I
ihmettelevä
Vieras
Äidit hyvin usein kertovat miten ovat muuttuneet avarakatseisemmiksi, ymmärtäväisemmiksi ja muita huomioon ottavammiksi lapsen jälkeen. Ja silti jo synnytystavasta saadaan aikaan kauhea älämölö ja lukuisia eri mielipiteitä siitä kuka on ylipäänsä synnyttänyt. (Ja ilmeisesti tässä on jokin arvoasteikko, ts. alateitse synnyttänyt on "parempi"?=
Mihin se ymmärrys sitten kohdistuu? Omaan perheeseen? Omiin lapsiin? Omaan itseen? Jotenkin on aika vaikeaa löytää mistään todisteita tästä ihmeellisestä ymmärryksestä (jota en itse lapsettomana ole toki voinutkaan saavuttaa.)
Siis sekä netissä että sen ulkopuolella. Eritoten netissä lapsen kasvatuksesta ruokavalintoihin jiiänee vallitsee miljardi koulukuntaa, jotka hakkaavat toisiaan virtuaalisella lapiolla päähän minkä ehtivät. Ymmäärrystä, jep. 
Olen taipuvainen uskomaan, että itsekäs mulkero on sitä lapsilla ja ilman, ja sama pätee toisinpäin: mukava ihminen ei muuksi muutu lapsia hankkimalla.
Mutta kertokaa, missä nämä em. asiat näkyvät? Vai ovatko ihan urbaanilegendaa?
Mihin se ymmärrys sitten kohdistuu? Omaan perheeseen? Omiin lapsiin? Omaan itseen? Jotenkin on aika vaikeaa löytää mistään todisteita tästä ihmeellisestä ymmärryksestä (jota en itse lapsettomana ole toki voinutkaan saavuttaa.)
Olen taipuvainen uskomaan, että itsekäs mulkero on sitä lapsilla ja ilman, ja sama pätee toisinpäin: mukava ihminen ei muuksi muutu lapsia hankkimalla.
Mutta kertokaa, missä nämä em. asiat näkyvät? Vai ovatko ihan urbaanilegendaa?