kertokaa nyt että mitä tässä pitäis tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täysin väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Täysin väsynyt

Vieras
Meillä on seuraava tilanne_

Me tehdään aina niinkuin mies tahtoo, tänään ehdotin että mentäis kiertelee kauppoihin ihan ajan kuluks katsomaan jos sieltä löytys jotain halpaa ja kivaa. ei käy, mies menee purkamaan auton osaa ja pyysi mua mukaan seuraks. Kysyin siltä sitten että miks se menee aina niin että tehdään juuri kuin hän haluaa mutta minä en saa päättää?

no sitten se kysy että mitä mielessä ja sanoin jo uudestaan että oltais voitu mennä sinne kaupoille ja mies sano että aivan turhaa kun ei oo rahaa. Sanoin sittene ttä oltais voitu muutenkin vaan mennä ettei sieltä nyt tartte ostaa mitään mutta sitten kun rahaa tulee ja sitten sanoin että yhtä tylsää on seurata kun hän purkaa jotain auton osaa. Sitten kuulemma voin mennä mihin vaan kun maksan omat bensani. Olen seitsemännellä kuulla raskaana joten siihen on aika paljon aikaa ennen kun minä menen töihin ja on varaa kustantaa bensoja...

Huom minä en autolla omia menoja aja ollenkaan. Kaikista tuista mitä saan nyt maksan auton vakuutuksen, sähkölaskun ja oman puhelinlaskun. Siitä käteen jää n, 8 euroa. Musta tää ei ole reilua ja kun mulla ei ole esimerkiksi enää kavereita ollenkaan. jotain puolituttuja joitan näen kerran puolessa vuodessa jos heille sopii tulla tänne meille kun minä en pääse mihinkään ja he asuvat niin kaukana etten voi kävellä sinne..

Voisin jatkaa tätä loputtomiin esimerkeillä jolloinb minä olisin johonkin halunnut mennä mutta ei ole herralle sopinut ja voi niitä kertoja kun hän on päättänyt... Ja jos kieltäydyn menemästä sinne mihin hän haluaa tarkottaa se kotona istumista lapsen kanssa kun mies istuu koneella tai leikkii autotallissa autonasentajaa...

En tiedä mitä enää tekisin ku alkaa olemaan kiinnostus loppu sekä miestä että lasta kohtaan... En muista koska olisin ollut yksin jossain en moneen kuukauteen ainakaan ja lapsella vielä uhma päällä. Asunto muistuttaa ennemminkin kaatopaikkaa kun kotia koska siivous on alkanut tuntumaan todella raskaalta eikä mikään tunnu olevan tarpeeksi...

Kiitos kun sain purkaa

Voin kuvitella että miestäsi kiinnostaa kaupoissa pyöriminen aivan yhtä paljon kuin sinua auton moottori. Keksikää joskus jotakin mikä kiinnostaa molempia, jos semmoista on...

Aikuistu ja itsenäisty. Perimmäinen kysymys on, miksi aloit olla tällaisen miehen kanssa ja toisinpäin. Vika ei ole miehessä vaan sinussa. Odotit jotain muuta, prinssiä valkoisella jenkkiavoautolla. Näitä parisuhteita on maa täynnä. Saat purkaa. Niinhän täällä tekevät kaikki muutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
miehet ei tunnetusti tykkää kaupoissa pyörimisestä vaikka olis rahaakin jotta suosittelen että pyydät jonkun tuttusi sinne kauppareissulle kaveriksi.

Joo ei se ollu nyt pointti vaan se että mikään ei käy mikä ennen on käyny. Kävely merenrannalla oli talvi tai ei... lapsen kanssa isoon puistoon meno tonne kauemmas tai mikään muukaan... Mun menot ei siis kiinnosta hevonpeetä. yksin en siis mihinkään saa autolla mennä koska en maksa ajelusta

Alkuperäinen kirjoittaja Joku muu vaihtoehto?:
Voin kuvitella että miestäsi kiinnostaa kaupoissa pyöriminen aivan yhtä paljon kuin sinua auton moottori. Keksikää joskus jotakin mikä kiinnostaa molempia, jos semmoista on...

