kertokaa maidosta elintarvikkeissa

ihan vaan sellainen juttu että kannattaa pitää silmät auki jatkuvasti ja tarkastaa onko maitoa vai ei, sillä joskus voi käydäkin niin että tutun elintarvikkeen koostumus vaihtuu entisestä.
Minä annan pisteet niille firmoille joiden tuotteissa lukee selkeästi maidoton tai se että saattaa sisältää maitoa (jos varsinaisesti siinä ei ole maitoa mutta tehdään linjalla jossa tehdään myös maitoasisältäviä).
Ja kaupoille alkaisin antamaan pisteitä jos ne osaisivat hyllyttää elintarvikkeet noiden "sisältämättömyyskriteerien" mukaan eli olisi selkeästi lajiteltu ne erikoistuotteet erilleen, aika pitkällehän jo pääsisi sillä maidoton, munaton tai gluteeniton. Mutta jotenkin tuntuu ettei ne tajua jos itsellä ei ole sitä ongelmaa.
Itse olen joskus jossakin epäselvässä tapauksessa meilannut valmistajalle ja kysynyt jostakin tuotteesta erikseen.
 
Ja valmistajat vastaa mielelllään kysymyksiin, mut ne varmaan jo tuntee pelkän spostiosotteen perusteella :ashamed: sen verran on tullut kyseltyä.. Ja monella on nettisivuilla etsintä alvelu, eli kun klikkaa esim. maidoton ni se antaa suoraan listan mitä voi syödä :D
 
maitoproteiinia sisältävät:
maito ja maitojauheet, hera ja heraproteiini, kaseiini ja kaseinaatit, maitoproteiini, jogurtti, viili, piimä, rahka, jäätelö, kasvisrasvajäätelö, juusto ja juuston-, sekä jogurtinkaltaiset kasvisrasvavalmisteet, voi ja maitoa tai maitoproteiinia sisältävä margariini ja vähälaktoosiset tuotteet.
 

Yhteistyössä