Kertokaa miten saan atooppisen ihon kuriin?

Alkuperäinen kirjoittaja SatuPaska:
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Otatko aloeta myös sisäisesti?
En, enkä ryhdy. Kerran kokeilin, kun oikein naapuri suostutteli.
:D
Ystäväni saanut atooppisen ihottuman häviämään nauttimalla aloeta sisäisesti säännöllisesti. 3 eri makua ja halutessa voipi sekoittaa esim. karpalomehuun.
Toisen tutun kädet sai apua nonista. Myös sisäisesti käytettävä.
Allergiaa mikä aiheuttaa? Tai jonkin vitamiinin puutos?
 
atoopikko kans
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja atopiikko kans:
ja mulla nyt pahimpana suun ympärys ja alaleuka!!!
miks ei voinu tulla vaikka johonki vähän näkymättömämpään paikkaan
Ja minulla silmäluomet. Kun luomet eivät hilseile, näytän siltä kuin minulla olisi punaista luomiväriä :D
mul on kans toinen luomi välillä ilkeen punanen! :D
 
Zeph
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Itse olen siirtynyt myös käyttämään käsidesiä korvaamaan osan käsien vesipesuista sekä ostin kertakäyttöhanskoja keittiöön, käytän kun täytän tiskikonetta, kuorin perunoita, klementiinejä lapsille (tai kun kaavin kiivistä lapsille sisukset, se neste saa kamalan kutinan käsissä aikaan).

Ja hyviä päivävoiteita käsille ovat Erisanin hoitava käsivoide sekä LV:n tehokosteuttaja käsivoide.
Minulla kans saa tuo kiivin neste kamalan kutinan aikaan. Mutta hanskoja ei voi käyttää, edes puuvillan kanssa. Puuvilla tarttuu niihin halkeamiin kiinni, eikä sitä ole erityisen kiva repiä irti... Ja kaikista hyvistä perusrasvoista, joita olen kokeillut, tulee noita vesikellukoita. Nyt taitaa olla lavuaarin vieressä purkki jotain RobinHoodin mandariini rasvaa, joka auttaa vähän, eikä pahenna kutinaa :D Täytyy kokeilla tuota käsidesin käyttöä, että saisi välteltyä tuota käsien pesua.
 
Jellonainen harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Onko käsidesinfiointiaineessa alkoholia? Vai mikä aine toimii desinfioivana? Alkoholi kuivattaa ihoa.
Alkoholia on, mutta on myös glyseriiniä ihoa kosteuttamassa. Lisäksi käsidesi ehkäisee rikkinäisen ihon tulehtumista (aah sitä kirvelyä haavaisilla käsillä, tietää että tehoaa ;) )
 
tuttua
Minulla nuo rakkulat aiheutti perusvoide, niissä on jokin aine jota käteni ei kestä! Tuohon halkeiluun minulla taas on auttanut kalanmaksaöljy kapselit ja suolakuorinta kera ruokaöljyn!
 
vieras
Olen kärsiny kuvaamistanne vaivoista.Iän mukaan ne on ihme kyllä helpottanu.Vaikka sillo joskus ei tosiaan mikään autanut.
Ihotautilääkäri vaan tokaisi että tällainen olet lopun ikääsi !?

Nyt itsellä ja lapsilla paras perusvoide on tummeli purkki tosiaan.Ja sillä kaikki pysyy hyvin aisoissa.Kannattaa kokeilla perusvoiteeksi.Hyvä ja halpa.

Eikä Helosankaan ole hullumpi.Niinkun ylläpidoksi.Mutta se pahin vaihe on han toivoton.Ja siinä jottei bakteerit pääse muhimaan vaurioituneeessa ihossa niin käsidesi huuhde (saa myös marketeista) on osoittautunut ihan toimivaksi.
 
Ostin atoopikko pojalleni tänään sitä uutta rasvaa jota mainostetaan dexem creme.Yöksi laitoin käsitaipeet rasvakääreisiin...toivottavasti tää auttaa koska iho on käsitaipeiden sisäpuolelta jo selvästi ohentunut ainaisen kortisonin käytön takia:(
 
Minäkin kärsin TODELLA kuivista käsistä, sormien halkeilusta, jne.
Tuttava, jolla on ollut iät ja ajat samanmoinen riesa, suositteli Zona Extra Skin Repair-voidetta, jota saa luontaistuotekaupoista. 75 ml:n voideputeli maksaa n. 27 eur.
En ole vielä ehtinyt kokeilla, mutta aion testata, jos tuosta olisi apua.
Myös helokkiöljykapselit on käytössä, mutta en osaa sanoa, auttaako ne vai ei :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Ostin atoopikko pojalleni tänään sitä uutta rasvaa jota mainostetaan dexem creme.Yöksi laitoin käsitaipeet rasvakääreisiin...toivottavasti tää auttaa koska iho on käsitaipeiden sisäpuolelta jo selvästi ohentunut ainaisen kortisonin käytön takia:(
Mitä rasva maksoi?

