Kertokaa mulle perhetyöntekijästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Mitä sellanen tekee? Ja mitä kautta sellanen tulee?

Mulle on tuo homma ihan uus ja outo. Mutta tän mun surkeen fyysisen kunnon (ja kohta myös henkisen) takia lääkäri kyseli että oisko tarvetta sellaselle. Mä oon ollu jo pitkään tosi huonos kunnos fyysisesti eikä tilannetta todellakaan helpota se että meil on TODELLA vaativa erityislapsi..

Joten haluisin mahdollisimman paljon tietoa aiheesta.

Tulee avuksi arjessa, ekoilla kerroilla varmasti vain mietitään mihin juttuihin kaipailet apua. Siivoamaan ja kaupassakäymään se ei tule, vaan tukemaan vanhemmuutta tai olemaan lastenkin kanssa.

Tulee avuksi arjessa, ekoilla kerroilla varmasti vain mietitään mihin juttuihin kaipailet apua. Siivoamaan ja kaupassakäymään se ei tule, vaan tukemaan vanhemmuutta tai olemaan lastenkin kanssa.

Kiitokset tiedosta. Mitä kautta tällanen siis tulee, onko se sossu/lastensuojelu?

Mä oon lisäksi täysin tukiverkoton, mulla ei ole arkeen minkäänlaista apua, täysin yksin oon. Exä jonkin verran pystyy auttamaan mutta sekin on todella rajallista. Joten arjen pääasiassa pyöritän yksin, tän paskan fysiikkani kanssa..

neuvolassa ja sossussa on omat perhetyöntekijät.
Meillä on käynyt pt, ja he olivat yleensä lasten kanssa, että sain tehtyä kotityöt. Ovat tarvittaessa myös apuna kotitöissä, vaikka se ei olekaan heidän ensisijainen tehtävänsä.
Lisäksi antoivat vinkkejä arjenpyöritykseen.

Kiitos jadal vastauksesta.

Täytyy nyt alkaa sitten miettimään vaihtoehtoja, alkaa olemaan paukut aika loppu jo tässä vaiheessa. Toukokuusta asti satanu niskaan pelkkää paskaa, saati sit sitä ennen.. Ei vaan tuo sossun suunta kauheesti kiinnosta..

pyydä sitten neuvolan kautta :)
se yleensä onkin ensisijainen vaihtoehto, ainakin meidän kunnassa pidempiaikaisessa tarpeessa tulee yleensä sitten sossun pt kuvioihin.

[QUOTE="hei";22093114]ooko ap eronnut lapsesi isästä ? Voimia ja tsemppiä arkeesi ![/QUOTE]

Oon joo mutta asutaan viel saman katon alla. Aikansa kestää että exä löytää oman kämpän ja on myös mun tukena täs arjes että saisin fysiikkani ees johonki kondiksee..

Kiitos jadal vastauksesta.

Täytyy nyt alkaa sitten miettimään vaihtoehtoja, alkaa olemaan paukut aika loppu jo tässä vaiheessa. Toukokuusta asti satanu niskaan pelkkää paskaa, saati sit sitä ennen.. Ei vaan tuo sossun suunta kauheesti kiinnosta..

Meillä oli neuvolan kautta ja oli todella tarpeen. Hoiteli poikaa jotta sain levättyä tms ja juteltiin monenlaista yms. En kokenu mitenkään mörkönä vaan tarpeellisena ihmisenä. Kannattaa ottaa vastaan apua jos sellasta on tarjolla. Täälä ne sossutyypit on erikseen. Ne tekee vähän sen mukaan miten on tarve, meillä se oli lapsen hoitaminen ja äidin tukeminen. Mulle ehotettiin terkan taholta kun olin neuvolalekurissa ja muutenkin neuvolassa aivan valittanu tilannetta ja omaa uupumista. Muutaman kk ajan se täti kävi.

