaveillut tytöstä, joten voit uskoa sitä onnea ja iloa. Neiti oli tummatukkainen ja iho kauniin värinen. Helpompi kuin veljensä.
Se minua harmittaa, että en heti silloin vauvan shoppaillut ihania tytön vaatteita vaan pidin paljon isoveljen vanhoja kun ne oli niin sulosia ne vauvaosaston vaatteet ja KAIKKI lahjaksi saamat vaatteet oli v.punasia ja olisin tykännyt muistakin tyttöjen vaatteista kuin niistä. Yhdistelin niitä sitte ruskeeseen ja harmaaseen sekä valkoiseen. Mutta nyt kun on jo isot lapset niin katselen haikeana vauvapuolen vaatteita ja mietin kuinka ihanaa olis ollu saada ostella sieltä. Olispa joku ostanu mulle vaikka lahjakortin Lindexiin lahjaksi!!!

Yhteistyössä