Kertokaa nyt sitten vikkejä miten saatte lapsenne nukkumaan!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Meillä alkaa olla jo todellinen ongelma! Lapset 2v ja 3,5v heräävät aamuisin klo.5. Ihan jokainen aamu. Me käydään töissä (minulla 3-vuorotyö ) ja miehellä 8-16, mutta alkaa käydä TODELLA raskaaksi. Tänäänkin minulla vapaa päivä ja ajattelin, että voitaisiin nukkua. Lapset heräsi klo. 5. Meillä säännöllinen iltarytmi / ja ulkoillaan tosi paljon. Ilta rauhallinen. Pimennysverhot ja kaikki ollaan hankittu. Lapset menee nukkumaan 20.30 -21.00, joten yöunet jää todella lyhyiksi heilläkin. Auttakaa nyt!

Poika 3,5v on aina ollut huono nukkumaan (siis aivan vastasyntyneestä) 3v alkoi nukkumaan kokonaisia öitä (siis ettei huutanut tunnin välein tai joka toinen tunti ) Kauhukohtauksia saa silloin tällöin. Kananmuna-allergia on, mutta muuten terve.

meillä herää kans eikä sitä voi muuttaa mitenkään. ollaan ratkaistu asia niin että lapset saa pitää oman rytminsä mut mie vien lapset hoitoon sen verran aikaisemmin et saan nukuttua sit päivällä lisää,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei herätä todellakaan noin aikaisin, mutta lapset katsoo telkkaria kun äiti ja isä nukkuu.

Meillä poika saattaa katsoa joskus piirrettyjä, mutta 2v tyttö ei kyllä katso ollenkaan.

Soita neuvolaan ja kysy apua. MÄ soitin just kun alle 2v lapsi nukkuu 22-07 ja 2h päikkärit. Sain luvan lyhentää päikkäreitä ( tai kokeilla jättää jopa kokonaan pois!) niin, että saisin lapsen aiemmin nukkumaan. Mulle ei jää yhtään omaa aikaa, kun lapsi on oikea takiainen. Mulla herätys kuudelta töihin.

Soita neuvolaan ja kysy apua. MÄ soitin just kun alle 2v lapsi nukkuu 22-07 ja 2h päikkärit. Sain luvan lyhentää päikkäreitä ( tai kokeilla jättää jopa kokonaan pois!) niin, että saisin lapsen aiemmin nukkumaan. Mulle ei jää yhtään omaa aikaa, kun lapsi on oikea takiainen. Mulla herätys kuudelta töihin.

No ei kai niihin päiväunien poisjättämiseen mitä lupaa tarvii kysyä, sun lapsihan se on kai eikä neuvolan? :o

Ihan normaalia pikkulapsille. Meillä on ihan sama juttu. Ei kannata alkaa niitä päiväunia rukkaamaan. Ovat vain kiukkuisia illan ja unet lyhenee entisestään. Itseasiassa, meillä yöunien aikaistaminen on hieman pidentänyt tuota aamun nukkumista, eli noin puoli kuuteen nukkuvat (3 ja 1 -vuotiaat). Pikemminkin väsymys vaivaa kuin liika nukkuminen, jos tuolla lailla herätään. Mutta parempi noin päin kuin, että päiväkotiin saisi nukkuvaa lasta kantaa - eikö?

Kotipäivinä poika eli tämä isompi ei nuku päikkäreitäkään ja siltikin nukkuu aivan saman verran. Päiväkodissa poikakin nukkuu päiväunet, joskus jopa 3h, mistä ollaan keskusteltu ja olen sanonut, että ei noin pitkiä päikkäreitä. Päiväkodissa ovat sitä mieltä, että poika tarvitsee kunnon päiväunet, koska lapset tulevat 7.30 hoitoon (eli aikaisin ) Eli me ei päästä heidän kanssa tästä asiasta yhteisymmärrykseen. Toisaalta ollaan kokeiltu jakso, että eivät nukkuneet päiväunia ja tuloksena nukkuivat vielä vähemmän yöllä!