Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Riippuu tosiaan kunnasta onko perhetyötä tarjolla sossun vai neuvolan kautta. Me ollaan joskus töissä tehty lastensuojeluilmoituksia ihan vain sen takia että perhe saa perhetyöntekijän tukea. Siis sovittu asiasta yhdessä vanhempien kanssa. Eikä ne todellakaan ole johtaneet huostaanottoihin.
Nämä ovat sellaisia asioita, joista harvoin puhutaan, edes kavereille tai ainakaan silloin kun asia on ajankohtainen, joten voi tulla fiilis että on itse ainoa jolle tällaista apua tarjotaan. Mutta näin ei todellakaan ole! Ja riippuu perheen tilanteesta mitä työntekijä perheessä tekee. Kun on kyse vanhemman fyysisestä vammasta ja erityislapsesta, olisiko mitään mahdollisuutta jonkun sortin avustajaan? Perhetyön tuki kun on yleensä valiaikaista.
Mä en usko että minkäänlaiseen avustajaan on mahdollisuutta. Mulla ei varsinaista fyysistä vammaa ole mutta sairastan useampaakin sairautta jotka vaikuttaa ihan jokapäiväiseen arkeen ja siinä jaksamiseen. Lapsella on laaja-alainen kehitysviive ja suunnattoman kova temperamentti.
Nyt alkaa olemaan 6 v neuvola ajankohtainen, ehkä otan sitten tämän perhetyöntekijän puheeksi neuvolassa.