Ja tee oma käsityksesi siitä haluatko perhetyöntekijän kotiisi. Hyvällä tuurilla voit saada apua, huonolla tuurilla loppuelämäsi painajaisen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9098848

Noh, minun ystävä on mein kunnassa tuollainen perhetyöntekijä. Auttaa arjessa; ruuanlaitossa, lastenhoidossa, mutta mikään siivoominen niille ei kuulu. Meidän kunnassa kuuluu päivähoidon alueelle, koska samassa lafkassa on sellanen Perhetupa, jossa voi äidit tapailla muita äitejä lapsineen ja sitten siellä on "lapsiparkki" x 2 viikossa, jonne voi viedä yli 1v. lapsen "hoitoon" 3 tunniksi.

Mä en missään nimessä voi suositella perhetyötä, enkä lastensuojelun asiakkuutta, ellei ole ihan pakko..

Käyppä lukemassa tällä foorumilla ihmisten kertomuksia, myös perhetyöstä, ennenkuin päätät:

http://vanhemmat.com/phpbb/viewforum.php?f=13

ja tässä toinen tutustumisen arvoinen : http://huldahuoleton.nettisivu.org/

Mä en missään nimessä voi suositella perhetyötä, enkä lastensuojelun asiakkuutta, ellei ole ihan pakko..

Käyppä lukemassa tällä foorumilla ihmisten kertomuksia, myös perhetyöstä, ennenkuin päätät:

:: Siirry foorumiin - Kokemuksia lasten huostaanotoista

ja tässä toinen tutustumisen arvoinen : Suomen lastensuojelun uhrit - Synkkä pilvi suomalaisten perheiden yllä

kun ei se ptt oo automaattisesti ls-tyyppi. Niitä on sekä sossun kautta että sitten neuvolan kautta semmosena aputoimenpiteenä.Mä en käsitä miksi pitää olla heti pelottelemassa jos joku tarttis apua.

Kiitokset tiedosta. Mitä kautta tällanen siis tulee, onko se sossu/lastensuojelu?

Mä oon lisäksi täysin tukiverkoton, mulla ei ole arkeen minkäänlaista apua, täysin yksin oon. Exä jonkin verran pystyy auttamaan mutta sekin on todella rajallista. Joten arjen pääasiassa pyöritän yksin, tän paskan fysiikkani kanssa..

Multa kysyttiin et haluanko ihan lastensuojelun asiakkaaks,vai et perhetyöntekijä käy muista syistä.Valitsin ne muut syyt:)

Perhetyö voi olla lastensuojelun tukitoimi, mutta lastensuojelu on perheiden tukemista ei huostaanottoja pelkästään, vaikka niistä täällä aina vääristynein asentein vouhkataankin. Kaikissa kunnissa ei ole erikseen neuvolan perhetyöntekijöitä, vaan samaa ihmistä voi käyttää kumpaan tarkoitukseen vain. Samapa tuo, ota ihmeessä apu vastaan ja jaksamista muutenkin :hug:

Se vähän riippuu kunnasta/kaupungista et mitä pt:n työnkuvaan kuuluu.Ja tietty perheen tarpeista.

Kaverillani pt käy tekeen viikkosiivon,tai ihan vaan kahvitteleen + vahtii toisinaan kuopusta et esikoinen ja äiti saavat käydä uimassa ihan kaksistaan.

Meillä lapsia käytiin "ulkoiluttaan",en itse kyennyt/jaksanut.Vähän siivousapua sain ja joskus silloin tällöin itselleni omaa aikaa ihan vaikka vain kaupassa käymiseen.

Mä itte just vähän aikaa sit luin juttuu missä oli lapsi, jolla on laaja-alainen kehitysviive, otettu huostaa väärin perustein.

Mul on just sellainen lapsi. Ja mä kyl lapseni kans pärjään kunhan saisin oman fysiikkani jotenki kuntoon.. Tuo mua pelottaa..

Viimeksi muokattu:
Mä itte just vähän aikaa sit luin juttuu missä oli lapsi, jolla on laaja.alainen kehitysviive, otettu huostaa väärin perustein.

Mul on just sellainen lapsi. Ja mä kyl lapseni kans pärjään kunhan saisin oman fysiikkani jotenki kuntoon.. Tuo mua pelottaa..

Ja vastapainona on paljon niitä positiivisia tapauksia ja avun saanteja. Ei se kuitenkaan oo automaattisesti hankalajuttu eikä lapsia automaattisesti viedä. Noi jutut vaan on aina pinnalla ja niillä pelotellaan.