Kertokaa kaikki tieto karppauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pajukko

Aktiivinen jäsen
14.11.2004
6 834
0
36
Netistä olen jo lukenutkin jotain, mutta voisiko asiasta tietävät tähän lyhyesti kertoa selkokielellä mistä on kyse? Esim. mitä saa syödä ja mistä syystä ja mitä ei ja minkä takia. Kuinka paljon syötte päivässä ja mitä syötte ym. tietoa.

Myös karppaajien kokemuksia haluaisin lukea. Miten sitten ne terveysvaikutukset, onko niitä?

Eihän sitä ihan muutamalla sanalla voi kertoa :D Aihe on laaja, ja siihen liittyy paljon kaikenlaista. Ravintoaineet (makrot ja mikrot), verensokeri, kolesteroli nyt ensin mainitakseni. Mä aloitin karppauksen, niin monen monta iltaa lueskelin nettiä ja tutustuin ensi kertaa elämässäni ravintoaineiden vaikutuksiin. Tulin siihen tulokseen, että ruokavalioasiat ovat uskonasioita. On olemassa niin monta eri totuutta, ja kuka tietää, mikä niistä on se suurin totuus.

Mun mielestä karppausta ei pidä ajatella laihdutuskuurina ollenkaan, vaan se on elämäntapa ja laihtuminen tulee kaupan päälle. Terveysvaikutuksista on tässä ketjussa jo mainittukin, mä kerron omasta kokemuksestani, että oloni on aivan upea nyt karpatessani... energinen ja aikaansaava. Jaksan paljon paremmin ja olen virkeämpi.

Karppauksen (=vähähiilarisuuden/hiilaritietoisuuden) pointtinahan on se, että energia otetaan rasvoista ja proteiinista, jotka täyttävät mahaa pidempään kuin hiilarit. Elimistön ensisijainen energianlähde on hiilarit, jotka muuttuvat elimistössä sokereiksi, joita kroppa sitten käyttää ravinnokseen. Ne sokerit, joita ei käytetä, varastoituvat rasvoiksi. Ja kun hiilaria vaan saa ja saa, sitä ei ehdi millään käyttää kokonaan, niin varastot vaan kasvavat.

Toinen pointti on se, että proteiinia ja rasvaa täytyy syödä vähemmän kuin hiilaria saadakseen saman energiamäärän. Tässä tulevat mukaan kalorit ja näläntunteen poissapysyminen, sekä verensokeri. Hiilarit nostavat ja laskevat verensokeria nopeasti, joten nälkä tulee aikaisemmin, kuin jos olisi syönyt rasva- tai proteiinipitoisempaa ruokaa.

Eli elimistö opetetaan rasvapolttoiseksi. Jos haluat alkaa karppaamaan, niin ota ensin tarkasti selvää ravintoaineista ja niiden tarkoituksista ja määristä. Tuo karppaus.info on hyvä sivusto, mutta joku siellä suositeltu kirja kannattaa myös lukea.

Siinä nyt muutama sana, kolesterolista voisin myös kertoa karppaajien käsityksen, mutta annan sulle linkin, jossa on vähän virallista näkemystä erilaisempi ajatus... http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=117 Muutenkin tuota Antti Heikkilän blogia kannattaa lueskella ajatuksen kanssa: http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=99&arkisto=1

Buy azithromycin 500 mg no prescription

buy zithromax canada and buy zithromax 500mg

Azithromycin no prescription overnight

The prescription antibiotic Zithromax must be used for a particular treatment of various common infections, which can include bacterial infections and venereal disease. By decreasing bacteria's ability to bring about protein and affecting peptide activity, the medicine can help to stop bacteria from continuing to reside in and cause infection in a very body. Zithromax really shines either tablet form or when you're a liquid suspension and is licensed to be utilized in both children and adults.

