Kertokaa rakkaat mitä teille on määrätty PÄÄkipuun raskaana, esim migreeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kasa

Jäsen
04.09.2008
484
0
16
Kun huomenna mä vihdoin pääsen päivystykseen mutta sinne mennessä pitää tietää itse mitä haluaa, koska ne arvaustohtorit ei sitä tiedä..

Eli viikon ajan koskenu niin maan perkeleesti nuppiin ja panadolista tulee vaan pahamieli! Nyt ois pakko saada jo jtn helpotusta, kun tuntuu ettei edes näe enää mtn! :headwall:

Minä sain vain Panadol 1g, voit hyvin kuvitella auttoiko se migreeniin... Mutta onneksi ei tän raskauden aikana oo kovin usein tarvinnut tuosta päänsärystä kärsiä.

Paljon sulla on raskausviikkoja?

Ennen rv 32:ta saat ottaa Panacodia päänsärkyyn (reseptilääke). Se ei kylläkään auta oikeessa migreenissä, mutta helpottaa vähän oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Silti Onnellinen:
Mulle sanottiin että vaan panadolia kun kärsin migreenistä alkuraskauden. Lääkäri kyllä sanoi että joskus määrätään panacodia mutta vasta loppuraskaudessa suotavaa sen käyttö.

VÄÄRIN!

Panacodia ei missään nimessä saa loppuraskaudessa käyttää, sillä se voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen! |O

Panacodia olen käyttänyt raskauden alusta asti. Lääkäri on sitä määrännyt.
Tässä raskaudessa se ei autakkaan päänsärkyyn, joten lääkäri sanoi, että voin ottaa yhtäaikaa yhden Panadolin ja yhden buranan. buranaa saan ottaa korkeintaa kaksi kappaletta viiikossa ja sitä ei saa käyttää enää raskauden viimeisellä kolmanneksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Silti Onnellinen:
Mulle sanottiin että vaan panadolia kun kärsin migreenistä alkuraskauden. Lääkäri kyllä sanoi että joskus määrätään panacodia mutta vasta loppuraskaudessa suotavaa sen käyttö.

VÄÄRIN!

Panacodia ei missään nimessä saa loppuraskaudessa käyttää, sillä se voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen! |O

Näin taas meidän arvauskeskuksessa...

...olen ottanut burana capsia 400mg yksittäisinä annoksina koko raskauden ajan, muut ei näistä miedoista särkylääkkeistä auta. Ja sain tälle siunauksen lääkäriltä sekä neuvolassa että ä-polilla... mutta suosittelen että neuvottelet aina lääkärin kanssa ensin, koska voihan olla että raskaudessasi on jotain mikä estää esim buranan käytön... tsemppiä!

Mulle annettiin lupa käyttää satunnaisesti myös ihan täsmä lääkettä eli Maxalttia Ja mulle riittikin migreenin pitkittymisen loppumiseen se 1 tbl maxalttia. Kätilöopiston lääkäri oli sitä mieltä että isompi tuho saadaan jatkuvalla panadolilla( rasittaa maksaa pidemmän päälle) kuin satunnaisilla maxalteilla.. Kylmäkääret otsalla ja silmät kiinni levossa auttoi myös välillä.

Mulle lääkäri määräsi Imigrania ja Panacodia. Ei kylläkään puhunut, ettei sitä saisi loppuraskaudessa käyttää, miksi ei saisi? Siis sen tuosta luin, että voi synnytys käynnistyä, mutta mikä siinä lääkkeessä sitten on mikä sen voi käynnistää?

Olen koko raskauden ajan kärsinyt kovasta migreeni tyyppisestä päänsärystä. Särkyyn olen käyttänyt Parasetamolia 1 g x 3. Raskauden keskivaiheella pääsin onneksi neurologin vastaanotolle joka määräsi Panacodia annostuksella 1 tbl 1x2 vuorokaudessa. Tällä mennään siis raskauden loppuun saakka. Panacodia on kuulemma suhteellisen turvallista käyttää raskauden aikana, kunhan ei annostusta ylitä. Määräävät kyllä voimakkaita estolääkkeitä tai vahvempia särkylääkkeitä esim. Miranax yms. mutta riskit komplikaatioihin kasvaa näitä käytettäessä.

Mulla on viikkoja 34+3. Otin kyllä ihan omalääkäri kirjan luvalla panacodia illalla ja tänään päivällä kun en enää muuta keksiny. Tohtori.fi luki et saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Miksi ei loppuraskaudesta saa käyttää? Siis ennenaikanen synnytys vaara, mut kuin? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kasa:
Mulla on viikkoja 34+3. Otin kyllä ihan omalääkäri kirjan luvalla panacodia illalla ja tänään päivällä kun en enää muuta keksiny. Tohtori.fi luki et saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Miksi ei loppuraskaudesta saa käyttää? Siis ennenaikanen synnytys vaara, mut kuin? :ashamed:

Tämän minäkin haluaisin tietää. Millaisilla annostuksilla, miksi? Mullekin naistentautien ja synnytyksen erikoislääkäri määräsi tuota, satunnaisesti pahimpiin kohtauksiin. Pistin hänet kyllä koville ja kyselin, että onko ihan varmasti turvallista ja hän intti että on täysin varma että on. Mulla on ennenaikaisen synnytyksen vaara muutenkin, nyt rv 29+6.. En vielä ole noita ottanut vaan kärvistellyt lääkkeittä, uskaltaako niitä sitten ollenkaan syödä?

mä käytin tota panacodia loppuraskaudesta ja vauva meinaski syntyä 36 viikolla, mut se saatiin estettyä. mut en mä tienny et se saattais olla panacodin syytä :/