kertokaa, mikä tässä mättää, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen 164cm pitkä ja painan 76kg. Noin kuukauden ajan olen pisteillyt painonvartija-pisteillä ja merkinnyt syömiseni. Paino on pudonnut tosi hitaasti eli n. Vajaat 2kg. Työssäni en kuluta, vaan istun koko päivän. Kotitöitä teen, mutta kuntoiluun en yksinkertaisesti löydä kolmen lapsen ja heidän harrastustensa keskellä aikaa. Tyypillinen - rehellinen kuvaus - ruokailustani: aamupalaksi Olo-jogurtti, lounaaksi kalasalaatti tai 2dl muusia ja 1,5dl jauhelihakastiketta + salaattia, välipala hedelmä, päiväruoka yleensä esim. 3dl keittoa + lasi r:tonta maitoa, iltapalaksi sitten esim. Patonkia, oivariinia, kinkkua, hilloa ja juustosiivu + tee. Tämä olisi erittäin tyypillinen ruokapäiväkirja. Kevääksi täytyisi tuo 6kg saada pois ja alkaa turhauttaa, kun paino heittelee.

No leivät nyt ainakin ensimmäisenä vaihtaisin johonkin muuhun kuin patonkiin, ellei ole kyse ruispatongista ja jos meinaat rasvaa sulattaa siihen tarvitaan myös rasvaa, oliiviöljyä yms. lisäys.

2 kg/kk, ei todellakaan ole hitaasti. Itse asiassa aika nopeasti mielestäni, kun et kerran likuntaa harrasta ja suht normaalisti syöt.
Mikä siinä on, että ihmiset keräävät ensin läskiä 10 vuotta, ja sitten itketään kun se ei kuukaudessa katoakaan.

jos paino edes putoaisikin tasaisesti, mutta turhauttaa, kun tuntuu, että paino hiukan laskee, pomppaa taas ennalleen, laskee ja nousee taas eli paino ei tunnu määrätietoisesti olevan laskusuunnassa. Ts. Onko tuo iltapalakin jo liikaa vai pitääkö vieläkin vähentää. Vettä juon paljon, kasviksia syön runsaasti joka päivä. Motivaatio ei tahdo pysyä, kun tuloksia ei näy ;(. Ehkä sitten olen vain liian kärsimätön.... Olen vain tosissani yrittänyt ja kuvittelin, että aluksi paino laskisi tehokkaammin.

olen yrittänyt katsoa, että öljyä olisi joka päivä eli salaatissa max rkl salaatinkastiketta, leivällä tl oivariinia. Patonki ja leipä on aina moniviljaa tai ruista ei ennenkään koskaan vaaleaa.

Ei paino putoa kenelläkään tasisesti. Se vaihtelee helposti 2-3 kg päivässä esim. syödyn suolan määrän mukaan. Jos nyt haluat nopeuttaa tahtia, niin jätä se sokerijugurtti ja hillot pois, syö vaikka hedelmiä ja rahkaa mielummin.

2kiloa kuussa on ihan hyvä vauhti. Hitaalla painonpudotusvauhdilla saadaan yleensä pysyvämpiä tuloksia kuin tiputtamalla nopeasti monta kiloa. Ruokailuistasi sen verran, että sinulla on pientä nurinkurisuutta noissa aterioissa. Iltapala on melko tukeva, mutta aaimaiseksi et syö mitään ja sen pitäisi olla ehdottomasti toisinpäin. Eli vaihda vaikka suoraan noiden aterioiden sisällöt. Lounaasi kuulostaa valtavalta. Puolet vähemmän perunaa ja kastiketta ja enemmän kasviksia lautaselle.

panostain myös amiaiseen, kaurapuuro mehukeitolla?

hyvä vauhti on 500g viikkossa :) käythän vaalla max kerran viikossa, totakai vaihtelua on, loppupeleissä vaikeinta on pitää saavutettu paino siksi parempi edetä hitaasti. kyllähän sitä kituuttamalla saa vaikka kilon viikossa (nestettä) pois mutta pidäpäs saavutettu paino!!!

mulla on tosiaan homma toden teolla alkanut vasta kun paino saavutettu!