[QUOTE="Sanna";27458913]Se on humpuukia ja tuhoaa pitkällä tähtäimellä terveytesi. Nomaali monipuolinen ruokavalio on sama asia kuin 'hyväkarppaus'.[/QUOTE]

Ei ole, en käytä esimerkiksi perunaa laisinkaan, tai vehnää tai makeutusaineita tai sokeria tai tai tai tai tai

No, ensinnäkin tää ei oo ehkä paras foorumi tähän keskusteluun, mikäli haluat asiallista tietoa. :)

Mutta muutaman sanan voin omasta kokemuksesta kertoa. Aloitin vuosi sitten ja olo parani jo muutamassa päivässä. Mieli oli kirkas ja sellainen raskas olo hävisi. Vatsavaivat hävisivät. Tai ennen en osannut pitää niitä edes vaivoina, mutta kadottuaan totesin olon paremmaksi. Ennen oli ilmaa mahassa aivan hirveästi ja karppiruokavaliolla ei ole pierun pierua tullut. (Just oli jossain toisessa ketjussa keskustelua piereekö naiset)

Kesän jälkeen olen palannut "normaalimpaan" ruokavalioon ja kyllä on huono olo. Vatsavaivoja jos jonkinlaisia ja väsyttää aivan hirveästi. Nyt vasta selkeästi tajuan eron omassa olossa. Ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa kunnolla uudestaan ja nyt ymmärrän etten halua palata enää tähän huonoon oloon.

Ruokavalion noudattaminen on itseasiassa hyvin helppoa ja kuten joku edellä mainitsi, kyse on enemmän elämäntavasta kuin dieetistä. Olen itse kokeillut monenlaisia dieettejä ja mikään ei ole ollut näin helppoa ja samalla tehokasta. Jokaisella vaikuttaa erilailla, toiset laihtuu jo vähentämällä vähän hiilareita. Minulla vaatii ketoosin eli n 20g hiilareita. Jos on 40-50g en laihdu, mutta en kyllä lihokaan.

Lasten kanssa olen onnistunut yhdistämään syömiset hyvin. Lapsille teen perunaruokia ja pastoja yms mutta lisukkeet sopivat itsellenikin. Teen lisäksi paljon kasvisjuttuja, joita syön perunan sijasta ja jotkut kelpaa lapsillekin. Meillä ei siis muu perhe karppaa. Karppaus ei myöskään kaadu synttäreillä syötyyn kakkupalaan, kunhan taas jatkaa entiseen malliin. Tai no, ketoositilan se kyllä katkaisee... Itse asiassa ne kakut maistuu aika pahalta tai ei oikein miltään karpatessa, eikä niitä tee edes mieli.

Keinotekoiset makeutusaineet kannattaa unohtaa, koska kroppa luulee niitä sokeriksi ja käyttäytyy sen mukaan. Itselläni ainakin meni juuri näin kun yritin leipoa stevialla ja homma meni aivan sekaisin. En leivo enää. Siis huvikseni, juhliin kyllä.

Tässä nyt jotain... :)

Buy azithromycin over the counter

Buy azithromycin online usa

Azithromycin online purchase

Z pack no prescription

AZITHROMYCIN is known as the macrolide antibiotic that interferes while using the growth of bacterial cells. It can be used to help remedy bacterial infections in various areas of the body. Azithromycin also treats sexually transmitted vaginal or urinary tract infections the result of chlamydia. It doesn't be employed by colds, flu, or some other virus infections.

Buy zithromax powder oral suspension

buy reduce price branded zithromax and

Order azithromycin no prescription

The prescription antibiotic Zithromax must be used to treat various common infections, along the lines of bacterial infections and sexually transmitted disease. By decreasing bacteria's ability which will make protein and affecting peptide activity, the medicine can be useful stop bacteria from continuing to stay at and cause infection within the body. Zithromax enters in either tablet form or in to a liquid suspension and is also licensed to be utilized in both adults and children.

Netistä olen jo lukenutkin jotain, mutta voisiko asiasta tietävät tähän lyhyesti kertoa selkokielellä mistä on kyse? Esim. mitä saa syödä ja mistä syystä ja mitä ei ja minkä takia. Kuinka paljon syötte päivässä ja mitä syötte ym. tietoa.

