kertokaa spinaalista

neljäs muksu tulossa keväällä ja olen kiinnostunut tosta spinaalista.olen nopea synnyttäjä,viimeks 2,5 tuntia.epiduraalia eivät kuulema anna mulle,voisinkohan siis saada ton spinaalin?
olisi kiva kuulla kokemuksia toisilta äideiltä.
miten paljon paikkojen pitää olla auki,että sen voi laittaa?
kauan se vaikuttaa ja miten se laitetaan?voiko sen aikana kävellä tms?jos vedet on menny,haittaako?vaikuttaako ponnistus kipuihin?
olisin tosi iloinen,jos joku vastaisi :flower:
 
spinaali on kuulemma parempi kuin epiduraali.se rupeaa vaikuttamaan nopeammin kuin epiduraali!!!
ja se pannaan samallailla selkään kuin eppari!!
minä synnytin vajaa 2 vuotta sitten kaksoset ja en tarkalleen muista montako senttiä olin auki kun he sen spinaalin panivat!!
mut aika loppu vaiheessa se tuli kun siitä ei menny paljookaan aikaa kun sain jo ruveta ponnistaan. ja minulla meni totaalisesti tunto,etten edes ponnistamisen tarvetta tuntenut....
en usko olisko mulla jalatkaan kantanut kun en siis tuntenut mitään. minusta se oli kyllä parempi kuin eppari ja suosittelen sinullekki sitä!!!
 
marrasmami
Vastaan vaikka en alateitse olekaan synnyttänyt. Minulle tehtiin sektio spinaalissa. Puudute laitettiin selkäydinkanavaan ja sen laittaa aina anestesialääkäri. Melkein heti jalkoihin levisi hyvä ja lämmin tunne. Täysin tunnottomaksi meni ja kivunlievittäjänä on todella hyvä. Kun spinaalin vaikutus alkoi lakata niin sitten vasta alkoi kamalat leikkauksen jälkeiset kivut. Aluksi sitä luuli pystyvänsä lähtemään suoraa päätä liikkelle, kun kipuja ei tuntunut missään. Todella hyvä.
 
Mulle laitettiin toisessa synnytyksessä spinaali. Olin 6 senttiä auki sairaalaan tullessa ja se laitettiin aikasta heti. Sehän vaikuttaakin vaan jotain ,5 tuntia. Helpotti kyllä heti kipuja, mutta ponnistaessa sattaui silti aika kovaa(en tiijä oisko se vaikutus alkanu loppua jo siinä vaiheessa). Mulla pistivät kuitenkin selkäydinnestekanavaan reijän ja heti kun nousin pedistä suihkuun mennäkseni alko särkeä päätä ja sitä kestikin sitten viisi päivää ennen kuin nestekanava meni umpeen. Tajuton päänsärky pystyssä ollessa ja niskaa veti taakse. Makuullaan ei mitään kipua. Toivon, että kolmatta synnyttämään mennessä ehtisin saada sen epiduraalin.
 

Yhteistyössä