Kertokaa mulle parhaat SIIVOUS vinkit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Martsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Martsuli

Vieras
Mä olen omista pikku ideoistani siivouksen suhteen täysin luopunu kun eivät auta tätä kämppää siistinä pitämään. Huoneita yli neljä ja haluaisin että kaikki olisi aina siistiä ja puhdasta mutta ei se tunnu olevan mahdollista :ashamed:

Eli jos joku voisi jelppiä tätä onnetonta ja kertoa millä te pidätte huushollin aina siistinä. :saint:

Kiitos jo etukäteen. en välttämättä ehdi nyt lukemaan niitä jos mies tulee kotiin tekemään työ juttuja mutta lueskelen sitten kun ehdin :flower: =)

Jos haluat siivota tosi nopeasti, vaikka ennen kuin vieraat ovat tulossa, niin katso huonetta vasemmalta oikealle, ja näin et sinkoile paikasta toiseen vaan saat järjestelmällisesti ja nopeasti siivottua.

Sellainen vinkki mullakin on, minkä oivaltamiseen meni aikaa.. Eli kaikkeen ei aina tarvitse ryhtyä. Elikkäs ei tarvitse suunnitella, että tänään pesen vessan ja sitten sitä oikein ryhtyy pesemään. Vaan kun vaikka käy vessassa, niin siinä samalla voi suihkauttaa ainetta pönttöön ja pesasta sen sit pesaista myös lavuaarin. Ja niin on yks homma hoidettu yhdellä pissareissulla =)

Siivoa joka päivä vähän, niin et koskaan tarvitse suursiivouksia. Sillon kun on suursiivouksen paikka, asunto on jo liian sotkuinen tai likainen..

Yritä pitää asunto aina sen näköisenä, ettei haittaa vaikka yllätysvieraita kävelisi sisään.

Meillä on oikeastaa aina siistiä, paitsi lasten leluja lasten huoneessa.Itse pystyn pitämään siistinä kodin laittamalla aina tavarat paikoilleen, kun niitä on käytetty.Teen lähes päivittäin pikaimuroinnin.Viikottain sitten pesen lattiat ja pyyhin pölyt.Vessaa siivoan myös vähän joka päivä ja kerran viikossa sitten kunnolla.Tiskit heti pois etteivät keräänny.

mulla tulee aina mieleen meidän köksän open vakiolause (noin viidentoista vuoden takaa): Viisas ei ole se, joka osaa siivota, vaan se joka osaa siistinä pitää.

Siis heti samantien pyyhkäsee pois roiskeet, lakaisee hiekat yms. kun sotkua syntyy, vie tavarat paikoilleen, pyykit koriin... ja just niiku joku sanoikin, extemporee siivoanpa vessan, pyyhkäisenpä tuon peilin...

Yhteistyössä