kertokaa mulle niinkin tyhmä asia kun että MIKSI aikuiset antaa lapselle kahvia??

tuli mieleen kun lääkäriä odoteltiin tänään ja pojan isä antoi pojalle kahvia. meidän poika ei siis ole saanut kahvia kun ehkä sen pari kertaa elämässään.tuosta tuli vaan mieleen että tunnempa muuten oikeasti vanhempia ketkä juottaa kahvia lapselleen useita kertoja päivässä..
miksi oi miksi...?sehän on ihan tyhmää!

sori mulla on tylsä päivä :D
 
juu
Joo samaa oon ihmetelly enneki. Mun lapset on saanu kahvia sitte kun ovat isompia noista teineistä toinen juo silloin tällöin ja toinen ei ollenkaan, pienet ei oo edes maistanu. Miks niille tarvis juottaa kahvia? Ei ne tarvi kahvin piristävää vaikutusta mihinkään ja ehtii sitä maistella isompana jos haluaa.
 
vieras
Meillä poika seisoo vieressä ja huutaa "kaffiiiii!!!!" niin kauan, että annan sille lusikallisen ja sitten häipyy omiin puuhiinsa - ehkä tämän takia annan sen lusikallisen omasta kupistani. Muuten en saisi ikinä juoda kahviani rauhassa. Ja siis jo ennen kuin oli ikinä maistanut kahvia niin aina kun otin kahvikupin ja aloin juoda niin hän huusi vieressä, että haluaa maistaa... Ja siis huuto kestää tasan niin kauan kun juon kahviani (aluksi yritin, että en anna edes maistaa, mutta huusi silti).
 
vieras
Kun olin pieni niin sain aina mummolassa juoda kahvia, siis niin nuoresta kuin muistan. Nyt kun koitan 10 ja 6 vuotiailleni tarjota edes maistiaisia kahvista niin 10 vuotias ei huoli ja 6 saattaa maistaa tilkan. Mutta oma äitini aina kieltää antamasta lapsille kahvia, vaikka itse olen saanut juoda pienestä pitäen.
 
kyllä mä ton "saa maistella joskus" jutun ymmärrän,mutta en sitä että joka päivä ja paljon ja ihan oikeaa kahvia...ei mitään lasillista maitoa missä on yksi lusikallinen kahvia.
en nyt oikein ole kehdannut kysyä niiltäkään ketkä sitä kahvia niille lapsilleen juottaa
 
vieras
no en mäkään ymmärrä miksi ehdoin tahdoin opetetaan kahvin juonti lapsille. Itse en ole ikinä saanut lapsena edes maistaa, on sanottu että on aikuisen juomaa, niinkun olut ja siiderikin. Oma äitini taas oppi kahvinjuonnin jo 10 vanhana omalta mummoltaan.... sai aina paljon kermaa + kahvitilkan, siitä se sitten lähti.
 
vieras
Se on ilmeisesti jotenkin "lystikästä", mutta vähän tyhmää...pari tuttua tekee niin. Vähän junttia, minutkin oma mummoni maalta "opetti" juomaan maitokahvia pienenä.

 
mutsi
Mä en kans ymmärrä tota, minusta kahvi ei kuulu lapselle vaan aikuiselle. Omille lapsille en kahvia ole antanut, mummu on joskus kuulema salaa antanut heille kahvia. Eikä haittaisi yhtään jos eivät aikuisenakaan kahvia kittaisi. Siihenkin tulee riippuvaiseksi! Miehella pukkaa ainakin kauhea päänsärky ja hermo pinnassa jos ei ole saanut koko päivänä kahvia.
 
sairas on maailma
Kahvi on hermomyrkky, pääsee vaan unohtumaan suomalaisilta koska "kaikkihan sitä juo". Vähän kuin joku khat-huume Afrikassa. Täällä kauhistellaan sitä mutta lipitetään kahvia jopa 12 kupillista päivässä ja tietty opetetaan lapsetkin siihen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Niin ja jotkut syöttävät lisäaineita ja muuta moskaa.. Mutta siltikin jotkut tekevät näitä juttuja, vaikka sitä kuinka ihmettelisi.
Niin ja mieti, jotkut syöttää jopa resvaista ruokaa ja leivoksia, joissa on sokeria... :-O

En sitte tiiä, että onko se parempi oppia lapsena huonoille ruokatottumuksille ja painaa aikuisena 150 kiloa, kuin juoda vaikka 3 kupillista kahvia päivässä... Taas tää on tätä vaahtoomista :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Niin ja jotkut syöttävät lisäaineita ja muuta moskaa.. Mutta siltikin jotkut tekevät näitä juttuja, vaikka sitä kuinka ihmettelisi.
Niin ja mieti, jotkut syöttää jopa resvaista ruokaa ja leivoksia, joissa on sokeria... :-O

En sitte tiiä, että onko se parempi oppia lapsena huonoille ruokatottumuksille ja painaa aikuisena 150 kiloa, kuin juoda vaikka 3 kupillista kahvia päivässä... Taas tää on tätä vaahtoomista :/
no mä en ymmärrä miksi noista pitäisi valita. Kummatkin voi jättää pois-
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Niin ja jotkut syöttävät lisäaineita ja muuta moskaa.. Mutta siltikin jotkut tekevät näitä juttuja, vaikka sitä kuinka ihmettelisi.
Niin ja mieti, jotkut syöttää jopa resvaista ruokaa ja leivoksia, joissa on sokeria... :-O

En sitte tiiä, että onko se parempi oppia lapsena huonoille ruokatottumuksille ja painaa aikuisena 150 kiloa, kuin juoda vaikka 3 kupillista kahvia päivässä... Taas tää on tätä vaahtoomista :/
no mä en ymmärrä miksi noista pitäisi valita. Kummatkin voi jättää pois-
Monella on sellainen tapa, että kahvin kanssa syö leivonnaisia. Eli ojasta allikkoon siis...
 

Yhteistyössä