kertokaa kumpi meistä on oikeassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummi ja vaari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummi ja vaari

Vieras
olemme jo isojen lasten vanhemmat ja nyt vihdoin isovanhemmat. Aika on vienyt muistikuvat lasten kokoasiassa ;). Vaarin mielestä 62cm vaatetta käyttävä lapsi kävelee jo. Minä taas muistelin, että lapsi lähtee kävelemään vuoden iässä ja olisi silloin jo 80cm tai ylikin. Kertokaa kumpi on lähempänä totuutta :). Ps.Sanokaa, että minä, niin saan aamukahvit vuoteeseen ;)

vaari myönsi auliisti erehdyksensä ja kahvit tuli juotua vuoteessa :). Kiitos vastauksistanne :). Nyt jos joku vielä muistuttaisi mieleen, minkä kokoinen suunnilleen on 1-v. pikkuneitonen. T. Yli-ihastunut mummi

[QUOTE="mummi";25712361]vaari myönsi auliisti erehdyksensä ja kahvit tuli juotua vuoteessa :). Kiitos vastauksistanne :). Nyt jos joku vielä muistuttaisi mieleen, minkä kokoinen suunnilleen on 1-v. pikkuneitonen. T. Yli-ihastunut mummi[/QUOTE]

Meillä pituutta oli 1 vuotiaalla prinsessalla 76 senttiä ja oli aika lailla keskimittainen. Eli pituus liikkuu sellaisen 70 - 82 sentin välillä. :)

Paitsi sitten jos on pienikoikoinen lapsi. Meidän kaikki kolme ovat käyttäneet 1vuotiaana kokoa 62-68cm.

Nuorimmainen täyttää nyt 3v ja ollaan vasta siirrytty käyttämään 86cm vaatteita. Ettei se vaarikaan nyt välttämättä ihan väärässä ole.

[QUOTE="xxx";25712422]Paitsi sitten jos on pienikoikoinen lapsi. Meidän kaikki kolme ovat käyttäneet 1vuotiaana kokoa 62-68cm.

Nuorimmainen täyttää nyt 3v ja ollaan vasta siirrytty käyttämään 86cm vaatteita. Ettei se vaarikaan nyt välttämättä ihan väärässä ole.[/QUOTE]

Täytyy sanoa että todella pienikokoisia teidän lapset ovat olleet, meilläkin pienellä tytyöllä oli 1v 74 cm vaatteet, sentään painoi 3 kg syntyessään ja käytti kokoa 62 cm 3-7 kk ikäisenä

Meillä 1 v neito oli 74,5 cm pitkä ja vaatteissa pääasiassa 74 cm käytössä. Bodyissämyös 80 cm kun käytetään kestovaippoja jotka vaatii pidempää selkäosaa. Housuissa menee edelleen jopa 62 cm, pääasiassa 68 :D vissiin persjalkanen niinkuin äitinsä.

[QUOTE="Minni";25712432]Minä kyllä muistan vieläkin lasten koot eri ikäisinä. *Ei dementoitunut mummo*[/QUOTE]

hienoa! :) Minulla moni asia kyllä on unohtunut omien lasten lapsuusajoista. En enää välttämättä muista kuka sanoi ensimmäisinä sanoinaan mitäkin tms. Onneksi tuli täyteltyä aikanaan ne vauva-kirjat :). Dementoitunut en sentään onneksi ole päätellen siitä, että vaativassa työssä pärjäilen. Ehkä ne numerot eivät ole ominta aluettani muistettavaksi.

Yhteistyössä