Kertokaa nyt rehellisesti: miten paljon saatte ihan OMAA aikaa?

• Viestiketjun aloittaja cheeery
  • Ensimmäinen viesti
cheeery
Ja tämä ei tarkoita esim. päiväuniaikaa jolloin voitte tehdä kotitöitä. Kuinka paljon teillä on aikaa että voitte oikeasti esim. rauhassa mennä lenkille, surffata netissä, katsoa telkkaria ilman että olette koko ajan vastuussa lasten tarpeista?

meillä toimii ok
Mulla lapset 1,5v ja 3,5v.
Periaatteessa voisin harrastaa/puuhata omiani niin usein kuin tahtoisin, miehen harrastukset (2krt viikossa) huomioiden.
Olen palannut jo työelämään (4pv viikossa), enkä raaski juurikaan olla ylimääräistä pois lasteni luota.
Käytännössä käyn uimassa parina aamuna viikossa ennen kuin perhe herää. Éhkä parin viikon välein käyn ystävien kanssa syömässä, leffassa tms.

No nyt lapset nukahti (5kk ja 5v.) surffaan netissä, luen kirjaa ja nukkumaan n. klo.23.00

Vauvan päiväuni aikaan tänään laitoin isomman pelaamaan pikku kakkosesta pelejä ja luin itse kirjaa.

Eli aika paljon.

herätään joka aamu klo.06.00

"vieras"
Mulle jää niin paljon kun haluan. Mutta me haluamme olla perheenä, en mä kaipaa ns. omaa aikaa muuta kuin ehkä sen että käyn koiran kanssa joskus harvoin yksin lenkillä. Lapsi kohta 4v. Ehtiihän sitä itsekseen/miehen kanssa kahden olla sitten kun lapsi kasvaa. Lapsi mummolassa hoidossa ehkä kerran puolessa vuodessa vuorokauden verran. Meille hyvä näin.

Iltaisin on muutama tunti.. Lapsi nukahtaa siinä kahdeksan aikoihin ja itse menen nukkumaan 22-23.. Yleensä tiskaan sinä aikana iltapala-astiat pois (mutta siihen menee varmaan huimat 2min..:D)
No, siinä se minun oma aika sit aika lailla onki..:D Aamulla herätään vauvan kanssa 5-6aikaan ja ekat päikkärit nukutaan yhdessä.. Sit toiset päikyt vauva nukkuu rattaissa lenkillä..

Jos sattuu sadepäivä, ni sit tietty on omaa aikaa sen ajan, kun vauva nukkuu ne toiset päikkärinsä.. silloin en todellakaan rupea tekemään mitään kotitöitä, vaan röhnötän sohvalla ja otan lunkisti...:D
Kotitöitä joutaa meillä tekemään silloinkin, kun vauva on hereillä.. näkeepä hänkin, mitä kaikkee hommaa kodissa on tehtävänä (no, jos olis vaativampi lapsi, ni sit ehkä ei ihan niin vain onnistuis istuttaa häntä tuoliin tuijottamaan, ku äiti tiskaa..:D)

No enpä juurikaan, varsinkaan nyt kun kuopus on vasta 2 viikkoa vanha. Ennen vauvan syntymää omaa aikaa oli nyt 2v. esikoisen nukkuessa päiväunia, kotityöt hoidin sitten illalla kun mies oli kotona tai esikoisen kanssa yhdessä kun hän oli tarpeeksi iso. Hieman enemmän kyllä kaipaisin omaa aikaa.

neljän äiti
Vähän, mutta en minä sitä paljoa tarvitsekaan.
Kerran viikossa käyn jumpassa 45min.
Netissä ym käyn joko pienimpien nukkuessa päiväunia tai kun kaikki on yöunillaan tai kun ovat isänsä kanssa ulkona (kuten nyt)
Mutta kun kotona on 9-, 6-, 4- ja 2-vuotiaat lapset niin molempia vanhempia tarvitaan suurimman osan aikaa.

"vieras"
Meillä tehdään tosi paljo asioita perheenä. Oon lasten "käytettävissä" periaatteessa koko ajan. Mutta lapset on jo isoja kuopuski 6v joten "siinä sivussa" tulee sitä omaa aikaa. Pari kertaa vuodessa otetaan sitten mieheni kanssa hotelli yö tms. niin, että lapset on hoidossa jossain muualla.

21-01 on mun aikaani täysin.

Luen, istun netissä, toljotan teeveetä ja kudon sukkaa tms. Mun oma aikani tarkoittaa sitä että talo on hiljainen eikä minun tarvitse keskittyä moneen asiaan yhtä aikaa.
Mä saan liikettä töissä ja lasten kanssa pitkin päivää joten en mitään lenkkiä tai kuntosalivuoroa tarvitse omaan aikaani. Silloin kun on mun aikani mä haluan vain olla ja laiskotella laillani.

3 lasta
Nyt kun mies on ollu lomalla niin vaikka 24h vuorokaudessa. Normaalisti mies asuu töiden takia vkot toisella paikkakunnalla, joten omaa aikaa on sitten vain viikonloppuisin...

"shihtzu"
Rehellisesti sanoen, ei yhtään tällä hetkellä. Esikoisesta on välillä muutamia päiviä "vapaata", mutta tuo nuorempi on 24/7 mun kanssa tällä hetkellä. Todella harvoin kun käyn kavereiden kanssa syömässä, niin se on sitä mun omaa aikaa pari tuntia.

"..."
Meillä tyttö reilun vuoden ja saan omaa aikaa oikeestaan aina kun tarvin ja haluan. Yöksi en mielellään laita mutta päivällä on välillä kiva päästä yksinään vaikka kahville tai vaan nukkua.

"vieras"
Iltaisin klo 21.30 eteenpäin oon omalla ajalla, silloin lapset ovat nukkumassa. Muuten ilta-aikaan ja viikonloppuisin saan käydä omissa harrastuksissani, eli urheilemassa, n. 8-10h/viikko.

Yhteistyössä