Kertokaa lapsillenne, että pilailusoitot ovat rikollista toimintaa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hellalettas

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
5 623
0
36
Vitutti eilen, kun olin sanut unen päästä kiinni,soitti joku, selvästi olivat lapsia.
Mun oli pakko laittaa puhelin kiinni, kun soittivat kahdesti klo 22 jälkeen, jolloin olin jo nukkumassa.

Soittivat jo noin klo 21, silloin numero jäi mun puhelimeeni, sen jälkeen laittoivat niiin että puhelu tuli tuntemattomasta numerosta.

Minä laitoin nyt aamulla siihen puhelinnumeroon josta soitt tuli klo21, että lopettavat vaälittömästi pilasoiton tai teen siitä poliisiasian. Kotirauhan rikkomista se on jos ei saa edes nukkua
 
kyllä komppaan ap:tä siinä, että vanhemmilla on velvollisuus kertoa, ettei toisen kotirauhaa saa häiritä - edes puhelimitse. Ja jos uhkaa tehdä poliisiasian, niin ehkä sillä ne riiviöt lopettaa moisen hauskuuden. Eli ei minusta kovin pahasti toimittu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
:D en nyt kyllä menis poliisille tollasesta asiasta valittaan.Kännykän voi sulkea yöksi jos tollasta sattuu.Itsekin niin tehnyt joskus.

juu ja mukelot sitten saa tehä kaikkea kun itsekkin kun on nuorena tehnyt samaa?

Kyllä niitten pitää jostain ne säännöt oppia kuten sekin että kunnioitetaan toisen kotirauhaa ja käytöstävät.
Hyviin käytöstapoihin ei kuulu pilapuheluiden soittaminen eikä esim ovikellon turhaan ronkuttaminen ja karkuun juokseminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
:D en nyt kyllä menis poliisille tollasesta asiasta valittaan.Kännykän voi sulkea yöksi jos tollasta sattuu.Itsekin niin tehnyt joskus.

juu ja mukelot sitten saa tehä kaikkea kun itsekkin kun on nuorena tehnyt samaa?

Kyllä niitten pitää jostain ne säännöt oppia kuten sekin että kunnioitetaan toisen kotirauhaa ja käytöstävät.
Hyviin käytöstapoihin ei kuulu pilapuheluiden soittaminen eikä esim ovikellon turhaan ronkuttaminen ja karkuun juokseminen.

Kyseessä voi olla esim väärä nro.Jos mukelot tollasta tekee, niin ei se tarkoita sitä automaattisesti että vanhemmat on tehneet samaa.
Tottakai pilapuhelut on inhottavia, etenkin yöaikaan, mutta ei, en menis ( jos ei jatkuvaa ) niin poliisille asiasta valittamaan.Sitten eri asia jos tuo soittelu jatkuisi jatkumistaan järjestelmällisesti.
Ja eihän se hyviin käytöstapoihin kuulu, se on kyllä totta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
:D en nyt kyllä menis poliisille tollasesta asiasta valittaan.Kännykän voi sulkea yöksi jos tollasta sattuu.Itsekin niin tehnyt joskus.

juu ja mukelot sitten saa tehä kaikkea kun itsekkin kun on nuorena tehnyt samaa?

Kyllä niitten pitää jostain ne säännöt oppia kuten sekin että kunnioitetaan toisen kotirauhaa ja käytöstävät.
Hyviin käytöstapoihin ei kuulu pilapuheluiden soittaminen eikä esim ovikellon turhaan ronkuttaminen ja karkuun juokseminen.

Lisään vielä tähän, että en ole siis itse harrastanut pilasoittoja( ettei tule vääriä käsityksiä ) vaan itse olen sulkenut vastaavassa tilanteessa puhelimen
;)
 
Kun olin lapsi meillekin tuli joskus pilasoittoja, äiti jättikin luurin auki, eli yhteyttä ei saanut katkaistua joten pilailijat olivat aika hädissään ja pyysivät anteeksi kun tarpeeksi kauan roikkuivat linjoilla :)
Mutta en tiedä onko tällainen ollut koskaan mahdollista Suomessa
 
