Kertokaa minulle MIKSI ostaisin KESTOVAIPPOJA?

• Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"mamma"
Keskimmäinen kestoili. Kuopuksellekkin ostin kestoja, mutta eivät sopineetkaan. Nyt on käytetty kertiksiä.. Tuntuu, että ei ole varaa ostaa settiä Fuzzeja. Kertikset on halpoja!

"hmm"
Alkusijoitushan on suht iso kestoissa, mutta pitemmän päälle kyllä tulevat edullisemmaksi.
Itse hurahdin kaikkiin ihaniin kuoseihin :D
Ja ainahan kestoja voi ostaa käytettynä tai ommella itse. Ja nehän voi sitten säästää seuraavalle tai myydä eteenpäin.

"Neeuli"
Minä tyydyn vieläkin kertakäyttösiin vaippoihin ja kolmas on tulossa. Ei kyllä tulisi mieleen ostaa käytettyjä kestovaippoja ja minusta muutebkin kestovaipat on niin öklöjä mutta jokainen valitsee omansa.

"..."
No itse käytin lapsellani kestoja. Ei tullut mieleenkään käyttää kertiksiä tämmösillä helteillä. Muovi pehvassa ei ole kiva mennä. Aika ihanat kemikaalit niissä kertiksissä on.

Itse halusin säästää lapsen takapuolta. Ei vaan kestänyt noita muovivaippoja. Eikä ne loppujen lopuksi mitää ällöjä olleet. Kyllähän se ällöys on jo siinä että pitää lapsen pehva pestä. Ei ne vaipat nyt niin kamalia olleet pestä. Koneeseen vaan. Eka heittää kakat pönttöön. Niin kuin kertiksistä tehdään kanssa.

"mamma"
No ei ne minun mielestä mitenkään ällöjä ole :D Keskimmäinen käytti Fuzzeja ja niihin olin erittäin tyytyväinen! Tämä kuopus on saman mallinen, joten sille Fuzzit kävisi myös. Hinta vaan hirvittää, kun pitäisihän vaippoja alkuun olla ainakin 7. Maksetaanko niistä vieläkin hyvin käytettyinä? Omani, kun myin niin sain melkein omat pois :)

"vieras"
Osta vain harsoja ja vaipata vauva villahousuilla.

Tulee halvemmaksi kuin trendikuosikestojen keräily (puhumattakaan kertiksistä), on oikeasti ekologisesti kestävää, ei haudo vauvan peppua kuten muovitetut vaipat, tuoksuukin paremmalle (lanoliini) =)

• Tykkää
Reactions: Waahtera
"Piparnakkeli"
En nyt lähde lateleen hyviä ja huonoja puolia kun muut ovat jo tehneet sen.

Mutta vaihtoehtoisesti voit osakestoilla. Jos vuorokaudessa käyttää edes 1 keston niin viikossa se on 7 kertistä vähemmän.

Meillä kiitos putkirempan menee pyykkäys ym. hankalaksi niin tyydyn tuohon, käytän kestoja sen mukaan kun jaksan/voin pyykätä, muutoin käytän surutta kertiksiä. Katsellaan tilannetta uusiks sit rempan jälkeen :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";24288910]Osta vain harsoja ja vaipata vauva villahousuilla.

Tulee halvemmaksi kuin trendikuosikestojen keräily (puhumattakaan kertiksistä), on oikeasti ekologisesti kestävää, ei haudo vauvan peppua kuten muovitetut vaipat, tuoksuukin paremmalle (lanoliini) =)[/QUOTE]

Niin ja voi pestä yli 90asteessa + kuivaa nopeasti niin kesällä kuin talvella.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="mamma";24288827]Onko noissa kertiksissä kemikaaleja?? Mitä ja miksi?[/QUOTE]

Ethän oikeasti ole kuvitellut että ohuenohut vaippa ilmee ämpärillisen vettä ihan vaan paperisilpulla? :O
Ei se täyte sellaiseksi hyytelöidy ihan vaan luonnollisin konstein.

