Kertokaa miten voisin laihtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ylipainoinen. Olen yrittänyt keventyä yli vuoden ajan. Ongelmana on iso ruokahalu, mikä on entisestään kasvanut lasten saamisen jälkeen.
Olen vuoden aikana yrittänyt pitää huolen että syön riittävästi kunnon ruokaa, en napsisi iltaisin, ja jotkut herkut olen pystynyt täysin jättämään pois (keksit, sipsit, karkit paitsi suklaan, limut, alkoholijuomat). Koska luin sellaisen ohjeen, että kun syö kunnon ruokaa tasaisesti, niin ei tee mieli herkkuja ja paino putoaa.
Syön puuroaamiaisen proteiininlähteen kera, lounaan työpaikkaruokalassa lautasmallin mukaan ja lisäksi lisää kasviksia jos mahaan mahtuu. Välipalaksi pienen juustovoileivän ja hedelmän. Päivällinen/iltapala yhdistelmä koostuu yleensä isosta annoksesta ruokaisasta salaatista, voileipä, hedelmä, usein joku jälkiruoka kuten pieni purkki suklaavanukasta tai suklaapatukka tai kakkupala. Monivitamiinipilleri.
Paino on noussut tasaisesti vuoden aikana 7kg. Olen ihan lohduton.

"Lisäksi lisää kasviksia jos vatsaan mahtuu"

Syö ne kasvikset ensiksi!

Ja ainakin toisen hedelmistä vaihdat marjoiksi.

Ja mitä on ruokaisa salaatti? Pastaa tsi riisiä majoneesikastikkeella jossa kasviksia on lähinnä näön vuoksi?

Unohda moinen ja tee oikea salaatti! 75 pinnaa rehuja, 20 pinnaa proteiinia ja viisi öljyä, siemeniä tai mitä nyt haluatkin lisätä.

Olen ylipainoinen. Olen yrittänyt keventyä yli vuoden ajan. Ongelmana on iso ruokahalu, mikä on entisestään kasvanut lasten saamisen jälkeen.
Olen vuoden aikana yrittänyt pitää huolen että syön riittävästi kunnon ruokaa, en napsisi iltaisin, ja jotkut herkut olen pystynyt täysin jättämään pois (keksit, sipsit, karkit paitsi suklaan, limut, alkoholijuomat). Koska luin sellaisen ohjeen, että kun syö kunnon ruokaa tasaisesti, niin ei tee mieli herkkuja ja paino putoaa.
Syön puuroaamiaisen proteiininlähteen kera, lounaan työpaikkaruokalassa lautasmallin mukaan ja lisäksi lisää kasviksia jos mahaan mahtuu. Välipalaksi pienen juustovoileivän ja hedelmän. Päivällinen/iltapala yhdistelmä koostuu yleensä isosta annoksesta ruokaisasta salaatista, voileipä, hedelmä, usein joku jälkiruoka kuten pieni purkki suklaavanukasta tai suklaapatukka tai kakkupala. Monivitamiinipilleri.
Puuron tilalle hyvä munakas ilman suolaa

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Jätä hiilarit pois.

Tässä olis muutama ammattilainen opastamaan miten syödä niin että pysyy terveenä ja saa optimaalisen terveen kehon.(vaikka you tube):

Kelly Hogan (my zero carc life), Bella Ma (beef and butter gal), Anthony Chaffee, Eric Berg, Ken Berry, Jason Fung, Sten Ekberg jne.

"pieni purkki suklaavanukasta tai suklaapatukka tai kakkupala"

Näissä on paljon sokeria ja sokeri lihottaa. Vältä sokeria ja laihdut.

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Kiitos vastauksista!
Olen jo jättänyt pois ne mainitsemani herkut ja syön kunnon ruokaa. Sen seurauksena siis paino on noussut, vaikka sen piti neuvojen mukaan laskea. En mitenkään voi saada enemmän energiaa ruuasta, kuin paketillisesta keksejä tai sipsejä, enhän?

En oikein välitä lihasta, mulle maistuu paremmin puurot ja kasvikset. Voileipää syön siksi että saisin juuston mukana kalsiumia. Eli pelkkää lihansyöjää musta ei tule.

