Kertokaa mahdollisimman lyhyesti ja ytimekkäästi teidän 2-vuotiaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Millasia ovat luonteeltaan
Ovatko viikareita vai kullannuppuja
Mistä pitävät (leikit esim.)
Miten motoriset taidot

Ja ovatko tyttöjä vai poikia :)

Meidän 2v4kk poika on villiviikari, oikea vikuripää välillä. Kaikki missä mennään kovaa ja vauhdilla on kivaa. Ja mitä enemmän lelusta lähtee ääntä sen parempi se on. Mutta osaa myös olla äidin sylissä viihtyvä enkeli :)
Taidoiltaan luullaan monesti jo kolmevuotiaaksi, on siis huomattavasti paljon taitavampi motorisesti kuin isosiskona.

Tyttö on 2v 6kk. Luonteeltaan iloinen ja sosiaalinen. On pukenut itse vuoden iästä, vaatteet ovat tärkeitä. Tykkää leikkiä pikkuisilla eläinhahmoilla esim. Littlest Pet shop. Muovailusta ja piirtelystäkin pitää, Osaa useita lauluja, puhuu paljon ja koko ajan :) Itsepäinenkin on. Liikunnalinen tyttö.

Meillä neiti hiukan yli 2v.

Tykkää muumeista kovasti, leikkii kaiken aikaa muumitalolla, tekee muumi-palapelejä jne. Värittää värityskirjaa tai piirtää mielellään. Tykkää kuunnella musiikkia ja laulaa muumilaulun. Rakentaa legoilla. Tykkää pakata tavaroita laukkuun/kärryihin (en tiiä miksi :D) ja hoitaa nukkea/pehmoleluja.

On todellinen elohiiri ja virtaa riittäisi yhteen putkeen 14h. Uhmaa on ollut havaittavissa ja jatkuvasti pyytää jotain ja suuttuu, jos ei saa. Tekee kiellettyjä asioita usein ja säikähtää, kun jää kiinni. :D Viihtyy myös halimassa äitiä ja lukee mielellään kanssani kirjoja.

Mahdoton, rakastettava, suloinen, "minä-itte", näppärä, puhelias, vauhdikas, kiltti, villi, duracell-pupu, ketterä, äidin pikku sylivauva, iso poika, nopea oppimaan, kova laulamaan, halaileva, kiukkuava, maailman suloisin pikkumies <3

Täytti tänään 2-v, tyttö. Voi luoja mikä ihminen, tekee mut hulluksi. Puhuu paljon, motorisesti taitava ja tajuaa kaiken mitä ympärillä tapahtuu. Mutta se temperamentti on jotain ihan uskomatonta. Erittäin vilkas, useimmiten kanavoi energiansa leikkimiseen/lukemiseen tms, mutta annas olla kun se tekee jotain kiellettyä, niin lopettamaan et saa, ei sit millään. Tai no, lopulta se päättyy raivokohtaukseen, sen jälkeen kun on ensin nauraa käkättänyt kielloille aikansa.

Raivokohtaukset (jos esimerkiksi pitää tulla syömään kun ei haluaisi, tai kun puetaan vaatteita ulos lähtiessä) voi kestää 10 min putkeen suoraa huutoa ja lyömistä jne. Nukkumaan ei mene millään, nauraa vaan hysteerisesti kun yritän saada pysymään sängyssä ja kampeaa pois jatkuvasti, tai jos pidän kiinni niin taistelee viimeiseen asti... Tosiaan toi pukeminen saattaa kestää 20 min siis pelkästään yhden lapsen vaatteiden pukeminen ulos, ja niin että kaikki vaatteet on valmiissa pinossa jo odottamassa, eli tappelee erittäin hyvin vastaan...

Se mun muru, on todella taitava pikkuihminen, mutta jokaisessa päivässä on muutama kerta, jolloin haluaisin todellakin lähettää sen johonkin kasvatuslaitokseen... :( Mutta toisaalta esikoinenkin oli tuossa iässä vielä vilkkaampi, ja melko kovalla temperamentilla varustettu, ja nyt ne sanoo sitä rauhalliseksi lapseksi, ja niin se onkin (4,5v). Toivoa on, mutta miten hitossa jaksaa sinne asti!

meidän 2.5 vuotias on villiviikari, jolla on paljon mielikuvitusta ja viimeaikoina ilmestynyt myös huumorintajua. MUTTA osaa myös keskittyä, varmaan paremmin kuin äitinsä. piirtää, maalaa, askartelee ties kuinka kauan. leikkii legoilla ja junilla, nukeilla ja ruoanlaittovälineillä. UHMAKAS kuin muuli kun sille päälle sattuu(eli joka päivä).
lapsi on hienomotorisesti aina ollut (ainakin äidin mielestä) taitava. kesän ja syksyn aikana on paljon harjoiteltu (ja opittu) kiipeilyä, juoksua, tasapainoa, pomppimista, pyöräilyä, pukemista ja riisumista jne. ja on tosi paljon kehittynyt myös karkeamotoriikassa.

