Kertokaa rakkaat mitä teille on määrätty PÄÄkipuun raskaana, esim migreeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Silti Onnellinen:
Mulle sanottiin että vaan panadolia kun kärsin migreenistä alkuraskauden. Lääkäri kyllä sanoi että joskus määrätään panacodia mutta vasta loppuraskaudessa suotavaa sen käyttö.

VÄÄRIN!

Panacodia ei missään nimessä saa loppuraskaudessa käyttää, sillä se voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen! |O

Voisitko kertoa että mistä löytyy tietoa tuosta.Googlettamalla en löytänyt sellaista sivua missä tuo kiellettäisiin.

Kiinnostaa siksi kun minullekkin määrättiin panacodia,sanottiin vain että ei pitkäaikaiseen käyttöön,koska vaikutuksista ei tiedetä tarpeeksi.Imetyksen aikanakin kuulemma saa tuota käyttää,kunhan käyttö ei ole pitkäaikaista.

Litalginia ja Buranaa. Buranaa saa syödä "huoletta" (siis tilapäisesti ja normaaleita ammoksia) varsinkin keskiraskaudessa. Loppuraskauden aikana sitäkään ei suositella. Aina voi soittaa teratologiseen tietopalveluun.

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus harmaana:
mä käytin tota panacodia loppuraskaudesta ja vauva meinaski syntyä 36 viikolla, mut se saatiin estettyä. mut en mä tienny et se saattais olla panacodin syytä :/

Paskat oo sen syytä,jos et ole montaa purkkia päivässä vetänyt.Kohtuudella kait nuita lääkkeitä syödään.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Voisitko kertoa että mistä löytyy tietoa tuosta.Googlettamalla en löytänyt sellaista sivua missä tuo kiellettäisiin.

Kiinnostaa siksi kun minullekkin määrättiin panacodia,sanottiin vain että ei pitkäaikaiseen käyttöön,koska vaikutuksista ei tiedetä tarpeeksi.Imetyksen aikanakin kuulemma saa tuota käyttää,kunhan käyttö ei ole pitkäaikaista.

Yritin itsekin juuri etsiä jotain linkkiä, mutta en löytänyt.

Mä jouduin itse sairaalaan migreenin takia esikoista odottaessa ja sillon paikkakunnan lääkärit soittelivat ympäri maata selvittäessään, mitä mulle saa antaa.

Panacodia ne sitten määräs mulle mukaan ja antoivat osastollakin ja silloin kertoivat tuosta rv 32 rajasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
mä käytin tota panacodia loppuraskaudesta ja vauva meinaski syntyä 36 viikolla, mut se saatiin estettyä. mut en mä tienny et se saattais olla panacodin syytä :/

Paskat oo sen syytä,jos et ole montaa purkkia päivässä vetänyt.Kohtuudella kait nuita lääkkeitä syödään.

no en mä tota varmaks sanonukaa... vaan että en tiennyt että SAATTAIS olla sen syytä. täältä mä ton eka kerran kuulin

Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:

no en mä tota varmaks sanonukaa... vaan että en tiennyt että SAATTAIS olla sen syytä. täältä mä ton eka kerran kuulin

En sitä tarkoittanutkaan.Mutta tuo ei nyt kuitenkaan ole totta,onneksi.

Miksi esteltiin noilla viikoilla?? Mulle sanottiin että olikohan 34 viikon jälkeen saa syntyä jos haluaa ja mulla syntyikin 36+1..

Mulla migreeniin on määrätty panacodia, mutta lääkäri kielsi että kuukautta ennen laskettua aikaa sitä ei enää saa syödä. Syyksi lääkäri sanoi, että lähiaikoina on ollut joku tapaus, jossa jo syntynyt vauva kuoli vieroitusoireisiin (äiti oli ilmeisesti syönyt panacodia reilusti odotusaikana...)

Alkuperäinen kirjoittaja --:

Yritin itsekin juuri etsiä jotain linkkiä, mutta en löytänyt.

Mä jouduin itse sairaalaan migreenin takia esikoista odottaessa ja sillon paikkakunnan lääkärit soittelivat ympäri maata selvittäessään, mitä mulle saa antaa.

Panacodia ne sitten määräs mulle mukaan ja antoivat osastollakin ja silloin kertoivat tuosta rv 32 rajasta.

hmmm... mulla oli ennenaikaisen synnytyksen riski muutenkin ja silti kyllä annettiin panacodia kummassakin raskaudessa ihan loppumetreillä - täs taitaa olla aikalailla näkemyseroja lääkäreiden keskuudessa, vai?

Mulle sanottiin että vaan panadolia kun kärsin migreenistä alkuraskauden. Lääkäri kyllä sanoi että joskus määrätään panacodia mutta vasta loppuraskaudessa suotavaa sen käyttö.

VÄÄRIN!

Panacodia ei missään nimessä saa loppuraskaudessa käyttää, sillä se voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen! |O

Taisimpa syödä sitä koko raskauden ihan alkua lukuunottamatta. No mulle sitä määräsi NKL:nsisätautilääkäri ja synnytys käynnistettiin LA jälkeen. taitanee olla tapauskohtaista....
mulla ollu estolääkityksenä triptyl ja propral (siis on muulloikin kuin raskausaikana)

Miksi esteltiin noilla viikoilla?? Mulle sanottiin että olikohan 34 viikon jälkeen saa syntyä jos haluaa ja mulla syntyikin 36+1..

Koska vauva oli alle 2kg ja he tahtoivat jättää sen vielä kasvamaan. ja mulle oli suunniteltu sektio 39+0 viikolle ja silloin se sitten syntyikin.