Kertokaa mitä mun pitää tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Todella väsynyt koko juttuun jo
  • Ensimmäinen viesti
Todella väsynyt koko juttuun jo
Lasten tapaamisista ja exästä.

Kerroin exälle, että saa tulla lapset hakemaan luokseen ihan mikä päivä kesä- tai heinäkuussa tahansa, mutta arkisin mä olen töissä klo 16 saakka joten en sitä ennen pääse mihinkään lapsia kuskaamaan. Sanoi että asia ok, ja ei haittaa, ilta-aika on parempi muutenkin lasten kanssa matkustaa.

Seuraavana päivänä sain sähköpostia exältä, jossa ilmoittaa että minun pitää tuoda lapset lentokentälle klo 11 sinä ja sinä päivänä, sillä heidän paluulentonsa lähtee klo 12. Samoin paluuajankohta jolloin hän palauttaa lapset, on klo 15.30 jolloin mun pitää olla lapsia vastassa kentällä. (Meiltä on kentälle vajaan parin tunnin matka)

Vastasin että en pysty noihin aikoihin tulemaan, sillä olen töissä. Mä olen yh, joten perheen elättäminen on mun vastuulla ja olen sijaisena. En saa palkatonta, koska koko heinäkuu mennään töissä minimihenkilöstöllä. En myöskään pysty työvuorojen avulla sumplimaan vapaata tuonne, koska pystyn tekemään ainoastaan 8-16 vuoroa sillä lapsenvahtini (=äitini) ei ole suomessa heinäkuussa.
Isäni on myös töissä, samoin veljeni ja hänen vaimonsa, eivätkä hekään pysty olemaan töistä pois. Minullasiis ei ole ketään, joka voisi puolestani lapset kentälle hoitaa ja sieltä takaisin.

Ex ei hyväksynyt vastaustani, vaan oli taas ottanut yhteyttä asianajajaansa. A.a oli kuulemma vastannut, että koska isän vaatimuksissa (ex veti minut oikeuteen lasten tapaamisasioissa joita olin yrittänyt sovitella tämän kanssa vuosien ajan exän koskaan suostumatta mihinkään sopimukseen. Ex vaati kaikennäköistä tapaamissopimukseen kirjattavaksi, mutta lopullisessa päätöksessä ei esim tätä ole, että minun pitäisi lapsia viedä yhtään minnekään) oli että minun pitää viedä lapset kentälle ja takaisin, niin minun pitää niin tehdä. Samoin koska ex oli ilmoittanut peräti kaksi vaihtoehtoa (ke tai to klo 11) niin jompaankumpaan minun on suostuttava, piste.

Mutta kun mä en pysty. Mun ainoa vaihtoehto on olla luvatta töistä pois ja taas viikonpäästä samoin, jotta lasten vienti lentokentälle onnistuu. Ja jos niin teen, sijaisuuteni on vaarassa päättyä. Senkin uhallako mun pitää näin toimia?

Mä tiedän, että ex jatkaa uhkailuaan. Seuraavaksi se varmaan soittaa viranomaiset taas läpi, poliisit ja ulosottomiehet ja lastensuojelut ja vaikka mitkä. Varmaan taas sanoo että estän tapaamisia ja lapset on haettava poliisin voimin :/

On tää niin kivaa. Helvetti.

vieras
Mitäs jos kertoisit jutun pomollesi, ja parhaimmassa tapauksessa saisit ihan luvan kanssa olla töistä pois nuo päivät? Tai lähtisit silloin aiemmin, jotta voisit viedä lapset? Muuten ei kai ole muuta vaihtoehtoa, kun luvaton poissaolo tai sairaslomapäivä. Pitääkö teidän toimittaa sairaslomatodistus vai saatteko olla omalla ilmoituksella yhtään pois?

Minusta sinun ei tarvitse tehdä mitään. Anna exän soitella kelle lystää, kaikkihan tuon tajuavat että tekee kiusaa sinulle. Onko sanonut itse mitään syytä miksi hän ei hae lapsia, vaan vaatii sinua tuomaan kesken työpäivän? Kaikesta päätellen hän on silloin vapaalla, luulisi hakemisen onnistuvan. Sano sille, että tilaa taksin kuskaamaan lapset kentälle ja takaisin.