Myös karppaajien kokemuksia haluaisin lukea. Miten sitten ne terveysvaikutukset, onko niitä?

karppaus linjalle. Se on oikeasti rasvanen ruoka valio ja rasvasta pitäs päästä eroon.

Dieetti mutta entäs liikunta. Kuinka paljon jaksat rasvasen ruuan jälkeen liikkua? et yhtään. Nukkua varmasti haluat.

[QUOTE="vieras";27467605]karppaus linjalle. Se on oikeasti rasvanen ruoka valio ja rasvasta pitäs päästä eroon.

Dieetti mutta entäs liikunta. Kuinka paljon jaksat rasvasen ruuan jälkeen liikkua? et yhtään. Nukkua varmasti haluat.[/QUOTE]

Itse asiassa rasva on ainoa verensokerineutraali makroravinne. Kun samaan ateriaan ei sekoita hirveetä määrää hiilaria jaksaa kyllä liikkua!

Nimimerkillä n. 200 g rasvaa (lähinnä maitorasvaa) päivässä syövä hyväkarppaaja joka urheilee 6 kertaa viikossa. Kolesteroliarvotkin on erinomaiset. Maitorasva nostaa lähinnä hyvää kolesterolia (ainakin mulla, sillä huono laski)

Alkuperäinen kirjoittaja hyväkarppaaja;27467829:
Itse asiassa rasva on ainoa verensokerineutraali makroravinne. Kun samaan ateriaan ei sekoita hirveetä määrää hiilaria jaksaa kyllä liikkua!

Nimimerkillä n. 200 g rasvaa (lähinnä maitorasvaa) päivässä syövä hyväkarppaaja joka urheilee 6 kertaa viikossa. Kolesteroliarvotkin on erinomaiset. Maitorasva nostaa lähinnä hyvää kolesterolia (ainakin mulla, sillä huono laski)

johtuva lihavuus. Ei se lääkärillä käynti näytä sitä. Enemmin ruoka ympyrä dieetti. Pidät suoliston toiminnassa.

Buy azithromycin online with no prescription

buy zithromax online in midland and

Order z pak online

Zithromax (azithromycin) could be a component you get with the classification of drugs called macrolide anti-biotics. Zithromax fights bacteria while in the childs body.
Zithromax can feel how to deal with diverse different kinds of difficulties a result of bacteria, as in inhaling problems, epidermis disease, head difficulties, and venereal illness.
Zithromax can also be utilized for uses not promoted in script drugs guide.

Buy generic zithromax online no prescription

azitromicina and buy zithromax here in cincinnati

Buy azithromycin 250 mg online

Zithromax (azithromycin) may be a component side of the classification of drugs called macrolide anti-biotics. Zithromax fights bacteria from inside the childs body.
Zithromax can seem to be using the services of diverse different types of difficulties a result of bacteria, what I mean inhaling problems, epidermis disease, head difficulties, and venereal illness.
Zithromax can be utilized for uses not promoted in script drugs guide.

Buy zithromax z-pak no prescription, buy generic zithromax online no prescription, where to buy zithromax!

Buy azithromycin online with no prescription

Can i buy zithromax in canada

Cheap azithromycin online

The prescription antibiotic Zithromax must be used for those who are treatment of various common infections, as well as bacterial infections and venereal infection. By decreasing bacteria's ability in order to protein and affecting peptide activity, the medicine might actually help stop bacteria from continuing to live on and cause infection in the human body. Zithromax really shines either tablet form or because of a liquid suspension and she is licensed to get used in both children and adults.

Buy zithromax mexico, buy zithromax online no prescription, buy azithromycin japan!

Buy zithromax online no prescription uk

Buy zithromax no prescription uk

Azithromycin oral suspension buy online

AZITHROMYCIN is regarded as a macrolide antibiotic that interferes by using an growth of bacterial cells. It actually is used to help remedy bacterial infections in various areas of the body. Azithromycin also treats sexually transmitted vaginal or urinary tract infections the result of chlamydia. It is work for colds, flu, or some other virus infections.

Yhteistyössä