kertokaa mulle, mistä johtuu että meidän stereot menee aina itsekseen päälle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
tätä on tapahtunut hyvin useasti, ei vaan yks tai kaks kertaa. stereot menee itsekseen päälle ja täysin riippumatta siitä mitä muuta huoneessa silloin tapahtuu tai ketä siellä on. kukaan ei koske telkkariin silloin, ei vaihda siitä kanavaa tai tee mitään muutakaan. dvdsoitin ei ole käytössä silloin kun stereot päättää käynnistyä. kukaan ei hypi tai juokse silloin kun ne käynnistyy (=tärinän vaikutus on poissuljettu).
mä en ymmärrä miten noi voi mennä aina itsekseen päälle. selittäkää mulle tää asia.

Meillä käynyt myös joitain selittämättömiä asioita,myös stereot mennyt päälle ja tullut siihen tulokseen,että miehen kuollut sisko käy meillä. Kuoli huumeisiin muutama vuosi sitten...

Sun stereoissa asuu pelsepuupi ja naapurin saatananpalvaajat on kironneet sut.

Ta sitten stereot ovat jatkuvasti stanby-tilassa ja kerää varausta, joka saa sähkölaitteet joskus toimimaan hassusti. Itse saat valita mieleisen vaihtiksen näistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hope:
Meillä käynyt myös joitain selittämättömiä asioita,myös stereot mennyt päälle ja tullut siihen tulokseen,että miehen kuollut sisko käy meillä. Kuoli huumeisiin muutama vuosi sitten...

kysäise mitä asiaa. tai mieti, mikä tilanne on sellainen, että hän koittaa saada huomiosi. voit pyytää häntä poistumaan, jos häiritsee.

Me käytiin yksillä tutuilla joskus kastelemassa kukkia ym. kun ne oli poissa ja joka päivä sammutin sieltä stereot - ihmettelin että kuka siellä käy laittamassa ne päälle. Kun tutut tuli niin selvisi että siellä on joku "herätys" päällä ja joka aamu klo 7 menivät siis itekseen päälle :D

Meillä on telkkariongelma, jota en ymmärrä.
Yleensä iltaisin miehen ollessa töissä ja lapsen nukkuessa katselen televisiota ajankuluksi.

Ohjelman loputtua ennen kuin uusi alkaa menen tietsikalle aikaa kuluttamaan.
Sitten kun menen tv:n luo on eri kanava päällä.

Tätä tapahtuu silloin tällöin, ei joka ilta, eikä miehen ollessa kotona.
Lapsi nukkuu, joten ei ole siihen syypää ja itse olen kaukana telkkarista.

Olen selittänyt itselleni, että se on joku vika tuossa telkkarissa ja sillä selvä.
4n äidin-nimimerkin juttuja en edes ajattele, tälläinen pelkuri kun olen.

Eli tekninen vika, se on paras selitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Yleensä iltaisin miehen ollessa töissä ja lapsen nukkuessa katselen televisiota ajankuluksi.

Olen selittänyt itselleni, että se on joku vika tuossa telkkarissa ja sillä selvä.

pelko on monella tosiaan kaverina. ymmärrän. toki sitä pelkää, kun on tuntematonta. mulle nämä arkipäivää olleet lapsesta asti ja mummo opetti miten toimitaan. vasemman aivopuoliskon selitys jos sut rauhoittaa, niin kvia.

noissa ei ole mitään ajastusta tai herätystä tai vastaavaa, koska stereot ei käynnisty joka päivä samaan aikaan tai muutenkaan säännönmukaisesti. ne käynnistyy joskus päivällä, joskus illalla, ihan miten sattuu, mutta ei (vielä) koskaan niin etteikö me oltais kotona. tilanne niitten käynnistyessä on aina rauhallinen, joko katsellaan telkkaa tai sitten niinkuin äsken, lapsi leikkii itsekseen jotain leikkiä olohuoneen lattialla.
noi ei oo standby-tilassakaan, vaan ihan virrat oon kytkenyt joka kerta pois laitteesta. noita stereoita käytetään lähinnä vain silloin kun lauletaan karaokea, kuuluu ääni paremmin. eli harvoin. sähkökatkoonkaan en usko, sillä missään mikään sähkövempele ei mene pois päältä, valot ei sammu jne, vaan kaikki muu toimii ihan normaalisti. olis omituinen sähkökatkos, jos se kohdistuis vain noihin stereoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:

pelko on monella tosiaan kaverina. ymmärrän. toki sitä pelkää, kun on tuntematonta. mulle nämä arkipäivää olleet lapsesta asti ja mummo opetti miten toimitaan. vasemman aivopuoliskon selitys jos sut rauhoittaa, niin kvia.

