KERTOKAA TARTTUUKO HIUSVÄRI LAATTOIHIN? Kotivärjäyksestä kyse, ja ajattelin tehdä sen jo tänään, joten PIKA PIKA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestoväri päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kestoväri päähän

Vieras
Okei. Lama iski tähänkin talouteen, ja päätin alkaa värjäämään hiukseni itse.
Nyt haluankin teidän vinkkejä kehiin, että miten värjään siten, etten sotke koko taloa?

Varmasti moni teistä värjää hiuksensa kotona, mutta suojaatteko kylppärin jotenkin, värjäättekö vessassa.. missä peset värin pois??? Tarttuuko väri esim. huuhdellessa kaakelisaumoihin?
Tietenkin tiedän, että rönttävaatteet päälle, ja varoo seiniä yms, mutta nyt lähinnä mietin tuota että kun sitä huuhtelee sitä väriä pois, niin missä se kannattas tehdä? Ettei tartu lattioihin kylppärissä, vai tarttuuko?

En oo saanut tarttumaan kaakeleihin tai saumoihin, ainoastaan suihkuverhoon ja omaan ihooni.

Mä heitän hiusvärin päähän tänään....todennäköisesti säästän taas kerran väärässä paikassa mutta kokeillaan :D. En viitsi mennä kampaajallekaan juuri ennen Välimeren aurinkolomaa, mutta tällä juurikasvulla en kehtaa liikkua enää missään.

Suihkuverhoon ja pyyhkeeseen/vaatteisiin se väri tarttuu lahjakkaasti, mutta ei mun vuokranatajan kylppäri näytä riemun kirjavalta, vaikka kaikkea on tullut mustasta, punaisesta, blondista ja niitten väliltä tullut kokeiltua. Ihan vedellä se väri lähtee kun 10min sisään alkaa hinkkaamaan. :)

Meillä on paljon värjäilty itse, mutta en kyllä ole koskaan huomannut, että olisi laattoihin yms. tarttunut. Pesen wc:n lavuaarissa useimmiten, joskus kyllä myös suihkussa..

oon värjänny aina hiukset itte, enkä koskaan oo saanu tarttumaan lattiaan/laattoihin väriä. ja oon värjänny monta monta kertaa punasella, joka taitaapi värjätä pahiten. kannattaa vaan kattoa kun huuhtelee suihkussa sitä väriä pois, ettei se värivesi jää lillumaan pitkäks aikaa samaan kohtaan, sillon saattais värjätä lattiaa. eli välillä suihkuttelee lattialla lilluvat vedet kaivoon.

suihkuverhon sen sijaan oon kyllä saanu värjäytymään punertavaks alaosastaan, mutta sen voi pestä pesukoneessa. tietty jos ihan sitä väriä värjäysvaiheessa putoaa lattialle tms, niin sillon kannattaa heti pyyhkiä pois huolellisesti.

Kloorilla lähtee värjäytymät lavuaarista, saumoista jne. Saumat täytyy kastella hyvin ennen käyttöä.

Yhteistyössä