Onko siellä jotain tiettyjä asuinalueita joissa olis paljon lapsia tms hyviä alueita? Entä millaisia vuokria siellä pyydetään esim. Kolmio rivitalosta? Hurjalta tuntuis muuttaa niin kauas nykyisestä kodista saa nähdä miten käy.
tervaharju, nauska, lapsiperheitä paljon...en suosittele takajärveä, rytikaria tai hepolahtea, vaikka niissä vuokrat onkin halvempia. rivitalon jos saa vuokrattua, vuokra on varmaan n 600-700 euroa. tekemistä riittää, ja luntakin löytyy.
Kemissäkin olen asunut,nykyisin asun naapurikunnassa.Ihan ok paikka asua,mutta tosiaan ei nuilla v:n mainitsemiin kaupunginosiin kannata muuttaa,niissä on paljon kunnan vuokrataloja ja "hihhuleita".Peurasaaressa on kans käsittääkseni aika paljon lapsiperheitä.Minusta aika vähän on lapsiperheille mitään tekemistä näillä seuduilla.Tietty on MLL kahvilaa ja perhekerhoa,mutta enemmän lapsille suunnattuja tapahtumia minä ainakin kaipaisin.Vaikka onkohan niitä missään muualla sen enmpää...?Ja lunta on,kunhan kunnon lumet tulee.Ja lumilinna talvella =)
Kiitos sulle. Ei jotenki osaa kysellä mitään. Tuli vähän yllättäen tieto et sinne saattais olla lähtö. Enkä tosiaan hoksannu edes ajatella, ettei meille ehkä siellä kukaan pidä varattuna rivitaloa automaattisesti vaan niin ajattelin, kun täällä meillä on oma pätkä.
Toinenkin vastailija, ihanaa! Niin, kerhot on ihan hyvää tekemistä, ei täälläkään muuta ole kauheasti. Lumilinna tosiaan, se on ihana. Oon sentään kemissä käynyt ettei silleen ihan vieras paikka ole. Onkos kemin seurakunta millainen, järjestääko ne perhe kerhoja tai jotai?
Ei ole siis vielä varmaa muutetaanko. Jos muutetaan, niin pian ja töiden perässä. On vaan ongelma et mitä tälle nykyiselle asunnolle tehdään, kun tää on oma eikä myydä pois. Oikeastaan jos asuntoa ei olis niin oltais varmaan jo pakkaamassa
On seurakunnallakin perhekerho.En ole ainakaan pahaa niistäkään kuullut =) Montako lasta teillä on ja minkä ikäisiä? Musta ei kyllä ois perheen kanssa nuin vaan yhtäkkiä lähtemään toiselle paikkakunnalle asumaan... Oletteko muuttamassa pitkäksi/pysyvästi aikaa vai vaan vähäksi aikaa?Kun ette kuitenkaan ole asuntoanne myymässä?
Pelottavaa kertoa täällä näin paljon, jos joku tunnistaa mutta, lapsia on kaks ja ne on alle 3v. Mies meinas et kokeilis eka miten sujuu, eli menis koeajalle niin vois loikkia häntä koipien välissä takas kotiin jos siltä tuntuu. Ja asunto on ensiasunto ja alle 2v asuttu, niin odotettais edes se 2v loppuun ennen ku myytäis pois. Ei ihan niin hurjia mekään olla, että muutettais silleen et jätettäis kaikki entinen taa. Siinä mielessä muutto helppoa, kun ei olla vielä juurruttu mihinkään. Täällä asuttu kolmisen vuotta ja kiva paikka kyllä, mutta alusta asti on ollut tiedossa, että suurella todennäköisyydellä miehen työt vie meidät mukanaan. Tosin luultiin ettei ihan vielä ja että etelään. Mutta pohjoinen kyllä viehättää mua enemmän, että silleen kiva ajatus tuo kemi. Mä siis olen oulun seudulta kotoisin niin siks pohjoinen tuntuu kivalle. Ja en osaa sanoa olisko tämäkään pysyvä asuin paikka... Sen olen päättänyt, että kunhan lapset menee kouluun, niin viimeistään sitten meidän on aika jämähtää paikoilleen
=) Niinpä,minäkään en kovin tarkkoja tietoja viitsi täällä ikinä antaa.Vaikka mitäpä se oikeestaan haittais,vaikka joku tunnistaiskin,kun en mitään salaisuuksia täällä kuitenkaan ikinä kirjoteele =) Eipä muuta kuin tervetuloa pohjoiseen =) Toivottavasti viihdytte ja asunto-asiatkin selviää!