KERTOKAA SUPISTUKSISTA!!

moi!
Itselläni alkoi kuopuksen raskaudesta supistukset rv17:lla. rv 23 jouduin sairaalaan lepohoitoon ja siitä lähtien jouduin syömään supistustenesto lääkkeitä aina viikolle 36 asti.

Voisiko se yöllä supistelu johtua siitä jos virtsarakko on täysi? Mulla alkoi supistelut heti jos pidättelin hetkenkin ja niitä ei sitten saanutkaan loppumaan millään. Ainakin siltä tuntui!

Vauva syntyi kuitenkin vasta rv 38+, mutta kohdun(ulko)suu oli jo pitkään auki kahdelle sormelle. Ja kaulakanava lyhentynyt pari senttiä.

Mulla alkoi supistukset 16+3 (eli viime vkolla). Vatsa menee kovaksi ja tuntuu tosi kireältä, sattuu ja on tosi vaikea olla. Äippäpolillakin kävin, ilmeisesti kipeitä harjoitussuppareita, joita esiintyy n. 10% odottajista. Eli voi tulla noin aikasin, kun näinkin aikasin ehdin niistä kärsimään :) Normaaleja ne on, kunhan eivät kipeätä tee tai tule liian usein.

DD ja potkuri 17+2 :heart:

Mulla rv 23 menossa ja suppareita on ollut jo jonkun aikaa. Eivät ole kipeitä, lähinnä tuntuu, että alavatsaa jotenkin kiristelee. Yleensä tulevat rasituksessa ja sen jälkeen (lähinnä kun kannan esikoista). Illallakin saattaa tuntua samanlaisia tuntemuksia, jos nukun selälläni jalat suorassa ja silloin onkin parasta kääntyä kyljelleen ja ottaa joku tyyny jalkojen väliin ettei maha joudu turhaan venymään ja kiristymään. Samanlaisia oli ekassa raskaudessa. Myös ummetus saattaa aiheuttaa supustuksia. Kipeitä suppareita oli vasta synnytyksessä.

Yhteistyössä