Kertokaa, pyöräilykypärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut äiti"

Vieras
Meillä oli edelispäivänä semmonen show kotona pyöräilykypärästä.
Poika ei kuulemaa enää käyttää kypärää vapaajalla vai vaan kouluun pyöräilessä koska koulu määrää mutta aikuinen ei määrää vapaajalla.
Itse sanoin et pyörää menee takavarikkoon jos hän ei käyttää kypärää.
Mutta kun mukaan kaverikaan käyttää niin ei hänkään tarvi.

Miten teidän perheessä, joudutteko tappelemaan asiasta

Kyllä täälläkin tapellaan (teinin) kanssa asiasta, pienemmällä (6v), menee kypärä vielä päähän antamalla sen hänelle.
Teini vaan sanoo, ettei kukaan muukaan käytä ja itse asiassa liian paljon tuolla näkee ilman kypärää liikkuvia teinejä.
Kyllä se vaan niin on, että se aikuinen määrää kyllä siellä kotonakin, eikä pelkästään koulussa.

On tapeltu. Toistaiseksi teinit ovat jääneet toisiksi. Olen myös pannut merkille, että juuri kukaan yläkoululainen ei käytä kypärää.

16v pojan olen lahjonut kypäränkäytäjäksi ostamalla hänelle moottoripyörän.

[QUOTE="mie";23476817]Kyllä täälläkin tapellaan (teinin) kanssa asiasta, pienemmällä (6v), menee kypärä vielä päähän antamalla sen hänelle.
Teini vaan sanoo, ettei kukaan muukaan käytä ja itse asiassa liian paljon tuolla näkee ilman kypärää liikkuvia teinejä.
Kyllä se vaan niin on, että se aikuinen määrää kyllä siellä kotonakin, eikä pelkästään koulussa.[/QUOTE]

joo niin munkin mielestä ja ihmettelen miksei vanhemmat vaadi et lapset käytäisi

Minkä ikäinen? Mä en suostunut pitämään kypärää enää 10-vuotiaasta eteenpäin, se oli ''säilytyksessä'' naapurin viinimarjapensaassa jonne sen riisuin aina kun äiti ei enää voinut nähdä.

[QUOTE="vieras";23476891]Minkä ikäinen? Mä en suostunut pitämään kypärää enää 10-vuotiaasta eteenpäin, se oli ''säilytyksessä'' naapurin viinimarjapensaassa jonne sen riisuin aina kun äiti ei enää voinut nähdä.[/QUOTE]

Hah... Mä sain omani (11v) kiinni kun kypärä roikkui nätisti pyöränsarvessa, kotona kyllä laitettiin kiltisti päähän ku lähettiin...

[QUOTE="vieras";23476891]Minkä ikäinen? Mä en suostunut pitämään kypärää enää 10-vuotiaasta eteenpäin, se oli ''säilytyksessä'' naapurin viinimarjapensaassa jonne sen riisuin aina kun äiti ei enää voinut nähdä.[/QUOTE]

11 v

Pyöräilykypärän käyttö saattaa kuitenkin myös altistaa onnettomuuksille. Englantilaisen tutkimuksen mukaan autot jättävät vähemmän tilaa pyöräilijälle ohittaessaan kypärällisen pyöräilijän kuin ilman kypärää pyöräilevän henkilön[2].

Suomessa pyörällä ajettaessa on lain mukaan yleensä pidettävä kypärää[3], joskaan käyttämättömyydestä ei rangaista.

http://www.aivovammaliitto.fi/aivovammat/aivovamman_oireita/

Käykää nuorenne/lapsenne kanssa aivovammaliiton sivuilla tsekkaamassa miten voi käydä jos ei käytä kypärää. Aivovamma ei koskaan parane, sen oireiden kanssa joutuu elämään loppuelämänsä, ja voin kertoo ettei oo mitään herkkua.

t: 7-vuotiaana ilman kypärää pyöräillyt, vaikean aivovamman saanut

Mun yks kaveri 13v kertoi että jos yläasteella käyttää kypärää niin haukutaan. Opettajatki ovat sanoneet että kypärää EI tarvitse käyttää, paitsi jos haluaa tulla kisatuksi

Oon 10 en käytä

Yhteistyössä