Kertokaa teidän bravuuriPASTA!

• Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Mikä on teidän lempparipasta, jonka itse valmistatte?

Täällä lempparina kanapasta, mutta tarvitsisin uusia vinkkejä sen valmistukseen. Saa kertoa muistakin aineksista tehtyjä reseptejä.

"vieras"
Mun on itsetehdyt ricotta-pinaatti-raviolit ja marinara-kastike. En nyt jaksa kirjoittaa ohjetta, mutta varmaan löydät vastaavia netistäkin. :) Teen myös herkullista fettucine alfredoa, itsetehdystä pastasta tietty. :)

vaste
Niin ja tonnikalapastan teen oikeastaan mieluummin uuniruokana. Lohipastaan sydänmakaronia, valmiiksi marinoituja kirjolohisuikaleita tai savulohta, kermaa, parsakaalia ja porkkanaa. Maustan sitruunapippurilla ja tavallisella pippurirouheella. Suolaa ei välttämättä edes tarvitse. Teen vähän fiiliksellä niin tarkempaa reseptiä ei oikein ole :)

Nauhapastaa jauheliha-tomaattikastikkeella tai jauheliha-kerma-kastikkeella ja parmesanjuustoa päälle,jauheliha-soijarouhelasagne.:p
Broileri-kerma kastike ja päälle aurajuustoa.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="huoh";23533896]Tulin oikein laskemaan kuinka monta kertaa mainitaan sana ruokakerma.
Yhäkö joku käyttää sellaista moskaa?[/QUOTE]

Minä juuri mietin, että viitsinkö kirjoittaa, että tällaista ruokaelitistiä hieman kauhistuttaa lukea tätä ketjua... Minä kun odotin pasta- ja pastakastikeohjeita (siis itsetehtynä) ensimmäisen tekstin perusteella. Olen hieman pettynyt. Ei tullut uusia ideoita.

"mii"
[QUOTE="huoh";23533896]Tulin oikein laskemaan kuinka monta kertaa mainitaan sana ruokakerma.
Yhäkö joku käyttää sellaista moskaa?[/QUOTE]

Ei, ei sitä käytä kukaan. Elintarviketehtaat tekevät sitä muuten vaan, koristeeksi kaupan hyllyille! Se näyttää niin kivalta =)

vaste
[QUOTE="vieras";23533914]Minä juuri mietin, että viitsinkö kirjoittaa, että tällaista ruokaelitistiä hieman kauhistuttaa lukea tätä ketjua... Minä kun odotin pasta- ja pastakastikeohjeita (siis itsetehtynä) ensimmäisen tekstin perusteella. Olen hieman pettynyt. Ei tullut uusia ideoita.[/QUOTE]

No annahan tulla ja valaise meitä sivistymättömiä ylivoimaisilla kokkaustaidoillasi, paljasta oma reseptisi niin tiedetään minkä tasoisilta kokeilta haluat vastauksia :)..

"a p"
Kiitos tähän mennessä tulleille vinkeille! :)

En voi ymmärtää, miten täällä jaksetaan lytätä kaikki ruoanvalmistukseen tarkoitetut ainekset...Anteeksi, mutta minä en aina jaksa näitä...

huomiosta viis
kalalientä
kapriksia
katkarapuja(pieniä ja isoja)
sitruunaa
sitruunapippuria
valkopippuria
ripaus merisuolaa
tuoreita yrttejä (jos on)
minitomaatteja puolikkaina
kuivaa valkoviiniä vajaa desi

pastan kanssa
Ja meillä tykätään

"vieras"
Minä teen tuoreherkkusieni, -pinaatti, kirsikkatomaattikastiketta. Ruokakermaa minäkin käytän, enkä nyt ymmärrä mikä siinä on pahaa. Luomuruokakermaa yleensä käytän, ei siinä ole mitään muuta kuin kermaa ja rasvaakin 15%. Pastaksi tuorenauhapastaa ja päälle parmesaania raastettuna.

JaZ
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23533966:
Pastan kanssa kanaa teen yleensä näin: raastettu sitruunan kuori, sitruunan mehu, rosmariinia, merisuolaa, oliiviöljyä, valkosipulinkynsi, kapriksia ja broilerin rintafileitä paloiteltuna.
Tykkään tosi paljon kanan ja sitruunan yhdistelmästä, pitäisikin kokeilla joku kerta jotain tän tyylistä. Kaikki noi ainekset on ainakin hyviä :)

"vieras"
Tavallinen keema on tehty maidosta. Ruokakermat (eli ne vähärasvaisemmat) omaavat sellaisen 10-15 aineen raaka-aine luettelon. Näistä suurin osa lisäaineita. Kumpihan on terveellisempää?

[QUOTE="vieras";23534358]Tavallinen keema on tehty maidosta. Ruokakermat (eli ne vähärasvaisemmat) omaavat sellaisen 10-15 aineen raaka-aine luettelon. Näistä suurin osa lisäaineita. Kumpihan on terveellisempää?[/QUOTE]

Here we go again... :whistle:

Lapset tykkää eniten kinkkukastikkeesta: RUOKAKERMAA, koskenlaskijaa tai cheddaria, kinkkusuikaleita. Aikuiset tykkää savulohikastikkeesta: kylmäsavulohta, tilliä, sipulia, kermaa, sitruunaa, pippuria, loraus valkoviiniä.

"sunflower20"
En voi sanoa että bravuuri nyt mutta nopeahätähätäruoka kun lapset huutaa nälkäänsä ja valmista ruokaa ei kaapissa ole.
Eli tonnikalaa tomaattikastikkeessa 2 prk tai öljyssä mut sit tarvitaan tomaattimurskaa/ketsuppia
3 kourallista paahdettua sipulia
tuoretta tilliä (kuivattukin käy)
mustapippuria
koskenlaskija voimakasta puoli pakettia
kermaa (kuohua mieluummin mutta ruokakermakin käy vaikka olis kuinka paljon lisäaineita....)
Kiehautus ja that's it. eläinmakaronia seuraksi niin menekki on taattu...

mutta todella hyvä ja maukas resepti löytyy tuolta valion luomusivuilta. se kylmäsavulohipastakastike ja pinaattipasta. Ihan ehdoton, nam nam ruoka.

Yhteistyössä