Minen ala puhelintani sulkemaan jonkun räkänokan takia! Entäs jos jonkun tarviis oikeasti saada minut kiinni, jos vaikka sattunut jotain? Miksi ylipäänsä pitää alistua siihen, että rikollinen/ilkeä toiminta sallitaan?
On vanhempien tehtävä ja vastuu huolehtia siitä, että lapset oppivat kunnolliset käytöstavat. Taitaa vaan monella "aikuisellakin" olla ne vielä hukassa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Minen ala puhelintani sulkemaan jonkun räkänokan takia! Entäs jos jonkun tarviis oikeasti saada minut kiinni, jos vaikka sattunut jotain? Miksi ylipäänsä pitää alistua siihen, että rikollinen/ilkeä toiminta sallitaan?
On vanhempien tehtävä ja vastuu huolehtia siitä, että lapset oppivat kunnolliset käytöstavat. Taitaa vaan monella "aikuisellakin" olla ne vielä hukassa :whistle:

mulla oli pakko olla yöllä puhelin auki, koska siinä on mun herätyskello. Jos se ei soita saatan myöhästyä töistä.
Lapset soittivat ensimmäisellä kerralla niin että näkyi numero, ja laittoivat luurin heti kiinni, tämä oli noin klo21. sen jälkeen noin klo 22, 22,30 23 ovat soittaneet.' aamulla laitoin kyseiseen numeroon viestiä, että pilapuhelut on loputtava. Joku nainen sitten soitti mulle töihin ja sanoi että lapset ovat salaa ottaneet hänne puhelimensa ja tämä ei toistu ja hän pyytää lasten puolesta anteeksi. minusta kyllä lasten olisi pitänyt se itse tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Minen ala puhelintani sulkemaan jonkun räkänokan takia! Entäs jos jonkun tarviis oikeasti saada minut kiinni, jos vaikka sattunut jotain? Miksi ylipäänsä pitää alistua siihen, että rikollinen/ilkeä toiminta sallitaan?
On vanhempien tehtävä ja vastuu huolehtia siitä, että lapset oppivat kunnolliset käytöstavat. Taitaa vaan monella "aikuisellakin" olla ne vielä hukassa :whistle:

mulla oli pakko olla yöllä puhelin auki, koska siinä on mun herätyskello. Jos se ei soita saatan myöhästyä töistä.
Lapset soittivat ensimmäisellä kerralla niin että näkyi numero, ja laittoivat luurin heti kiinni, tämä oli noin klo21. sen jälkeen noin klo 22, 22,30 23 ovat soittaneet.' aamulla laitoin kyseiseen numeroon viestiä, että pilapuhelut on loputtava. Joku nainen sitten soitti mulle töihin ja sanoi että lapset ovat salaa ottaneet hänne puhelimensa ja tämä ei toistu ja hän pyytää lasten puolesta anteeksi. minusta kyllä lasten olisi pitänyt se itse tehdä.

Juu. Kyl muakin vituttas, mut mun puhelimes toimii kyl herätyskello puhelimen ollessa kiinniikki... Muistaakseni

 
Alkuperäinen kirjoittaja Väriltään harmahtava:
Kun olin lapsi meillekin tuli joskus pilasoittoja, äiti jättikin luurin auki, eli yhteyttä ei saanut katkaistua joten pilailijat olivat aika hädissään ja pyysivät anteeksi kun tarpeeksi kauan roikkuivat linjoilla :)
Mutta en tiedä onko tällainen ollut koskaan mahdollista Suomessa

Kyllä se lankapuhelimella onnistuu täälläkin että linja pysyy auki kun vastaaja jättää luurin paikaltaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Minen ala puhelintani sulkemaan jonkun räkänokan takia! Entäs jos jonkun tarviis oikeasti saada minut kiinni, jos vaikka sattunut jotain? Miksi ylipäänsä pitää alistua siihen, että rikollinen/ilkeä toiminta sallitaan?
On vanhempien tehtävä ja vastuu huolehtia siitä, että lapset oppivat kunnolliset käytöstavat. Taitaa vaan monella "aikuisellakin" olla ne vielä hukassa :whistle:

mulla oli pakko olla yöllä puhelin auki, koska siinä on mun herätyskello. Jos se ei soita saatan myöhästyä töistä.
Lapset soittivat ensimmäisellä kerralla niin että näkyi numero, ja laittoivat luurin heti kiinni, tämä oli noin klo21. sen jälkeen noin klo 22, 22,30 23 ovat soittaneet.' aamulla laitoin kyseiseen numeroon viestiä, että pilapuhelut on loputtava. Joku nainen sitten soitti mulle töihin ja sanoi että lapset ovat salaa ottaneet hänne puhelimensa ja tämä ei toistu ja hän pyytää lasten puolesta anteeksi. minusta kyllä lasten olisi pitänyt se itse tehdä.

Juu. Kyl muakin vituttas, mut mun puhelimes toimii kyl herätyskello puhelimen ollessa kiinniikki... Muistaakseni

Mulla soi kello vaikka puhelut ja viestit mykkänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Mä en ymmärrä niitä jotka ei laita puhelinta äänettömälle kun nukkuvat. Voihan joku tuttukin häiritä niitä unia soittamalla.

no , mun tutut tietä että nukun klo 21 jälken joten jos tuttu soittaa siihen aikaan on yleensä kyse jostain vakavasta asiasta.
 

Yhteistyössä