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24289038:
Ethän oikeasti ole kuvitellut että ohuenohut vaippa ilmee ämpärillisen vettä ihan vaan paperisilpulla? :O
Ei se täyte sellaiseksi hyytelöidy ihan vaan luonnollisin konstein.
;D On se jännä että ihmiset ei käsitä sitä että ne vaipat on täynnä kemikaaleja. Onhan tuossa muovissa jo kemikaalej.

"mamma"
No olin ajatellut, että siellä on sisällä jotain massaa, onko jotain myrkkyjä? Ja tiedoksi, että en ole mikään merkkivaippojen keräilijä. Keskimmäiselle nyt vaan istui erittäin hyvin nuo Fuzzit. Ompelin myös itse kuoria, mutta nyt kone on rikki.

Kertakäyttöset vaipat on niin kalliita.
Esikoisella käytin joskus kestoja, mutta ei se ottanu onnistuakseen niin luovutin.
Sitten tuli kaks vaipatettavaa ja vaippoihin meni ihan törkeesti rahaa.

Ostin ulkomailta kestovaippoja ja kyllä siinä ison säästön on tehnyt. Ne kun ei ulkomailla maksakkaan oikeen mitään, sitten niihin hurahti ja nyt kaapit pursuu kestovaippoja :D No kahdella olikin hyvä olla paljon vaippoja, ettei tarvinu ihan joka päivä pestä vaippapyykkiä. Nyt esikoinen ei käytä kun unilla vaippaa, niin on turhan paljon vaippoja taas yhdelle vaipatettavalle.
Taskuvaippoja löytyy joku 50-60, insertteineen maksoi ~150e.
Hamppu- ja bambuimuja olen tehnyt itse. Siinäkin säästää, jos pienintäkään ompelutaitoa omaa.

Itse siis käytän kestovaippoja ihan taloudellisesta syystä. Toki onhan se mukavempaakin, kun ei vessassa ole enää haisevaa kakkavaippa roskista. Eikä roskaa tule enää niin paljoa. Pelkät vaipat kun sai päivässä jo korin täyttymään.

-Koska ne on myrkyttömämpiä ja siten riskittömämpiä
-Koska ne on parempia vauvan iholle (ilmavampia)
-Koska jos ei ole pintakuiva vaippa, lapsi tietää koska kastelee itsensä ja oppii potentiaalisesti nopeammin kuivaksi
-Koska 5000 kertakäyttövaippaa per lapsi on tajuton määrä maatumatonta roskaa ja pskaa tuottaa vain siksi ettei viitsi tai halua.
-Koska ne on halvempia loppua kohden

Äläkä nyt ainakaan Fuzzeja osta, ne vasta huonoja on.

"joku"
Kyllä niitä saa halvallakin, esim. ebaystä (babyland ja sunny baby-vaipat). Itse ostin 30 vaippaa 100 eurolla. Ei musta kallista.

Ja lapset oppii kestojen kanssa yleensä nopeammin kuivaksi, meiän 1,5v on jo päiväkuiva. Jotenkin kestoihin on epämukavempaa pissata ja siks meillä yövaippa on paljon kuivempi jos se on kesto (välillä ollaan käytetty kertiksiä yöllä). Eli vaippoja pestään enää aika vähän joten enää ei ainakaan ole työlästä tämä kestoilu :)

muuten
Muuten hyvä ketju, mutta itse en puolestani halunnut osakestoilla siksi, että ne muutama kestovaippa sitten likasena odotti pesua monta päivää tai täytyi pestä vajaa koneellinen. Eli olen on-off -kestoilija. Meillä voidaan mennä viikko kestoilla ja sitten viikko kertiksillä. Ja on ne kertikset vaan helppoja.
Innostuin kestoilusta vasta toisen lapsen myötä, mutta nyt olen pitänyt taukoa kun ei toi vaippapyykki oikein nappaa. Eikä meillä ole hajuongelmaa kertiksistäkään..
BTW, jos ostaa fuzzit briteistä isompana settinä, saa ne halvemmalla. :)

Yhteistyössä