Kertokaa hyvät ihmiset!

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt emäntä
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt emäntä
Kertokaa minulle kuinka usein teillä käy vieraita! Olen ihan burn out,kun mieheni nauttii vieraista - ja minäkin kohtuudella - mutta olen itse UUPUNUT ruuanlaittoon, leipomiseen ym.

ps. Maaliskuussa seitsemät vieraat ja pääsiäisenä talo täysi...
 
e
No meille ei kyllä oo vieraat tervetulleita ainakaan yöksi joka viikko! Viikonloppujen pitää olla levähtämisen aikaa niin haluaa olla välillä omallakin porukalla. Kahvittelemassa nyt voi käväistä millon vaan, mut max. yhdet vieraat viikossa
 
Meillä käy vieraita sillon tällön,mutta esim marraskuussa meillä on seitsemät eri juhlat(syndejä yms) ja sillon myös Isäntä osallistuu leipomisiin ym, sen sukulaisia suurin osa... Miten sen voi tietää, mikä on normaalimäärä? Mutta ei vieraitten takia pidä loppuun palaa!! :flower:
 
yksipuolisuus
Olen huomannut saman. Kaikki odottavat mökkikutsuja ja muita illanistujaisia meidän taholta, mutta kukaan muu ei ole valmis vastavierailulle. Aina sama meininki. On vaan yksipuolista antamista koko homma. Ei ihme, että joskus harmittaa!
 
naapurin "akka" ;) käy muutaman kerran viikos kaffella. muuten ei käy vieraita ehkä kerran 2kk. tosi tosi harvoin tulee vieraita. seuraavan kerran tulee vieraita joita kutsun niin syyskuus ei tänne muuten ketään tule.. ei vaik pyydettäis.. meis on siis jotain vikaa.. :(
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
No meille ei kyllä oo vieraat tervetulleita ainakaan yöksi joka viikko! Viikonloppujen pitää olla levähtämisen aikaa niin haluaa olla välillä omallakin porukalla. Kahvittelemassa nyt voi käväistä millon vaan, mut max. yhdet vieraat viikossa
Noista vierailuista neljä seitsemästä ruoka+kahvittelu-vierailuja... Miehelle juuri sanoin, että taidan katketa juuri nyt. Enkä yleensä näitä valittele. Kyse ei ole edes pelkästään tosiaan valmisteluista, vaan jatkuvasta "valmiustilasta". Nyt tuntuu siltä, että voisin itse lähteä pääsiäiseksi vaikka mökille ellei se tuntuisi nololta ;(.
 
ja taas sama jatkuu
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
No meille ei kyllä oo vieraat tervetulleita ainakaan yöksi joka viikko! Viikonloppujen pitää olla levähtämisen aikaa niin haluaa olla välillä omallakin porukalla. Kahvittelemassa nyt voi käväistä millon vaan, mut max. yhdet vieraat viikossa
Noista vierailuista neljä seitsemästä ruoka+kahvittelu-vierailuja... Miehelle juuri sanoin, että taidan katketa juuri nyt. Enkä yleensä näitä valittele. Kyse ei ole edes pelkästään tosiaan valmisteluista, vaan jatkuvasta "valmiustilasta". Nyt tuntuu siltä, että voisin itse lähteä pääsiäiseksi vaikka mökille ellei se tuntuisi nololta ;(.
Tuleeko ne vieraat mökille perässä. Meillä ne ainakin osaavat sinne mökillekin ;)

 
ja taas sama jatkuu
Alkuperäinen kirjoittaja ja taas sama jatkuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
No meille ei kyllä oo vieraat tervetulleita ainakaan yöksi joka viikko! Viikonloppujen pitää olla levähtämisen aikaa niin haluaa olla välillä omallakin porukalla. Kahvittelemassa nyt voi käväistä millon vaan, mut max. yhdet vieraat viikossa
Noista vierailuista neljä seitsemästä ruoka+kahvittelu-vierailuja... Miehelle juuri sanoin, että taidan katketa juuri nyt. Enkä yleensä näitä valittele. Kyse ei ole edes pelkästään tosiaan valmisteluista, vaan jatkuvasta "valmiustilasta". Nyt tuntuu siltä, että voisin itse lähteä pääsiäiseksi vaikka mökille ellei se tuntuisi nololta ;(.
Tuleeko ne vieraat mökille perässä. Meillä ne ainakin osaavat sinne mökillekin ;)
ei ollut tarkoitus peloitella. Toivottavasti saat rauhallisen mökkiviikonlopun ja saat levätä.

 
e
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
No meille ei kyllä oo vieraat tervetulleita ainakaan yöksi joka viikko! Viikonloppujen pitää olla levähtämisen aikaa niin haluaa olla välillä omallakin porukalla. Kahvittelemassa nyt voi käväistä millon vaan, mut max. yhdet vieraat viikossa
Noista vierailuista neljä seitsemästä ruoka+kahvittelu-vierailuja... Miehelle juuri sanoin, että taidan katketa juuri nyt. Enkä yleensä näitä valittele. Kyse ei ole edes pelkästään tosiaan valmisteluista, vaan jatkuvasta "valmiustilasta". Nyt tuntuu siltä, että voisin itse lähteä pääsiäiseksi vaikka mökille ellei se tuntuisi nololta ;(.
Kyllä mun mielestä voisitte lähteä mökille "pakoon", ei sitä tarviis hirveästi selitellä tai ainakaan olla pahoillaan tai olla kehtaamatta! Sanotte vaan että päätittekin haluta perheen keskistä aikaa. Me tehtiin niin viime juhannuksena kun ihmiset alkoi kutsua itseään meille kylään...:/
 
Meillä käy joku kahvilla joka päivä, monesti useampikin kaveri tai pariskunta, mutta ihan ruokaa syömässä vain muutaman kerran vuodessa tai lasten kavereita tietty usein mut ei aikuisia.
 
