Kertokaa nyt tyhmälle (palkkausasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tihis

Vieras
Alallamme on kuulemma tullut viime vuonna voimaan 2,4 prosentin yleiskorotus. Onko nyt niin, että yleiskorotuksen jälkeen työsuhteen aloittavalla on myös palkassaan tuo yleiskorotus? Vai ei ole?

minimi palkkaan tottakai pitää tuo korotus kuulua, jos olet aloittanut työn korotuksen jälkeen niin sulla pitäis olla se korotettu palkka, (ei sis. ikälisiä ym).

No minä jo mietinkin, että hieman ontuva perustelu, että kaverilla on korkeampi tuntipalkka kuin mulla, koska hän oli työsuhteessa silloin kun palkkoihin tuli yleiskorotus ja minä taas en. :laugh:

(toinen asia on sekin, miksi määräaikainen työsuhteeni ei ollut äitiyslomalla voimassa!!!)

Tämä on jo kaiken huippu. Mistä ne näitä palkkoja arpovat?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minimi palkkaan tottakai pitää tuo korotus kuulua, jos olet aloittanut työn korotuksen jälkeen niin sulla pitäis olla se korotettu palkka, (ei sis. ikälisiä ym).

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Kun työsuhde alkaa noudatetaan sillä hetkellä voimassa olevia palkkataulukoita ja niissähän on tämä korotus jo tietysti huomioitu. Joten ei sen päälle enää mitään korotusta lasketa.

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Kun työsuhde alkaa noudatetaan sillä hetkellä voimassa olevia palkkataulukoita ja niissähän on tämä korotus jo tietysti huomioitu. Joten ei sen päälle enää mitään korotusta lasketa.

Jep, juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
No eikö noita palkkataulukon palkkoja sitten koroteta tuon yleiskorotuksen yhteydessä?

Kyllä korotetaan. Siksi ei työsuhteen alkaessa saa enää sitä korotusta koska se on laskettu taulukkopalkkaan silloin kun korotus on tullut voimaan.

En minä mistään mitään taulukkoa ole löytänyt. Melko salamyhkäistä. Työkavereiden palkatkin ovat palkanlaskijalla vaitiolovelvollisuuden alaisia. Sattumalta kuulin työkaverilta, että mulla on alhaisempi palkka. En varmaan olisi ikinä saanut sitä selville. Monta kymppiä kuukaudessa, satoja euroja vuodessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
En minä mistään mitään taulukkoa ole löytänyt. Melko salamyhkäistä. Työkavereiden palkatkin ovat palkanlaskijalla vaitiolovelvollisuuden alaisia. Sattumalta kuulin työkaverilta, että mulla on alhaisempi palkka. En varmaan olisi ikinä saanut sitä selville. Monta kymppiä kuukaudessa, satoja euroja vuodessa...

Niin oletko varma ettei kaverilla ole ikälisää ? Kauanko hän on töissä ollut?
Tai eri tehtävä /koulutus ? Moni asia vaikuttaa....

Palkka voi olla monesta syystä eri kuin työkaverilla. Meillä ainakin maksetaan erilaisia henkiläkohtaisia lisiä, itsellekin maksetaan "hyvän" työntekijän lisää, jota maksetaan henkilöille, jotka tekevät työnsä "paremmin" kuin muut. Meillä "paremmuutta" arvioidaan eritavoin kuten sillä kuinka kiinnostunut on työnsä kehittämisestä, tuloksesta, asiakaspalutteesta jne.

Yhteistyössä