Todella väsynyt koko juttuun jo
Omalla ilmoituksella saa olla viisi kertaa vuodessa pois, mutta en haluaisi noihin tuhlata niitä koska sitten kun seuraavaksi tulee mahatauti niin kiva lähteä lääkriin vain sairaslomatodistuksen takia. Muutenkaan en tykkää valehdella ja mitä uskottavaa edes keksii kun viikon välein on yhden päivän poissa?
Mä tiedän jo nyt, että en saa palkatonta, koska pomo on viimeiset pari viikkoa puhunut siitä miten tiukilla mennään heinäkuussa. Ei edes tykännyt siitä, kun ilmoitin etten pysty heinäkuussa tekemään muuta kuin päivävuoroa. Silloinkin sanoi että tulee vaikea heinäkuu kun ei ole varaa yhdenkään työntekijän työpanosta vähentää yms.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Minusta sinun ei tarvitse tehdä mitään. Anna exän soitella kelle lystää, kaikkihan tuon tajuavat että tekee kiusaa sinulle. Onko sanonut itse mitään syytä miksi hän ei hae lapsia, vaan vaatii sinua tuomaan kesken työpäivän? Kaikesta päätellen hän on silloin vapaalla, luulisi hakemisen onnistuvan. Sano sille, että tilaa taksin kuskaamaan lapset kentälle ja takaisin.
Ei se ole mitään syytä millekään sanonut. Enkä tajua, miksei se voi tulla illemmalla hakemaan. Kiusaa se tekee, sen tiedän.. Mietin että jos en oliskaan sanonut mitään kellonaikoja sille, niin mitähän se ois sitten keksinyt?

Yks kesä se halus tulla hakemaan lapset just silloin, kun ilmoitin että meille ei sovi (viikkoa ennen koulun aloitusta, lastenspyk. sanoi että se viikko pitää rauhoittaa täysin kun lapsi lähti kouluun ja hänellä oli ongelmia jo eskarissa). Silloinkin exällä oli 9 viikkoa aikaa hakea lapset milloin tahansa, mutta ei, sanoi tulevansa hakemaan just sinä viikkona jolloin olin sanonut (ja perustellut miksi ei) että meille ei käy.

Tää on tuttua. Mutta aiemmin sillä ei ole ollut sellaista tapaamissopimusta, johon se ois voinut vedota. Nyt on, tosin siinäkään ei puhuta mitään kellonajoista tai siite että mun pitää lapsia jonnekin viedä. Pelottaa, voiko se tosiaan tulla jonkun viranomaisen kanssa hakemaan lapset väkisin joku päivä sillä välin jolloin mä oon itse töissä?

kaisa
Jos lapset on päiväkodissa, ni eivät taatusti anna sieltä lapsia yhdenkään viranomaisen mukaan, jos papereissa ei lue isän nimeä.. voithan varottaa päiväkotia.
Se että isällä on tapaamis oikeus ei tarkoita sitä että lapset liikkuu, yhtähyvin se on isä joka voi liikkua lasten luo!

ap
Toinen lapsi on päiväkodissa, mutta toinen ei. Tätä nuorempaa ex ei varmaan niin haluakaan luokseen, kun usein ei edes halua puhelimessa puhua kyseisen lapsen kanssa jne. Mutta vanhempi lapsista on se, joka kiinnostaa exää enemmän. Joten pelkään että viranomaiset tulee ja hakee lapsen kotoa kun en ole itse paikalla. Voiko ne niin tehdä?

kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toinen lapsi on päiväkodissa, mutta toinen ei. Tätä nuorempaa ex ei varmaan niin haluakaan luokseen, kun usein ei edes halua puhelimessa puhua kyseisen lapsen kanssa jne. Mutta vanhempi lapsista on se, joka kiinnostaa exää enemmän. Joten pelkään että viranomaiset tulee ja hakee lapsen kotoa kun en ole itse paikalla. Voiko ne niin tehdä?
ei niillä ole siihen oikeutta!!! Otappa yhteyttä lastensuojeluun ja kysyppä toinenki mielipide asiaan!