No kyllä mua kiinnostaa seurata sivusta ja kysellä siitä kaikkea mut nyt on alkanu kyllästyttää se että mikään mitä edes uskallan ehdottaa ei käy... ei siis mikään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuistu ja itsenäisty. Perimmäinen kysymys on, miksi aloit olla tällaisen miehen kanssa ja toisinpäin. Vika ei ole miehessä vaan sinussa. Odotit jotain muuta, prinssiä valkoisella jenkkiavoautolla. Näitä parisuhteita on maa täynnä. Saat purkaa. Niinhän täällä tekevät kaikki muutkin.

No joo voihan se näinkin olla mut en koskaan ole prinssiä oottanut vaan suvaitsevaa ja kompromissi kykyä omaavaa miestä. Itse kyllä lähdin aikoinani mielellään hänen kanssa autotalliin korjailemaan autoa ja antamaan astetta tyhmempiä vinkkejä miten autoa korjataan :) (en tiedä autoista mitään muutakun että miten niitä ajetaan ja tankataan :) )

Mitä vastauksia :o miten se ap sinne kaupoille lähtis, jos ei saa ilman bensan ostoa lähteä (vaikka maksaa vakuutuksen) ja ei 8e:lla kuussa kovinkaan hurjia shoppailureissuja tehdä. Mun mielestä miehes on sika. Kannattaisko teidän keskustella raha-asioista, miks ei ole yhteiset rahat? Ja muutenki hoitaa ennemmin parisuhdetta ku autoa...

kuinka kauan pitää tuntea toinen, että voi päättää, että aletaan seurustella? että tietää, että sovitaan yhteen? vuosi, kaksi vuotta, kymmenen vuotta???
tuntemus syvenee vasta ajan myötä ja ihmiset muuttuu muutenkin varsinkin pari-kolmekymppisinä. ja sitä paitsi muutenkaan se elämä ei aina ole auvoista ja fiksua on alkaa etsiä ratkaisua, vaikka sitten täällä purkautumalla ja kyselemällä kokemuksia.

tosi tyhmä vastaus siis sulla. miehessä ei ole mtn vikaa, hohhoijaa.. kummassakin varmasti on omat vikansa, jotka vaikuttaa siihen yhteiseen parisuhteeseen.

mistä muuten tuon jenkkiavoauton keksit??

Aika monta ap:n vastausta. Ehkä me ei tiedetä ratkaisua. Joku on varmaan muuttunut, mieti itse. Helpoin vastaus on taas katkeroituneiden ämmien "jätä se". Tai sitten mieti itseäsi. Mikä on muuttunut. Arki on tullut eteen ja joitain pitäisi tehdä. Mieti, mieti, mieti. keskustelu ei varmaan ole ratkaisu. Ehdota, tee, toimi.... Ehkä miehelläsi on myöskin oikeasti tylsää. mutta helpompi pakotie autotalliin. Lapsi on usein äidin, ei isän. Väsyttää.
Äiti myöskin omii lapsen ja karkottaa isän ekojen vuosien aikana. Niinhän toimii eläimetkin.
Siitä seuraa ongelmia. Yksinäinen perheessä, jolta vaaditaan osallistumista on ongelma. jota äidit harvoin huomaavat. Vain syyttävät.