Ilmaisin itseäni vähän huonosti, syön siis lounaalla ensin kasviksia ja ruokaa yhteensä lautasellisen ja jos sen jälkeen tekee mieli lisää niin otan pelkkiä kasviksia.

Ruokaisa salaatti on sitä mitä jääkaapista löytyy, eli lehtisalaattia, kaalia, porkkanaraastetta, pakasteherneitä, tai munaa tai vähän lihanpaloja, joskus voi olla eilistä riisiä/pastaa/perunaa mut ei niitä usein kotona ole kun arkipäivisin lounaalla syön muualla. Ja vähän öljyä tai salaatinkastiketta päälle.

Ehkä koitan seuraavaksi vähentää sitä päivällisen jälkiruokaa.
Ja tarkistan annoskokoa. Nyt on tosiaan tullut liikuttua vähemmän kun ulkona on jatkuvasti kurja sää ja harmaata, niin ei tee mieli lähteä mihinkään.

Laihdutuslääkettä en varmastikaan saa, paino on vasta 2kg ylipainon puolella. Ottaisin mielelläni jonkun pillerin, jos siitä olisi apua!

Onko mitään, millä voisi korvata syömisiä? Jotain luontaistuotteita mikä vähentää ruokahalua?
Auttaako jotkut selluliittivoiteet oikeasti?

Opettele syömään yksinkertaisia mauttomia ruokia, kaurapuuroa, kuoriperunoita, ruisleipää, maitoa. Kaikki hifistely pois sillä mitä monipuolisemmin syö niin sitä enemmän tulee syötyä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"pieni purkki suklaavanukasta tai suklaapatukka tai kakkupala"

Näissä on paljon sokeria ja sokeri lihottaa. Vältä sokeria ja laihdut.
se juurikkaana kerää maasta kaikki mitä siihen on laitettu.

Kiitos vastauksista!
Olen jo jättänyt pois ne mainitsemani herkut ja syön kunnon ruokaa. Sen seurauksena siis paino on noussut, vaikka sen piti neuvojen mukaan laskea. En mitenkään voi saada enemmän energiaa ruuasta, kuin paketillisesta keksejä tai sipsejä, enhän?

En oikein välitä lihasta, mulle maistuu paremmin puurot ja kasvikset. Voileipää syön siksi että saisin juuston mukana kalsiumia. Eli pelkkää lihansyöjää musta ei tule.

Ilmaisin itseäni vähän huonosti, syön siis lounaalla ensin kasviksia ja ruokaa yhteensä lautasellisen ja jos sen jälkeen tekee mieli lisää niin otan pelkkiä kasviksia.

Ruokaisa salaatti on sitä mitä jääkaapista löytyy, eli lehtisalaattia, kaalia, porkkanaraastetta, pakasteherneitä, tai munaa tai vähän lihanpaloja, joskus voi olla eilistä riisiä/pastaa/perunaa mut ei niitä usein kotona ole kun arkipäivisin lounaalla syön muualla. Ja vähän öljyä tai salaatinkastiketta päälle.

Ehkä koitan seuraavaksi vähentää sitä päivällisen jälkiruokaa.
Ja tarkistan annoskokoa. Nyt on tosiaan tullut liikuttua vähemmän kun ulkona on jatkuvasti kurja sää ja harmaata, niin ei tee mieli lähteä mihinkään.

Laihdutuslääkettä en varmastikaan saa, paino on vasta 2kg ylipainon puolella. Ottaisin mielelläni jonkun pillerin, jos siitä olisi apua!

Onko mitään, millä voisi korvata syömisiä? Jotain luontaistuotteita mikä vähentää ruokahalua?
Auttaako jotkut selluliittivoiteet oikeasti?
Leivässä ja salaattikastikkeessa on usein todella paljon sokeria.

Mulla ei makeanhimo lähde, vaikka vähentäisin hiilareita tai söisin muutoin ruokaympyrän mukaan. Eikä se lähde siitäkään, että maha on täynnä terveellistä ruokaa; mulla makeanhimo ja napostelu ruoka-aikojen ulkopuolella on voimakkaasti myös psyykkinen tapa.

