Kertokaa kokeneemmat alkuraskaudesta

Viimeiset kuukautiset alkoivat 14.4. ja hedelmöittymisestä (27.4.) näiden netin laskurien mukaan 5 viikkoa. Heti hedelmöittymisen jälkeen oli parina aamuna pahoinvointia. 20.5. tein positiivisen testin kotona. =)
Seksin yhteydessä on esiintynyt verta jonkin verran mutta ei vuodoksi asti, vaikka varovaisuutta on noudatettu. Sen jälkeen on tullut ruskeaa vuotoa. Lueskelin keskustelupalstoja, ajattelin että ei kai tässä mitään.

Alavatsassa on vasemmalla tuntunut kovia vihlaisuja, muuten ei mitään kipuja, turvotti vaan. Rinnat on olleet turvoksissa ja arat viikkokaudet.

Viimeisen viikon aikana tuntuu että oireet on vähentyneet. Missään vaiheessa ei ole tarvinut vielä pissalla juosta normaalia enempää, tänään tein vielä testin Clearbluella, joka näytti raskaana 3+, eli sen puoleen ei syytä huoleen.

Neuvolan olen varannut ja pitäisi malttaa odottaa 13.6. saakka, nyt tuntuu vaan että onko masussa ketään kun vatsa on lauta, ja ruoka ei ole maittanut oikein mitenkään koko raskaudena aikana. Väsyttää kyllä ihan mielettömästi ja tuntuu että ei jaksa oikein mitään.

Jokainen raskaus on toki erilainen, miten sitä aina ajatteleekin pahinta... :confused:

Jos keskenmeno tulee, kuinka äkkiä raskaustesti näyttää negatiivista?
 
.......
En tiedä missäpäin asustelet, mutta itse asun Tampereella ja täällä ei ekalla neuvolakäynnillä tehdä juuri mitään. Punnitaan, mitataan verenpaine ja semmosta. Sillon ekalla käynnillä ei siis saa mitään varmuutta, että mikä on tilanne masussa. Ihan sillä ajattelin kirjottaa, ettet sitten pety siellä neuvolassa.

Jos rahatilanne sallii niin kannattaa mennä yksityiselle varhaisultraan niin saa varmuuden siitä, että mitä masussa tapahtuu. En nyt muista milloin varhaisultraan voi aikaisintaan mennä mutta itte oon käyny siinä 8. raskausviikon paikkeilla (menkoista laskettuna).
Tsemppiä ja toivottavasti kaikki on ok! :)
 
harm
Ei tosissaan pienestä tuhruvuodosta tarvitse huolissaan olla, etenkään seksin yhteydessä. Raskauden aikana limakalvot niin paljon kuivemmat, että neuvolastakin mulle aina sanoneet, että seksi voi saada ne vähän vuotamaan. Ja ovatkin sitä välillä tehneet raskausaikana.

Vihlaisut myöskin kuuluu asiaan. Kohtu kasvaa ja tulee kasvu- ja repäisykipuja.
Mullakin ollut yleensä aika vähäisiä oireet, ja esim. rintojen aristus loppunut ennen rv 10. Pissallakaan ei mun ole alkuraskaudessa tarvinnut juosta sen useammin.
Tuo alkuraskaudessa pissalla ravaaminen tuntuu vähän hassulta, kun loppuvaiheessahan se tulee siitä, kun kohtu niin iso että painaa rakkoa. Mikähän sen alussa aiheuttaa?

Edellisessä raskaudessa varsinkin olin alkuun ihan hirvittävän väsynyt. Ja sitä kesti jonnekkin lähemmäs rv 20. Laihduin alussa myöskin n.4kg, kun ei oikein mikään ruoka maistunut. Ollenkaan en kyllä oksentanut, oli vain lievää kuvotusta.

En tiedä olikohan tästä nyt mitään apua, mutta tälläisiä kokemuksia tällä suunnalla.
Uskoisin, että siellä on masussa kaikki hyvin. :) Onnellista odotusta!! =)
 
Voi kiitos teille! =) Kyllähän siihen tosiaan aikaa menee että raskaus alkaa ulospäin näkyä, ja tiedän että kaikkien odotusaika on erilainen. Mukavaa että vastailitte, kyllä nämä kommentit helpotti oloa. Täytyy vain odottaa rauhassa ja toivoa että kaikki menee hyvin. Ja mitä vähemmän oireita, pitäisi olla vain tyytyväinen kait! :D
 

Yhteistyössä