herää nainen
Ole aloitteellinen itse, soita lakimiehelle, lastenvalvojaan ja laita tuollaiselle miespennulle rajat, hyvänen aika.
Pyydä miestä ilmoittamaan kaikki sähköpostein ts. älä ota puheluita vastaaan häneltä, niin sinulla on aineistoa selvästä kiusanteosta sinulle ja lapsille.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja herää nainen:
Ole aloitteellinen itse, soita lakimiehelle, lastenvalvojaan ja laita tuollaiselle miespennulle rajat, hyvänen aika.
Pyydä miestä ilmoittamaan kaikki sähköpostein ts. älä ota puheluita vastaaan häneltä, niin sinulla on aineistoa selvästä kiusanteosta sinulle ja lapsille.
juuri näin!

tai jos lähettää viestin ni säilytät sen!

ap
On mulla kaikki sen viestit tallessa. Pitää varmaan laittaa sähköpostia lakimiehelle ja lastenvalvojalle, tai yrittää soittaa huomenna jossain välissä. Ei tätä jaksais enää.. joka kesä sama juttu. :/

kk
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On mulla kaikki sen viestit tallessa. Pitää varmaan laittaa sähköpostia lakimiehelle ja lastenvalvojalle, tai yrittää soittaa huomenna jossain välissä. Ei tätä jaksais enää.. joka kesä sama juttu. :/
ystävä hyvä.. jaksa vielä.. elä nyt luovuta ja suostu kynnysmatoksi. minkä ikäiset sinun lapset on, tai siis se isompi?

Lili
Ota itse yhteyttä viranomaisiin, aivan selvää kiusaa, henkistä väkivaltaa, ei ole lapsen kehityksen kannalta hyväksi. Säästä kaikki viestit. Älä sumpili mitään, kyllä äidin täytyy saada työssä käydä. Olet kuitenkin tehnyt sen minkä olet voinut ja se riittää. Jos ei sun antamien aikataulujen puitteissa voi lapsia hakea niin on sitten hakematta. Mies ei selvätikään ole niinkään lapsista kiinnostunut kuin siitä että niiden avulla saa pidettyä sinua lieassa.

jolla
Alkuperäinen kirjoittaja Lili:
Ota itse yhteyttä viranomaisiin, aivan selvää kiusaa, henkistä väkivaltaa, ei ole lapsen kehityksen kannalta hyväksi. Säästä kaikki viestit. Älä sumpili mitään, kyllä äidin täytyy saada työssä käydä. Olet kuitenkin tehnyt sen minkä olet voinut ja se riittää. Jos ei sun antamien aikataulujen puitteissa voi lapsia hakea niin on sitten hakematta. Mies ei selvätikään ole niinkään lapsista kiinnostunut kuin siitä että niiden avulla saa pidettyä sinua lieassa.
Peesi!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
No ei voi kukaan viedä sun lasta. Nyt soitat lastenvalvojalle ja kerrot tilanteen!
Näin! Lastenvalvojan on hyvä tietää tällaisesta tahallisesta kiusanteosta ja sitäpaitsi saat sieltä todennäköisesti henkilön viemään ja hakemaan lapset!!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
No ei voi kukaan viedä sun lasta. Nyt soitat lastenvalvojalle ja kerrot tilanteen!
Näin! Lastenvalvojan on hyvä tietää tällaisesta tahallisesta kiusanteosta ja sitäpaitsi saat sieltä todennäköisesti henkilön viemään ja hakemaan lapset!!!
Ok. Soitan sinne heti huomenna. Kiitos.

Osaako kukaan sanoa, saako tätä kiusantekoa mitenkään loppumaan? Tätä on tosiaan kestänyt jo yli viisi vuotta eikä loppua näy. Vai pitääkö minun vain kestää tätä niinkauan, kun lapset on alaikäisiä? Vanhempi lapsi oireilee jo tätä kaikkea psyykkisesti, ja on aloittamassa terapiaa isäsuhteensa vuoksi.

Yhteistyössä