[QUOTE="vieras";25834979]aamupalaksi Olo-jogurtti,[/QUOTE]

Onhan maustamaton? Puuro voisi potkaista aineenvaihtuntaasi paremmin vauhtia heti aamusta.

[QUOTE="vieras";25834979] lounaaksi kalasalaatti tai 2dl muusia ja 1,5dl jauhelihakastiketta + salaattia,[/QUOTE]

Jauho, kerma vai tomaattipohjainen kastike? Muusi ei ole laihisruokaa, lähinnä sunnuntaiherkkua...

[QUOTE="vieras";25834979] välipala hedelmä,[/QUOTE]

Mikä hedelmä? Monet ovat tosi sokerisia...

[QUOTE="vieras";25834979]päiväruoka yleensä esim. 3dl keittoa + lasi r:tonta maitoa, [/QUOTE]

Kuulostaa ok:lta.

[QUOTE="vieras";25834979]iltapalaksi sitten esim. Patonkia, oivariinia, kinkkua, hilloa ja juustosiivu + tee. [/QUOTE]

???

[QUOTE="essi";25835085]panostain myös amiaiseen, kaurapuuro mehukeitolla?

hyvä vauhti on 500g viikkossa :) käythän vaalla max kerran viikossa, totakai vaihtelua on, loppupeleissä vaikeinta on pitää saavutettu paino siksi parempi edetä hitaasti. kyllähän sitä kituuttamalla saa vaikka kilon viikossa (nestettä) pois mutta pidäpäs saavutettu paino!!!

mulla on tosiaan homma toden teolla alkanut vasta kun paino saavutettu![/QUOTE]

Ei se kilo viikossa vielä mikään julma tahti ole...

Sulla on painon ylläpitodieetti, ei laihdutusdieetti. Sokerit pois, hilloista ja leivän suhteen.
Älä syö mitään perunamuussia, vaihda se vaikka itsekeitettyyn kukka- ja parsakaaleen (niistä saa esim. maustmalla siedettäviä, jos et muuten tykkää, kunhan ei laita ihan kauheasti suolaa)

Pieniä annoksia täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä voi syödä silloin tällöin. Itse rakastan pastaa ja se on minun akilleenkantapää.

kiitokset tosi hyvistä kommenteista! Muusin voisi kieltämättä vaihtaa esim. Yhteen keitettyyn perunaan tai 1,5 dl täysjyväriisiä. Puurosta kyllä pidän, joten en näe mitään ongelmaa sitä tosiaan vaihtaa puuroon tai maustamattomaan jogurttiin. Pulmanani on, että silloin tällöin minua oksettaa aamuisin syöminen huonosti nukutun yön jälkeen. Voin silti yrittää tuota. Iltapalaan arvelin teidän ehkä kiinnittävän huomiota. Halusin kuvata ruokailuani kaunistelematta ja usein tuo iltapala korvaa sitä ns. Lohtusyömistä eli jotain hyvää pientä on "pakko" olla tai painonhallinta helposti romahtaa. Haluan siis pysyvästi hyvän ruokavalion. Välipalahedelmä on yleensä omena, mandariini tai ananaskirsikoita. Vastasinkohan kaikkiin kysymyksiin... ? :)
joka tapauksessa siis ajatuksia herättäviä suoria kommentteja, kuten toivoinkin!

ai niin. Maustettuahan tuo jogurtti on. Kastikkeet teen tomaattimurskaan. Lounaalla salaattia on runsas puolet lautasesta. Itse asiassa annos ei ole kovin suuri, kun sen lautaselle todella mittaa. Kuulostaa omiinkin korviin suurelta mittoina, mutta on painonvartijoiden vakioannoskoko. Olo on lounaan jälkeen kylläinen, mutta ei täysi. Sen sijaan iltapala tosiaan on turhan herkuttelua eikä perustu nälkään. Mitä ihmettä sitä söisi napostelu- ja hyvän tarpeeseensa....

Yhteistyössä