Kertokaa kokemuksia ei niin mukavista anopeista! Mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhö

Vieras
Olemme 27-vuotias pari, seurustelleet viisi vuotta ja nyt muutimme yhteen. Miehelläni on tosi hyvät ja läheiset välit vanhempiinsa ja erityisesti äitiinsä. Anoppi soittelee jatkuvasti, mitä mieheni on tehnyt, syönyt jne. Anoppi kantaa meille oman sisustusmakunsa mukaisia astioita, kukkaruukkuja jne. vaikka meillä jo kaikkea onkin, mutta ei hänen suosimaansa sarjaa ja merkkiä. Ehottelee, miten meidän kannattaisi sisustaa, millä värillä maalata mikäkin seinä, mihin tietyt tavarat kuuluvat...

KOhtelee mua kyllä muuten tosi mukavasti ja onkin mukava, mutta tuntuu, että en ole poikansa täysivaltainen kumppani, vaan joku pikku tyttöystävä, pojan leikkikaveri, jonka kykyä hoitaa arkea ei oteta tosissaan. Kun anoppihan tekee aina parempaa ruokaa, sisustaa paremmalla maulla ja tyylikkäämmin ja niin edelleen.

oi-joi! Pitkä tie edessä :/ Keskustele asiasta miehesi kanssa, mutta varaudu vastahyökkäykseen. Nämä äidin pojat eivät yleensä huomaa mitään ongelmaa vaan pitävät äitejään ystävällisinä ja auttavaisina. Jota tietyy ovatkin, mutta jokaisen kuuluisi silti pysyä VAIN omalla tontillaan. Sinä ja miehesi olette avopari ja päätätte itse miten kotinne sisustatte ja mitä syötte. Miesten on vain hankala sitä ymmärtää loukkaantumatta.

Perusanoppi. Kuulostaa siltä, että miehelläsi ja hänen äidillään on jonkinlainen riippuvuussuhde. Tosi rasittavaa mutta yritä katsoa läpi sormien, koska sitten kun puutut asiaan hän alkaa kohdella sinua ikävästi. Oma anoppi on TODELLA rasittava, mutta on myös vanha ja sairas joten täytyy vaan yrittää kestää. Hänen mielestään poikansa on maailman napa ja paras kaikessa ja lapsemme ei ole niin hyvä, koska piru vie siinä on miniän geenejä puolet. Mutta onneksi osaan jo nauraa sen jutuille. Ja näen kerran vuodessa vaikka asutaan kilsan päässä.

Mun entinen anoppi oli mukava mua kohtaa,kunnes kuuli,että ollaan eroamassa.
Siitä se helvetti sitten alkoikin...
Anoppi tuli meille kerran,kun olin suihkussa...pesuhuoneeseen ja veti suihkuverhon auki.Siinä minä seisoin shampoot päässä kuuntelemassa huorittelua ja syyttelyä mitä ihmeellisimmistä asioista..
(esim kuinka mulla ei oikeasti ole työpaikkaa,luuhaan kaikki illat ja yöt vaan kaupungilla uutta miestä ettiskelemässä)
Kyseinen nainen haukkui mua työpaikallaan,kaikille muille sukulaisille jne...
Viimeiset sanat olivat mulle: "onneksi meidän ***** pääsee susta eroon,paranee senkin elämänlaatu huomattavasti"
Toivottavasti entinen anoppi kultani on huomannut,kuinka sen rakkaan pojan elämänlaatu on parantunut... :whistle:

Ehkä jonkinlainen yhteinen keskustelu ja yhteisymmärrys miehen kanssa miten tilannetta hoitelette voisi olla hyvä asia. Ja olkaa varovainen anopin kanssa ettette onnistu loukkaamaan häntä. Hän vaikuttaa tavallaan harmittomalta, mutta siltä, että loukattuna voi olla aika pala nieltäväksi. Keskustelun hengessä ehdotuksia voit muotoilla siten, että ne tuntuvat anopista hassuilta. Epäile ehdotuksia ja esitä vastakysymyksiä, osoita anopin olevan väärässä.

Toi mun entinen anoppi käytännössä katsottuna oli sisustanut poikansa kodin,ennen kuin yhteen muutettiin..
Voi niitä huokailuja,kun tavaroita oli mun muuton jälkeen siirrelty,seinät maalattu ja tuotu kukkataulujen tilalle ihan jotain muuta :D

Mulle anoppi sanoi kun olin 16v että on aina vihannut minua. Oltiin oltu vuosi silloin yhdessä miehen kanssa.
Nyt oon 25 ja eronnu lasteni isästä. Siis olin se vihattu miniä liki 10 vuotta ja lapsenlapset ei kiinnostanu kai siksi kun minä oon niin krpä.
Poikansa ei ole lastensa kanssa juuri tekemisissä ja minut jätti raskaana. Nyt eks- anoppi sanoo että tahtoo olla tukena, tavata lapsenlapsia ja auttaa. Yritän ottaa apua vastaan, oon mukava ja asiallinen, mut samalla mietin, et nytkö mie kelpaan lastenlasten äidiksi, kun poikansa nosti kytkintä.

