Kertokaa mulle tämä hintapolitiikan syy...*rantalomamatkat*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
katoin lomamatkoja espanjaan.
valmismatka: 1viikko, majoitus hotellissa 2hh sis lennot n. 400-600e/henk äkkilähtönä (voi mennä kuukaudenkin päähän lähtö)
pelkät lennot: lähes 1000e/henk enkä edes hoksannu kattoo oliko menopaluu vai pelkkä meno :o

kun tilanne on se et majoitus järjestyy pienen kylän huoneistohotellista todella edullisesti koska kylässä ei käy juurikaan turisteja, niin emme oikeastaan tarvita kuin lennot. näyttää kyl siltä et joudutaan ottamaan toi valmismatkapaketti, mut onko sitä hotellia pakko sit "käyttää"?

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
katoin lomamatkoja espanjaan.
valmismatka: 1viikko, majoitus hotellissa 2hh sis lennot n. 400-600e/henk äkkilähtönä (voi mennä kuukaudenkin päähän lähtö)
pelkät lennot: lähes 1000e/henk enkä edes hoksannu kattoo oliko menopaluu vai pelkkä meno :o

kun tilanne on se et majoitus järjestyy pienen kylän huoneistohotellista todella edullisesti koska kylässä ei käy juurikaan turisteja, niin emme oikeastaan tarvita kuin lennot. näyttää kyl siltä et joudutaan ottamaan toi valmismatkapaketti, mut onko sitä hotellia pakko sit "käyttää"?

ei ole pakko käyttää. Olen joskus itse ostanut pakettimatkan, kun se on tullut edullisemmaksi kuin reittilennot.
Olen tosin ainakin yhdellä matkalla yöpynyt tässä pakettimatkahotellissa kaksikin yötä. Sen ensimmäisen matkayön kun saavuimme keskellä yötä kohdemaahan ja viimeisen yön kun lentokone lähti aikaisin aamulla ja hotellilta oli kuljetus kentälle.

yleensä ne lennot on halvemmat, kun matkanjärjestäjä on etukäteen varannut ja maksanut tietyn määrän paikkoja. Mitä vähemmän aikaa on matkaan, sitä kalliimmiksi lennot tulevat, kun halvimmat lentoluokat varataan ensin. Lentoyhtiöltä otettaessa kannattaa siis varata mahdollisimman aikaisin, että halvimpia paikkoja vielä löytyy. Matkanjärjestäjä taas myy äkkilähtöjä mielellään halvemmalla, koska haluaa saada edes jotain takaisin maksamistaan lentopaikoista ja hotelleista (usein ainakin hotelleista varataan tietty määrä huoneita etukäteen, ja ne on sitten maksettava vaikka ei asiakkaita olisikaan).

Jos ei välttämättä ole väliä miten aikataulullisesti reissu sujuu, niin kannattaa käyttää halpalentoyhtiöitä. Lontoon kautta jonnekin tai Frankfurtin jne. katselee miten lennot menee halvinten ja sitten hotelli hotels.com, booking.com, ebookers.fi tms. kautta niin lomailette halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Jos ei välttämättä ole väliä miten aikataulullisesti reissu sujuu, niin kannattaa käyttää halpalentoyhtiöitä. Lontoon kautta jonnekin tai Frankfurtin jne. katselee miten lennot menee halvinten ja sitten hotelli hotels.com, booking.com, ebookers.fi tms. kautta niin lomailette halvalla.

tätä huoneistoa et löydä noista nettisysteemeistä, siellä ei maksa ku 25e/yö 2h+k täysvarusteltu huoneisto rannan tuntumasta.
lentokentälle tosin 20km

Yhteistyössä