Kertokaa mulle..?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Miehelläni on poika edellisestä avioliitosta.Hänelle on tehty allergiatesti noin vuoden ikäisenä ja siinä on todettu hänen olevan allerginen koiralle.
Minä olen ollut mieheni kanssa yhdessä n.8 vuotta ja samanajan miehen poika on kulkenut mummolassa jossa on koira,saamatta oireita. Niinpä mekin sitten uskallimme ottaa koiran mutta siitäpä se mekkala nousi..
Pojasta tuli todella allerginen koiralle,siis pojan äidin mielestä.Meillä ei ole oireita mutta kun poika menee kotiin,saadaan pitkä puhelu äidiltä pojan allergia oireiden vuoksi.
Nyt äiti kieltäytyy antamasta poikaa isälle viikonloppu tapaamisiin..Olemme pyytäneet uusia allergia testejä ja jos poika on niiden mukaan edelleen allerginen koiralle,olemme valmiit etsimään koiralle uuden kodin.Äiti ei halua uutta testiä vaan vetoaa siihen lähes 10 vuotta sitten tehtyyn..Mitä tehdä?Onko meidän vaan luovuttava koirasta?

Mitä oireita se äiti väittää siitä tulevan? Jos ette te kerran ole huomanneet?

Saako poika teillä enemmän altistusta kuin siellä mummolassa?

Fiiraako eksällä vaan päästä kun olette menneet ilman neuvottelua hänen kanssaan ottamaan koiran?

Siis ukon muksu on allerginen koiralle ja siltikin te sellaisen hankitte...? Ei hyvää päivää. Eikö se allergiatesti olisi pitänyt tehdä ensin, ja hankkia koira vasta sitten? Sitäpaitsi ei kai siihen muksun äidin lupaa tarvita, jos te teetäte ja maksatte muksulle uuden testin?

Voihan tilanne olla oikeasti sellainen, että lapsi on sietänyt oireet mummolassa, kun ei siellä kuitenkaan asu ja nyt kotona ollessa oireita tullut ja te ette ole huomanneet? Mitä oireita lapsen äiti sanoo lapsellaan olevan? Olen kyllä kans sitä mieltä, että uusissa allergiatesteissä olisi kannattanut käydä ennen koiran hankintaa, mutta eihän se myöhäistä ole nytkään. :-)

Lapsi taas pelinappulana,vaikee tilanne.varmaan luovuttava koirasta,jos muu ei auta.
itselläni on todettu koira-allergia.nykyään itselläni on koira ja olen lähes oireeton.ja olen huomannut että koira-roduissa on eroja.esimerkiksi minulle ei sovi kultainennoutaja ollenkaan ja terrierien kohdalla olen oireeton.

Mulle tehty testit lapsena. Kissasta tuli 4 pistettä.
Noh, meillä on 2 kissaa ja ei tuu mitään oireita.
Lapsena kutis silmät ja nenä ja aivastutti jos meni paikkaan missä kissoja.

Sen kyl huomaan että kyläpaikoissa voi vieläkin tulla jotain pientä oiretta kissoista, koirista, kaneista vaikka omia kissoja siedänkin.
Poika kävi just allergiatesteissä (atopia ja infenktioastma) ja ei ole allerginen ruoka-aineille eikä eläimille, ei millekään muullekaan. Vaikka ois voinu kuvitella että hän on allerginen kun noita vaivojakin on.

Alkuperäinen kirjoittaja mina vaan:
Lapsi taas pelinappulana,vaikee tilanne.varmaan luovuttava koirasta,jos muu ei auta.
itselläni on todettu koira-allergia.nykyään itselläni on koira ja olen lähes oireeton.ja olen huomannut että koira-roduissa on eroja.esimerkiksi minulle ei sovi kultainennoutaja ollenkaan ja terrierien kohdalla olen oireeton.

Tuli tosta mieleeni, että kultaiset on nykyisin jalostettu niin vaaleiksi että karvanlähtö on ihan mahdotonta! Saattaa hyvinkin vaikuttaa.

Toiset koirat allergisoi enemmän kuin toiset, voi johtua siis ihan siitäkin, ettei mummolan koiraan reagoi... Kyllä silti lapsen testeihin veisin ja sitten miettisin uudelleen. Syötä seuraavan kerran lapsen ollessa teillä allergia-lääkkeitä varmuuden vuoksi ja testaa tuleeko äidin mielestä "oireita" siitäkin huolimatta, et siis kerro äidille näistä allergialääkkeistä. Jos silti soittaa ettoä taas lapsi ireilee niin puhuu varmasti omiaan ja haluaa vain ärsyttää teitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Mulle tehty testit lapsena. Kissasta tuli 4 pistettä.
Noh, meillä on 2 kissaa ja ei tuu mitään oireita.
Lapsena kutis silmät ja nenä ja aivastutti jos meni paikkaan missä kissoja.

Sen kyl huomaan että kyläpaikoissa voi vieläkin tulla jotain pientä oiretta kissoista, koirista, kaneista vaikka omia kissoja siedänkin.

Mulla tää sama, mutta koirien kanssa.

Yhteistyössä