Mutta kyllä laihdutuksen minimisääntö eli 2 ruoka-aineen eli valkoisen vehnäjauhon ja sokerin jättäminen minimiin pudottaa laihdutuksen alussa useemman kilon. Mutta, vaikka vähentäis hiilareita, niin kannattaa suoliston takia säilyttää ruokavaliossa täysjyväkaura- ja ruis. Esim.3 ruisleipäpalaa päivässä ei lihota, mutta hoitaa mahaa ja aivojakin.

Nukutko hyvin? Ruokavaliolaihdutus ei tehoa, jos uni on katkonaista tai lyhyttä, koska huono uni häiritsee insuliinin tuotantoa.
Sit 3-4 kertaa viikossa 5-6 km hengästyttävä kävelylenkki päälle.

Näillä olen saanut 6-10 kg pois.

Mulla ei makeanhimo lähde, vaikka vähentäisin hiilareita tai söisin muutoin ruokaympyrän mukaan. Eikä se lähde siitäkään, että maha on täynnä terveellistä ruokaa; mulla makeanhimo ja napostelu ruoka-aikojen ulkopuolella on voimakkaasti myös psyykkinen tapa.

Mutta kyllä laihdutuksen minimisääntö eli 2 ruoka-aineen eli valkoisen vehnäjauhon ja sokerin jättäminen minimiin pudottaa laihdutuksen alussa useemman kilon. Mutta, vaikka vähentäis hiilareita, niin kannattaa suoliston takia säilyttää ruokavaliossa täysjyväkaura- ja ruis. Esim.3 ruisleipäpalaa päivässä ei lihota, mutta hoitaa mahaa ja aivojakin.

Nukutko hyvin? Ruokavaliolaihdutus ei tehoa, jos uni on katkonaista tai lyhyttä, koska huono uni häiritsee insuliinin tuotantoa.
Sit 3-4 kertaa viikossa 5-6 km hengästyttävä kävelylenkki päälle.

Näillä olen saanut 6-10 kg pois.
Tämä oli yllättävää, Echo on hylännyt pullan! Onnittelut painomuutostesi onnistumisesta!
good-job-smiley-emoticon.gif

Tai, vaikka 80 % laihduttamisesta tulee ruokavaliosta, niin aerobinen liikunta antaa pelivaraa ruokailuun.
Kun on vetäissyt 6 km lenkin niin päiväkahvilla joku pulla kahvin kera ei venettä kaada, vaan laihtuu silti.

Jos taas ei liiku, joutuu ruokavalion kans olemaan tarkempi.

Olin nuoruudessani ilmaisjakelulehtien ja postin jakajana. Ihan sama mitä söit ja vaikka unirytmi oli pilalla, mutta kun joka yö vedit 4 h porrastreenin (onneksi oli hissi useimmissa taloissa), niin olin laiha kuin tikku. :D

Mä en tänään tee pullaa, vaan banaani-suklaakakkua ruskistetulla voilla :love:

Mutta referaattina:
-3 h ateriaväli
-pääruuilla runsaasti kasviksia ja jonkin verran lihaa/kalaa/kanaa, mutta peruna/pasta/riisiä vain inasen
-3 täysjyväruisleipäpalaa päivässä, sanoi Atkins-ihmiset mitä tahansa
-sokeri ja valkonen vehnäjauho minimiin. Esim.mun jauheliha-makaronilaatikossa on makaronia aika vähän.
-keski-ikäisellä ruokalautanen vaihtuu leipälautaseksi (Johnnyn tsainojen malli jostain Ikanawan saarelta tai Hiroshimasta), mutta sen mitä lautasella on, tulee olla terveellistä
-nuku 7-8 h, muuten kaikki on turhaa
-sit tunnin reipas kävelylenkki 4-5 x/vko

Ai nii ja sit trendipähkinöitä ja sitä kitkeränmakusta Skyr-rahkaa voit sulloa johonki väliin ja teeskennellä työkavereille että et se makeuttamaton rahka on hyväää....:x

Yhteistyössä