Minulla on mukava anoppi, älykäs, sopivan empaattinen, tarpeen tullen jämäkkä ja tiukka, lapsia kohtaan rakastava ja hellä ja mikä parasta, antaa tilaa olla kuka on. Ei hänelle tulisi mieleenkään tulla näyttämään kaapin paikkaa... Mutta sitten se minun äitini.
a) elämäntavoite on ollut saada minut ja siskoni eroamaan jokaisesta miehestä. Haukkui siskoni miehen kihlajaisiltana kaikkien sukulaistemme edessä niin rumilla nimillä, että siskonmies perui ensin kihlauksen.
b) miehelleni lähetteli puhelimeen viestejä haukkuen tätä toistuvasti (miehelle, minulle, tutuille, sukulaisille myös) peräsuoleltaan veltoksi läskiksi paskaksi
c) levitti meistä huhuja ympäri kyliä, että pahoinpitelemme lastamme ja pidämme häntä nälässä komerossa. Yritti saada tahtonsa läpi, vaati lasta luokseen asumaan jos en eroa ja uhkasi lastensuojeluimoituksella.
d) haukkuu minua ja siskoani lapsillemme, haukkuu lapsiemme isejä heille. Vittut, perkeleet, mulkut ja paskat kuuluvat sujuvasti siis jo ihan nuorimpiemmekin sanastoon.
e) saattoi tulla ennenvanhaan omilla avaimilla sisään ja järjestellä koko asuntomme uuteen uskoon, lähteä pois ja haukkua meidät kun suutuimme.
ok, en jäksa enempää. Joku varmaan ymmärtää yskän.

Minulla on mukava anoppi, älykäs, sopivan empaattinen, tarpeen tullen jämäkkä ja tiukka, lapsia kohtaan rakastava ja hellä ja mikä parasta, antaa tilaa olla kuka on. Ei hänelle tulisi mieleenkään tulla näyttämään kaapin paikkaa... Mutta sitten se minun äitini.
a) elämäntavoite on ollut saada minut ja siskoni eroamaan jokaisesta miehestä. Haukkui siskoni miehen kihlajaisiltana kaikkien sukulaistemme edessä niin rumilla nimillä, että siskonmies perui ensin kihlauksen.
b) miehelleni lähetteli puhelimeen viestejä haukkuen tätä toistuvasti (miehelle, minulle, tutuille, sukulaisille myös) peräsuoleltaan veltoksi läskiksi paskaksi
c) levitti meistä huhuja ympäri kyliä, että pahoinpitelemme lastamme ja pidämme häntä nälässä komerossa. Yritti saada tahtonsa läpi, vaati lasta luokseen asumaan jos en eroa ja uhkasi lastensuojeluimoituksella.
d) haukkuu minua ja siskoani lapsillemme, haukkuu lapsiemme isejä heille. Vittut, perkeleet, mulkut ja paskat kuuluvat sujuvasti siis jo ihan nuorimpiemmekin sanastoon.
e) saattoi tulla ennenvanhaan omilla avaimilla sisään ja järjestellä koko asuntomme uuteen uskoon, lähteä pois ja haukkua meidät kun suutuimme.
ok, en jäksa enempää. Joku varmaan ymmärtää yskän.

Kuulostaa kamalalta, mutta miksi äideillä/anopeilla on avaimet teidän asuntoihin?

Kuulostaa kamalalta, mutta miksi äideillä/anopeilla on avaimet teidän asuntoihin?

Vara-avaimena on edelleen anoppilassa. Äidiltä otin vara-avaimen vuosia sitten pois. Ja syykin on selvä. Jos sitä ryhdytään näin väärinkäyttämään. Tosin se oli työn ja tuskan takana saada äiti antamaan avaimensa pois. Oli kuin olisin riisunut häntä taas vähän vallasta.

[QUOTE="vieras";24388051]Perusanoppi. Kuulostaa siltä, että miehelläsi ja hänen äidillään on jonkinlainen riippuvuussuhde. Tosi rasittavaa mutta yritä katsoa läpi sormien, koska sitten kun puutut asiaan hän alkaa kohdella sinua ikävästi. Oma anoppi on TODELLA rasittava, mutta on myös vanha ja sairas joten täytyy vaan yrittää kestää. Hänen mielestään poikansa on maailman napa ja paras kaikessa ja lapsemme ei ole niin hyvä, koska piru vie siinä on miniän geenejä puolet. Mutta onneksi osaan jo nauraa sen jutuille. Ja näen kerran vuodessa vaikka asutaan kilsan päässä.[/QUOTE]

"Kuulostaa siltä, että miehelläsi ja hänen äidillään on jonkinlainen riippuvuussuhde."

"Riippuvuussuhde" äidin ja pojan välillä säilyy läpi elämän. Miehelle äiti on maailman tärkein nainen. Samalla tapaa olen itse tyttärelleni hänen elämänsä tärkein mies. Vanhemman ja lapsen välinen rakkaus on ehdotonta ja siksi hyvin kestävää.

Yhteistyössä