Sun mummo oli sähköasentaja? Teknisissä laitteissa on teknisiä vikoja. Ei näihin nyt mitään henkimaailman asioita tarvitse ensimmäisenä keksiä sentäs.

mitä ajattelet silloin kun ne menee päälle? tai millainen tilanne on? joku koittaa viestiä jotain ja näkee suurta vaivaa, että tajuaisit.

Minulle käy useinkin hassuja sähköjuttuja. Olen ajatellut, että johtuisi yksinkertaisesti siitä että onhan ihmisessäkin sähköä ja joittenkin kohdalla se joskus vaikuttaa laitteisiin. Esim. jos sisälläni kiehuu, saattaa paukahtaa palaa lamppu.

Jos tiedät jotain näistä jutuista, niin mietin että mitä siitä sitten voi tulkita kenenkään viestivän, jos joskus telkkari tai joku aukeaa itsestään? (tällaistakin on usein tapahtunut)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
noissa ei ole mitään ajastusta tai herätystä tai vastaavaa, koska stereot ei käynnisty joka päivä samaan aikaan tai muutenkaan säännönmukaisesti. ne käynnistyy joskus päivällä, joskus illalla, ihan miten sattuu, mutta ei (vielä) koskaan niin etteikö me oltais kotona. tilanne niitten käynnistyessä on aina rauhallinen, joko katsellaan telkkaa tai sitten niinkuin äsken, lapsi leikkii itsekseen jotain leikkiä olohuoneen lattialla.
noi ei oo standby-tilassakaan, vaan ihan virrat oon kytkenyt joka kerta pois laitteesta. noita stereoita käytetään lähinnä vain silloin kun lauletaan karaokea, kuuluu ääni paremmin. eli harvoin. sähkökatkoonkaan en usko, sillä missään mikään sähkövempele ei mene pois päältä, valot ei sammu jne, vaan kaikki muu toimii ihan normaalisti. olis omituinen sähkökatkos, jos se kohdistuis vain noihin stereoihin.

Otat töpselin seinästä pois. Se purkaa niitä jännitteitä.

Täällä metsänkeskellä maalla kun olen iltaisin yssikseen, niin televisiovika on ainut mitä ajattele ja tulen ajattelemaankin.

Vaihdan kanavan takaisin ja katson ohjelman. Sen jälkeen ei ole enää sinä iltana mitään ongelmia.

Vaikka hiukan kummastuttaa, niin ei auta ajatella mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
mitä ajattelet silloin kun ne menee päälle? tai millainen tilanne on? joku koittaa viestiä jotain ja näkee suurta vaivaa, että tajuaisit.

Minulle käy useinkin hassuja sähköjuttuja. Olen ajatellut, että johtuisi yksinkertaisesti siitä että onhan ihmisessäkin sähköä ja joittenkin kohdalla se joskus vaikuttaa laitteisiin. Esim. jos sisälläni kiehuu, saattaa paukahtaa palaa lamppu.

Jos tiedät jotain näistä jutuista, niin mietin että mitä siitä sitten voi tulkita kenenkään viestivän, jos joskus telkkari tai joku aukeaa itsestään? (tällaistakin on usein tapahtunut)

sähkölaitteiden kautta on helppo ottaa yhteyttä. kannattaa kysellä suoraan, onko jotain asiaa. tai jos häiritsee, niin pyytää poistumaan. viestin sisältö ei ole riippuvainen laitteesta, se laite on vain huomionhakukanava. kännykät on kanssa helppoja viestimiä. ymmärrän, että ihmisiä tietty pelottaa. mua ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
tätä on tapahtunut hyvin useasti, ei vaan yks tai kaks kertaa. stereot menee itsekseen päälle ja täysin riippumatta siitä mitä muuta huoneessa silloin tapahtuu tai ketä siellä on. kukaan ei koske telkkariin silloin, ei vaihda siitä kanavaa tai tee mitään muutakaan. dvdsoitin ei ole käytössä silloin kun stereot päättää käynnistyä. kukaan ei hypi tai juokse silloin kun ne käynnistyy (=tärinän vaikutus on poissuljettu).
mä en ymmärrä miten noi voi mennä aina itsekseen päälle. selittäkää mulle tää asia.

Olette laittanu ajastimen päälle..

Irrota nyt vaan se töpseli seinästä, että varaukset pääsevät purkautumaan. Jos sekään ei tepsi, vie laite huoltoon tai osta uusi. Rikkinäinen sähkölaite on aina tulipaloriski, joten ihan senkin takia.

Mutta jos haluat tehdä tästä jännittävämpää, niin voithan istua siinä stereoiden edessä ja huhuilla, notta "huhuu!! kuka siellä? mitä asiaa?"