Aika monta ap:n vastausta. Ehkä me ei tiedetä ratkaisua. Joku on varmaan muuttunut, mieti itse. Helpoin vastaus on taas katkeroituneiden ämmien "jätä se". Tai sitten mieti itseäsi. Mikä on muuttunut. Arki on tullut eteen ja joitain pitäisi tehdä. Mieti, mieti, mieti. keskustelu ei varmaan ole ratkaisu. Ehdota, tee, toimi.... Ehkä miehelläsi on myöskin oikeasti tylsää. mutta helpompi pakotie autotalliin. Lapsi on usein äidin, ei isän. Väsyttää.
Äiti myöskin omii lapsen ja karkottaa isän ekojen vuosien aikana. Niinhän toimii eläimetkin.
Siitä seuraa ongelmia. Yksinäinen perheessä, jolta vaaditaan osallistumista on ongelma. jota äidit harvoin huomaavat. Vain syyttävät.

Olipas taas kyynistä luettavaa, huoh
:headwall:

Miehelläs on ongelma, ja nyt se on teidän molempien ongelma. Ei tuo nyt kovin aikuismaiselta kuulosta tuo miehes käyttäytyminen. Sun pitää nyt varmaan laittaa kova kovaa vastaan ja pitää oma pääsi. Vai että sun pitäs maksaa bensat, hahhah naurettavaa kiukuttelua :o

Alkuperäinen kirjoittaja no:

kuinka kauan pitää tuntea toinen, että voi päättää, että aletaan seurustella? että tietää, että sovitaan yhteen? vuosi, kaksi vuotta, kymmenen vuotta???
tuntemus syvenee vasta ajan myötä ja ihmiset muuttuu muutenkin varsinkin pari-kolmekymppisinä. ja sitä paitsi muutenkaan se elämä ei aina ole auvoista ja fiksua on alkaa etsiä ratkaisua, vaikka sitten täällä purkautumalla ja kyselemällä kokemuksia.

tosi tyhmä vastaus siis sulla. miehessä ei ole mtn vikaa, hohhoijaa.. kummassakin varmasti on omat vikansa, jotka vaikuttaa siihen yhteiseen parisuhteeseen.

mistä muuten tuon jenkkiavoauton keksit??

Voi olla , että vastaus oli tosi tyhmä - miten vaan. mtn. Hohhoijaa. Kummassakin varmasti on omat vikansa... ja parisuhde.... Parisuhteeseen lähteminen on mielestäsi siis lottoamista. Seurustelu yleensä aloitetaan alle kymmenen vuoden tapaamisesta. Fiksua ei oikeastaan ole alkaa tällä tapaamaan myötäeläjiä. Purkautumisen ymmärrän.

Jennkkiavoauto taas tuli hyvin läheltä ja ap:n kirjoituksen synnyttämänä.
Autotalli on meilläkin ja aikanaan sama meininki. Kokemusta on ja elämä nyt mallillaan. Piti vaan ostaa isompi peili ja kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:

Olipas taas kyynistä luettavaa, huoh
:headwall:

Miehelläs on ongelma, ja nyt se on teidän molempien ongelma. Ei tuo nyt kovin aikuismaiselta kuulosta tuo miehes käyttäytyminen. Sun pitää nyt varmaan laittaa kova kovaa vastaan ja pitää oma pääsi. Vai että sun pitäs maksaa bensat, hahhah naurettavaa kiukuttelua :o

Just. vika on "sararosenttisesti" miehessä, joka on vain 50% parisuhteesta.
Minusta myös parisuhteesa on ongelma. Ei juttu ole shoppailu tai kaverit. Tässa tapauksessa on esillä tyypillinen juttu, jossa kaverit ovat jääneet, on kilometrejä "sivistykseen", shoppailu maksaa, yhteisten rahojen käyttö ei ole tässä "itsenäisten ihmisten" yhteiskunnassa hanksassa ja mitä vielä.

Kysykää mieheltä ja sen kavereilta. missä mennään. Voi olla samanlaisia "törkee akka" kommentteja.

Ei ne ole "reiluja", mutta parisuhteeseen pitää löytää jokaisen omat ratkaisut. Kaikki ei voi elää ja asua Helsingin "paratiisissa", jonne pääsee elämään ja sivistymään paikallisbussilla.

Yhteistyössä