Reilu 2,5 vuotta. Touhuaa paljon ja kaikenlaista. On kiinnostunut kirjoista ja kirjaimista, ja osaakin jo suurimman osan aakkosista. Joistakin kirjaimista tietää sanojakin, milla alkavat.
Pukee ja riisuu lähes vaatteen kuin vaatteen, vain sellaiset napit tekevät vaikeuksia. Ollut aina hyvin oma-aloitteinen, ja piirre tuntuu vain korostuvan lapsen kasvaessa. Tietää mitä tahtoo.

Kyssäri: putääkö teidän 2 vuotiaita maanitella potalle kovasti vai meneekö itse? Meillä saa maanitella paljon. Automaattisesti ei mene, vaikka osaa jo pidättää eli jos menisi helposti potalle niin voitaisi olla täysin ilman vaippaa. Huoh.

Ja aloittajalle vastaus: Poika 2,5 vuotta. *Jaksaa leikkiä duploilla pitkään
*katsoisi autot ohjelmaa tuntikausia päivässä, jos saisi.
*syö tosi vähän,tosin ei minua haittaa kun kasvaa silti.
* vahva temperamentti
*antaa pusuja pyydettäessä ja halaa (tää on mun suosikki :)

Kohta 2v tyttö, perusrauhallinen sisaruksiinsa verrattuna. Aina ollut tosi järkevä eli uskoo helposti mitä sanotaan. Puhuu hyvin, pukee itse sisävaatteet paitsi paidassa tarvitsee vähän apua. Opettelee kuivaksi. Leikkii paljon itsenäisesti, hoitaa vauvoja ja rakentaa legoilla tai mielikuvitusleikkejä leikkii. 1-vuotiaasta asti halunnut pukea ja syödä itse ja muutenkin tehdä itse asioita. Ei ole ikinä tarvinnut nukuttaa, vaan itse menee sänkyyn jos en itse osaa olla oikeaan aikaan viemässä (mitä meillä ei oo muut tehneet)

Mun 2v.9kk tyttö on aikamoinen tapaus. Osaa olla kiltti, mutta myös se jukuripää, joka ei kävele jos ei sille päälle satu. Tykkää katsoa dvd:tä ja osaa käyttää teknisiä laitteita hyvin. Ottaa mm.kameralla suht onnistuneita kuvia. Ei ole juurikaan kiinostunut piirtämisestä tai askartelusta. Tykkää enemmänkin kirjaimista. On osannut kirjaimet jo n.vuoden verran ja nyt löytää sanoista tuttuja kirjaimia. Höpöttää ja laulaa paljon, eli mielikuvitusta on. Hänessä piilee myös se hellempi puoli, joka silittelee, kun toista sattuu tai pyytää anteeksi, kun astuu varpaille. Huumorintajua on, koska yrittää juksata ja ilmeitä löytyy vaikka muille jakaa. Osaa manipuloida kiitettävästi. Isovanhemmat on täysin tytön vietävissä. Kun pyydän tyttöä tekemään jotain, niin vastaukseksi tulee: "joo joo äiti, kohta." :D

Kohta 2v tyttö. Vilkas, oikeastaan villi, puhelias, ulospäinsuuntautunut, temperamenttinen, ujo ja pikkuisen arka (pelästyy helposti). Sellainen luonnolapsi, hiomaton timantti ja luonne kuin arabihevosella. Puhuu paljon ja melko selvästikin, hyvin kahta kieltä ja pikkuisen tapailee kolmatta. Käy tuulella ja pitää hulluttelusta. Kova hoivaamaan nukkea ja vauvasiskoa. Impulsiivinen, ryntää hommasta toiseen, koko ajan liikkeessä. Rakastaa uimista, autoja, koneita ja junia. Juoksee lujaa, on todellinen rämäpää. Uhmaa ja tietää, mitä tahtoo, mutta ei halua suututtaa ja on sisältä kiltti. Potatus ei suju yhtään ja on helposti aika kaoottinen. Pukee itse joitakin vaatteita, jos huvittaa. Usein pukee vain saappaat ja hatun ja juoksee nakkena ulos ovesta, jos pääsee.

Lista tyttöäni kuvaavia asioita:

-Innokas
-Aina ajan hermolla
-Laskelmoiva
-Voimakastahtoinen
-Nopeat reaktiot ja motoriikka
-Liikunnallinen
-Puhuu melko taitavasti
-Auttaa askareissa (pyykit, ostokset mm.)
-Kynäote ollut taidokas jo 1,5-vuotiaana. Piirtää ohjeesta ympyrän, viivoja ja pisteitä. Ei vielä muuta erityisen esittävää
-Syö itse
-Pukee melkein housut itse
-Tunteellisuus ja sosiaalisuus

On jotain aika erilaista tytössä kuin kahdessa vanhemmassa pojassani. Pojat olivat 2-vuotiaina vielä ihan vauvoja verraten tytön taitoihin. Tuntuu että ovat aika vauvoja edelleen. :D Moni on kyl luullut tyttöä ikäistään vanhemmaksi.

Luonteeltaan älykäs, sisukas, ns. perus tyytyväinen. Kullannuppu, joka ajoittain kiristää hermoja. ;) Pitää kaikesta mistä isoveljensä, on aina matkimassa häntä. Motorisesti hyvin lahjakas, mutta puhe ei vielä luista kovinkaan hyvin. Tyttö.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä