Minä tykkään, tai olen sitä monesti mielessäni makustellut että mitä mieltä olisin.. päädyin siihen että voisin omalle pojallenimeksi laittaa jos pojan saisin. Toiset nimet vaatii kyllä enemmön mietintää. Mun mielestä niissä pitää olla joku muukin idea kun että kuulostaa kivalta. Tavallaan ne on ihan "turhia" nimiä, joten siksi ois kiva jos ne tulee vaikka suvusta tai niissä on joku muu ajatus. Esim. Meillä tytöillä tokat nimet tulee luonnosta ja kolmannet suvusta. Mutta jokainen tavallaan! Onnea nimien etsintään!
[QUOTE="miemie";30105549]Minä tykkään, tai olen sitä monesti mielessäni makustellut että mitä mieltä olisin.. päädyin siihen että voisin omalle pojallenimeksi laittaa jos pojan saisin. Toiset nimet vaatii kyllä enemmön mietintää. Mun mielestä niissä pitää olla joku muukin idea kun että kuulostaa kivalta. Tavallaan ne on ihan "turhia" nimiä, joten siksi ois kiva jos ne tulee vaikka suvusta tai niissä on joku muu ajatus. Esim. Meillä tytöillä tokat nimet tulee luonnosta ja kolmannet suvusta. Mutta jokainen tavallaan! Onnea nimien etsintään! [/QUOTE]
Nimestä tykkään, mutta ihan off topic aloin miettimään voisiko nimeksi laittaa Ukko- Nooa. Kummatkin on kuitenkin ihan oikeita nimiä, joten ei kai sitä kieltääkään voi
En ole koskaan pitänyt. Tulee mieleen vanha, pervo äijä, johtuen ainakin osittain ukko nooa -laulu pilaversioista. Muutenkin kuulostaa rumalta, sellaiselta valittavalta ja narisevalta.
Pitää vain varautua että lapsi saa kuulla kuittailua Ukko Nooasta ja ties mistä arkkijutuista ja kuulee varmaan Ukko Nooa -lauluakin keskimääräistä enemmän... Mutta on kai sitä pahempiakin kohtaloita
Kyllä itsellekin tulee heti Raamatun Nooa mieleen. Siinä nimessä on tosi vahva mielleyhtymä varmaan monella muullakin. Mutta jos se nimi tuosta yleistyy, niin ei sitten enää varmaan niin vahvasti.