Kertokaa leipäkoneista te, joilla moisista on kokemusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leivätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leivätön

Vieras
Olen tykännyt aina leipoa itse leipää, mutta sairastuminen on vienyt fyysistä kuntoani sen verran, etten ihan mielelläni enää moiseen hommaan ryhtyisi. Siksi mielessä on vilahdellut myös nuo leipäkoneet. Saisiko sellaisella ihan mukiinmenevää leipää? Kertokaa kokemuksia. =)

Onhan se erimakuista ja -näköistä kuin itse leivottu, mutta kyllä sitä syö. Ihan kivaa vaihtelua esim. välipalapöytään, ja koska ei säily kovin kauan, on ihan hyväkin, ettei tule kovin iso.

Erilaisilla resepteillä (ohejkirjanen tulee yleensä koneen mukana) saa vaihtelua.

Meidän koneessa kestää leivän teko 3 tuntia. Ihan hyvää on, tarkaan täytyy mitata aineet, että tulee hyvä koostumus. Kooltaan leipä on pieni, mutta ei sitä syökään enää seuraavana päivänä jos aamulla tekee, kuivuu tosi äkkiä.

meilläkin se jäi kaapintäytteeksi. Kukaan ei halunnut syödä aina samantapaista leipää, leikkaaminen oli vaikeaa kun se takinakoukku rikkoi osan leivästä. Turhake.

meillä mies tykkää tehdä leipää koneella,mukavahan sitä tuortta leipää on välillä saada;meitä on 5 joten leipä tekee kauppansa samana päivänä,pussissa säilytettäessä säilyy seuraavaan päivään kuivumatta jos vielä lämpimänä sen sinne laitat.

Meillä leipäkoneella tehdään pelkkä taikina, ja leipä tai sämpylät paistetaan uunissa. Laitan uuniin pienessä astiassa vettä erikseen, niin saa ihanan rapean pinnan. Leipäkoneen ohjeet ovat ihan kivoja, mutta kun hakee sen oman, niin oppii tekemään täydellistä leipää, parempaa kuin kaupasta -näin ainakin meillä. Olen hifistellyt eri leipäkoneiden kanssa yli 15 vuotta, käytössä vähintään kerran viikossa joten kokemusta löytyy..

Yhteistyössä