Kertokaa nyt ihmeessä mikä on hyvä PYYKINPESUAINE!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyykkihirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pyykkihirmu

Vieras
Nii otsikossa kysymys/ ongelma lyhkäsyydessään. Olen kokeillut muutamia eri merkkisiä aineita. Tällähetkelllä käytän omon nestemäistä värilliselle pyykille sekä toista valkoselle pyykille. Miks mun valkosista vaatteista tulee silti pitemmän ajan kuluessa harmaita? Onko aineessa vikaa vai onko kone paska vai teettekö vielä jotain extra toimenpiteitä että saatte pysymään valkoset vaatteenna vielä valakosena?!!

KIITOS JO ETUKÄTEEN!

Arielin nestemäinen pesuaine värillisille vaatteille, pyykistä tulee hyvän tuoksuista ilman huuhteluaineita.
Tuohon valkoiseen pyykkiin en osaa sanoa mitään muutakun et eiks se vaaleanpunaisessa purkissa oleva pesuaine oo hyvä valkopyykkiin..

Mun käsittääkseni nestemäisistä aineista puuttuu kokonaan valkaisuaine. Saa korjata, jos olen väärässä.
Pyykit pesen värilliset nestemäisellä erisanin pyykinpesuaineella ja valkoiset omon valkopyykki jauheella.

Mä olen huomannut, että pyyhkeiden ja vuodevaatteiden käyttäminen kuivausrummussa aina välillä pesun jälkeen vähentää värien haalistumista ja harmaantumista. En siis kuivata joka pesun jälkeen näitä kuivausrummussa, mutta suunnilleen kerran kuussa kaikki.

Jotkut valkoiset pitäisi pestä värillisille tarkoitetulla pesuaineella, koska vaatteet on värjätty valkoisella ja valkaisuaine poistaa tuon värin. Ainakin valkoiset alusvaatteet on tällaisia. Mä käytän Lidlin Formil-pesuaineita ja mun mielestä ne on hyviä.

Meillä jauhemaista Erisania. Huuhteluaineena etikkaa ja välillä comfort purea. ite ainakin olen todella tarkka että en pese valkoisten kanssa mitään muuta yhtäaikaa. Mieluiten vielä niin että ihan valkoiset erikseen ja sit valkoiset missä esim jokin raita tms erikseen.

[QUOTE="abcde";27788003]Mun käsittääkseni nestemäisistä aineista puuttuu kokonaan valkaisuaine. Saa korjata, jos olen väärässä.
Pyykit pesen värilliset nestemäisellä erisanin pyykinpesuaineella ja valkoiset omon valkopyykki jauheella.[/QUOTE]

Mulla on sama käsitys. Tai ainakaan en ole löytänyt Omolta nestemmäistä, joka sisältäisi valkaisuainetta?? Tosin, minä ole etsinyt hajuuttomia, joten ehken senkään takia ole löytänyt.....
Mutta itse pesen pyykin omo nestemmäisellä ja valkopyykkiin käytän Omon valkopyykin jauheetta. Ja pyykki on kyllä pysynyt valkoisena :)

Omo sensitive jauhe valkoisille ja sensitive color värillisille. Mutta tuota valkasuaineellista käytän vain pyyhkeille ja lakanoille kun lajittelen vaatteet tummiin ja vaaleisiin eli noissa vaaleissa osa on värillisiä.

Olen käyttänyt useita pesuaineita elämässäni valkopyykkiin. Tärkeintä on pestä se aina kirjavista erillään ja vähintään kuudessakympissä. Huomioi myös, ettet sullo konetta liian täyteen. Nyt on käytössä Lv ja Bio Luvil.

Pesen valkopyykin ehdottomasti erillään värikkäästä pyykistä. En myöskään sullo konetta täyteen. Puolilleen yleensä. Olen myös yrittänyt lisätä pyykinpesunesteen määrää. Ei ole auttanut. Nyt rupesin katsomaan kun jooku kyseli, onko omolla nestemäistä pesuainetta valkoiselle pyykille. Kyllä mulla näytti olevan Omo white active clean. Niin ja kuivausrumpua myös käytän toisinaan. No ehkä joudun pistämään tuon vanhan koneen piikkiin. Voiko pyykinpesukoneita jotenkin puhdistaa. En millään ole viittiny ostaa uutta ku palvellut hyvin ja kauan. kun kuulemma uudet hajoaa väh. 5 v välein. Olen kokeillut. Bio luvilia, lv, kiilto, arial, ja joku lidlin aine, erisan.

Me käytetään värillisille Ariel coloria ja valkoisten kanssa sama + lisätään Vanishia. Toimii! Vanish tosiaan tekee valkopyykistä valkoista.

Koneen puhdistukseen voi myös ostaa apteekista pussillisen sitruunahappoa, saa aikaan puhdasta jälkeä =) Mulla on todella paljon valkoisia vaatteita, perustoppeja jne. Parin vuoden välein ostan kaupasta valkoista värjäysainetta ja värjään topit sun muut takaisin puhtaan valkoisiksi =)

[QUOTE="abcde";27788003]Mun käsittääkseni nestemäisistä aineista puuttuu kokonaan valkaisuaine. Saa korjata, jos olen väärässä.
Pyykit pesen värilliset nestemäisellä erisanin pyykinpesuaineella ja valkoiset omon valkopyykki jauheella.[/QUOTE]

Ainakaan Actiliftissä ei ole valkaisuainetta mutta siinä tavallisessa voi olla (ainakin Arielilla).

Suosittelemme Ariel White -pesuainetta valkopyykkiin, koska se sisältää valkaisuaineita ... kopioitu siis arielin sivuilta. Koskenee molempia muotoja.

Yhteistyössä