Ap pala kurkussa
Alkuperäinen kirjoittaja ja taas sama jatkuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
No meille ei kyllä oo vieraat tervetulleita ainakaan yöksi joka viikko! Viikonloppujen pitää olla levähtämisen aikaa niin haluaa olla välillä omallakin porukalla. Kahvittelemassa nyt voi käväistä millon vaan, mut max. yhdet vieraat viikossa
Noista vierailuista neljä seitsemästä ruoka+kahvittelu-vierailuja... Miehelle juuri sanoin, että taidan katketa juuri nyt. Enkä yleensä näitä valittele. Kyse ei ole edes pelkästään tosiaan valmisteluista, vaan jatkuvasta "valmiustilasta". Nyt tuntuu siltä, että voisin itse lähteä pääsiäiseksi vaikka mökille ellei se tuntuisi nololta ;(.
Tuleeko ne vieraat mökille perässä. Meillä ne ainakin osaavat sinne mökillekin ;)
No osaavat sinnekin ja tulevat. Enkä yhtään siitä valita, kun kutsuttu on. Mies intoutuu aina kutsumaan. Mukaviahan vieraat ovat, mutta juuri nyt ihan aidosti on ahdistunut olo, kun ei jaksaisi. Mies osallistuu valmisteluihinkin kyllä. Osaankohan selittää... Kai tämä on elämäni eka paniikkiahdistus tms. Kurkkua kuristaa ja tekisi mieli poistua pääsiäiseksi. Ja totta on tuo yksipuolisuusasiakin!! Kotimme on monien tukikohta ja leppoisa tapaamispaikka. Pitkään olen jaksanutkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä käy joku kahvilla joka päivä, monesti useampikin kaveri tai pariskunta, mutta ihan ruokaa syömässä vain muutaman kerran vuodessa tai lasten kavereita tietty usein mut ei aikuisia.
Itse asiassa käy meillä kesällä varmaan joka viikko joku grillaamassa meidän kanssa, mut sitä ei edes huomaa, kun voi olla ulkona. Sisällä jotenkin ahdistaisi koko ajan kokkailla toisille.
 
hei
Emmä mitään hotellia pyöritä. =)

Jos tulee illaksi vaan vieraita, laitan kaiken valmiiksi. Mutta jos tulee pidemmäksi ajaksi, niin odotan, että auttavat hommissa myös (ruoanlaitossa, kattauksessa). Ja miehen kanssa on tästä puhuttu paljon (tapeltukin aikoinaan), nykyisin myös hän auttaa mua, enkä joudu olemaan mikään kyökkipiika.

Mun äiti käy meillä yökylässä keskimäärin 2 x /kk. Tämän lisäksi käy keskimäärin 1 "vieraampi" yövieras/kk.

Joskus ennen lapsia kävi vähän enemmän, mut nyt ei käy yövieraita niin usein. Iltavieraita yhtenä viikonlopun iltana maksimissaan.
 
iedn
Jos haluat mennä yksin mökille, mene. Jos haluat olla kotona vain perheen kesken, sano vieraille EI. Aina ei tarvi jaksaa. On ihan ok sanoa että nyt ei pysty eikä jaksa. Tarvit selvästi lepoa :)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mitäs nolo siinä on jos haluatte olla oman perheen kesken?
Jo kutsuttuja vieraita en kehtaa perua. Pyydän mieheltä, ettei kutsuisi yhtään uusia vieraita. Toivottavasti ymmärtää, että ihan oikeasti on nyt pakko pitää paussia. Sovittuja vierailuja on toukokuun puoliväliin asti :(. Pitopalvelua tämä muistuttaakin. Osa vieraista on miehen sukulaisia, jotka vain ilmoittavat, että ovat tulossa - enkä ole tähän asti kyennyt sanomaan, ettei sovi. Nyt on pakko opetella, kun OIKEASTI tuntuu, että lähden kävelemään, jos ei tilanne muutu. Yllättävää muuten, että tällaiseenkin voi tosissaan uupua - itsellekin yllätys ja jotenkin reaktio äkillinen ja voimakas. Voisinhan ilmoittaa olevani sairaana...
 
Ap
Kiitoksia empaattisista vastauksistanne! Yritän saada miehen ymmärtämään, etten nyt oikeasti jaksa. En vain halua ketään ystäviä tai sukulaisia loukata ja siksi tuntuu tosi vaikealta kieltäytyä, kun joku itse ilmoittaa tulevansa. Hyvää yötä kaikille! Yritän nukkua ja olla miettimättä pääsiäisen järjestelyjä.
 
Ap aamulla
Taisinkin sitten uuvahtaa ihan kunnolla.. Lapsille olin illalla turhasta kiukkuinen. Nyt heräsin väsyneenä, valmiiksi ärtyneenä ja päänsärkyisenä. Olo ei ole yhtään iltaa parempi. En jaksa nousta ja ryhtyä töihini (oma firma ). Inhottaa jo etukäteen, kun kännykkä kohta alkaa soida. On minulla työterveyshuolto, mutta siellä en ole kertaakaan edes käynyt. Olen ihan hämmentynyt. Voiko joku oikeasti olla näin tyhmä, että uuvuttaa itsensä ylenmääräisillä vierailuilla... Tuntuu, ettei koti ole enää koti, vaan levätäkseen sieltä on lähdettävä pois ;(.
 

Yhteistyössä