 
vieras
Tytolla auttoi oliivi oljy kasien ainaiseen ihottumaan, ensib ihmettelin etta mihin se ihottuma havisi, kunnes huomasin tyton aina oljyavan katensa samalla kun hieroin oljya vauvan paan kuivaan ihoon. En sitten tieda jos on iho jo rikki....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nekkunekku:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Ostin atoopikko pojalleni tänään sitä uutta rasvaa jota mainostetaan dexem creme.Yöksi laitoin käsitaipeet rasvakääreisiin...toivottavasti tää auttaa koska iho on käsitaipeiden sisäpuolelta jo selvästi ohentunut ainaisen kortisonin käytön takia:(
Mitä rasva maksoi?
9,90e/30g

Rasva tuoksui aika vahvasti(mulla on kyllä tosi hyvä hajuaisti) mentholille,mutta ei kuulemma kirvellyt yhtään vaikka iho on rikkikin.
 
mulle määräsi ihotauti lääkäri apolar voiteen (siis sen rasvasimman version) ja se auttaa! juuri ap:n kuvailemiin sormiin ja jokapaikkaan, mikä auki. paranee parissa päivässä iho puhtaaksi =)
 
paaja
mäkin kärsin atooppisesta ihosta kaksikymppiseksi asti, jolloin mieleeni tuli, että minulla saattaisi olla keliakia.
aloitinkin ruokavalion eikä enää ole ollut mitään oireita. Ihon oireilu voi hyvin johtua suolen vammoista, kun tärkeät hivenaineet eivät imeydy elimistöön.
 
auttaa
Miehelläni (ja isällään ja veljellään) on tai voisiko sanoa oli, paha atooppinen iho. Kaikki ovat syöneet helokkiöljykapseleita 4 kappaletta päivässä ja muutos on ällistyttävä. Talvi on mennyt todella helposti ja kuiva, kutiava iho on muisto vain...Kesällähän on sitten aina helpompaa. Suosittelen ainakin kokeilemaan noita kapseleita. Ei ainakaan haittaa ole.
 
auttaa
Ja vielä edelliseen lisään, että mies on nyt kolmekymppinen ja on aivan pienestä asti lotrannut noilla rasvoilla ja kortisonilla, mutta ei ole auttanut. Viimeksi lääkäriltä sai taas vaan kauhean kasan voidereseptejä, joista ei ollut apua.
 
taru
Alkuperäinen kirjoittaja SatuPaska:
Kun ainoa rasva, joka ihon on parantanut ei enää toimikaan? :| Eli mitä nyt?

Mulla siis toi Aloe Vera -gelly on ollut yllättävän toimiva. Iho paranee, sitten menee muutama päivä, sormet puhkeaa täyteen vesikelloja, sellaisia pienen pieniä rakkuloita. Ne kutisee ja raavin niitä unissani (ongelma siis syntyy lähes tulkoon aina aamuyöllä). Sitten rakkulat rikkoontuvat, sormet turpoaa, ne vuotaa kudosnestettä ja verta. Nyt on kaksi sormea taas niiin kuivat, että taittaminen poksauttaa ihoon todella yökköjä haavoja. :| Mitä hemmettiä tässä enää voi tehdä?
Hei! Yleensä kutiseva ihottuma on merkki ruoka-allergiasta. Oletko käynyt testeissä? Tosin niissä testeissä kaikki allergiat eivät näy aikuisellakaan, pienille lapsille niitä ei enää edes tehdä... Miehelläni on atooppinen ihotyyppi ja hänellä oli kausittain ja osin jatkuvasti ihottumaa. Ainoastaan kokeilun tuloksena selvisi, että hän on allerginen kananmunalle. Kun se jätettiin ruokavaliosta kokonaan pois, parani atooppinen ihottuma kokonaan.(!!)Tästä kipeästä vaivasta hän kärsi "turhaan" 20vuotta.

Atooppinen ihotyyppi periytyy... Yhdellä lapsellani on se ja hän on allerginen "vain" ruoan lisäaineille. Hän voi syödä kaikkea puhdasta ruokaa. Valmiiksi marinoiduista, eineksistä ja esim jauhelihamaustesekoituksesta ja aromisuolasta hänelle tulee suun ympärille kipeä ihottuma. Lisäksi hän saa kovilla pakkasilla pakkasihottumaa käsiin jalkoihin ja kasvoihin.
p.s. minäkin olen huomannut, että aloevera gelly on tehokas rasva näihin lapsen ihottumalaikkuihin.
 
jep
Allergia on usein taustalla. Kokemusta on... Ihotautilääkäri hoitaa ihoa, eli määrää rasvoja... Elidelillä on kai epämääräinen yhteys syöpiin, mutta kokeillut sitäkin olen ihan vähän aikaa ja kyllä se parantaa ihoa, kunnes syö taas väärää ruokaa ja tilanne pahenee varsinkin, jos ei käytä tuota kallista rasvaa. Sitten allergialääkäri löysi syyn ihon ongelmiin ja helpotti tosi paljon...! Allergioita hoitavissa lääkäreissä on tosin kaksi "koulukuntaa", joista toiset hoitaa oireita ja siedättää(minusta toimii vaan siitepölyallergioissa) ja toiset yrittävät löytää oireiden syyn. Jälkimmäiseen kuuluva lääkäri on pääkaupunkiseudulla mm. Tiina Tuomela.
 

Yhteistyössä