kertokaa et mikä pointti on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
Eka rakennetaan isohko talo isohkolla rahalla ja asutaan siinä just se 2v et saadaa myytyä se ilman voittoveroa. Talo laitetaan myyntiin ja muutetaan vuokralle ja aletaan rakentamaan isompaa taloa isommalla rahalla.
Nyt puhutaan siis useista sadoista tuhansista euroista.

Tarkoituksena oli siis myydä tämä uusin talo ja muuttaa taas vuokralle ja rakentaa kolmas talo.

Mikä idea on rakentaa ja myydä rakentaa ja myydä ja rakentaa ja myydä!?!?!?

Mä en oo koskaan tajunnu.. mut talon emännällä oli kuulemma sellanen käsitys et kolmas talo on ilmanen :laugh:

tosin nyt on tullu pää vetävän käteen ja ei olekkaan varaa enää kolmanteen ku ei tokassakaan pystytä asumaan.

ja ei todellakaan nopeesti saa myytyy sitä taloo sillä hintaa mitä sitä myydään ja millä alueella.

Alkuperäinen kirjoittaja iiri:
Meille kolmas talo oli periaatteessa ilmainen. Sen verran hyvät voitot saatiin kahdesta ekasta.

no ehkä sit jos osaa paljon tehdä itse.. mut mikä helkkarin järki on myydä ja rakennella taloja pitkin kylää? miksei kerralla kunnollista?

No rahahan se on ihan ilmiselvä syy, en nyt ymmärrä miten se on niin vaikea käsittää? :o

En minä henk.koht. tuollaista rumbaa jaksaisi, ei nappaa niin paljon tuo rakentaminen, mutta ihan ilmiselvät logiikkahan tuossa on ja hyvät rahat voi tienata. Kaikkea ne ihmiset ihmetteleekin.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Meille kolmas talo oli periaatteessa ilmainen. Sen verran hyvät voitot saatiin kahdesta ekasta.

no ehkä sit jos osaa paljon tehdä itse.. mut mikä helkkarin järki on myydä ja rakennella taloja pitkin kylää? miksei kerralla kunnollista?

No just siksi, että kolmannen talon valmistuttua velkaa on 0e.

No jos maksaa 0 ? tai 200 000 ?, niin kai siinä on eroa...

Juurikin sen takia että saa voittoa tarpeeksi kahdesta jotta saa kolmannen "ilmaiseksi".
Ja sanotaan myös että se kolmas on sitten "täydellinen" ja täysin toiveiden mukainen.

Kyllähän tuo järjellistä on mikäli sen osaa. Eli itse tehden ja hyvillä materiaaleilla ja laadulla.
Mutta ei niin että eka jo menee yli budjetin ja toka ja kolmas jatkaa samaa linjaa.

Muutama vuosi sitten rajun rakennusbuumin aikana rakennusmateriaalit olvat edullisia mutta pompsahtivat muutamassa vuodessa reilusti, siinä sai helposti nostettua oman arvoa.
Eihän tuo niitä helpoimpia tapoja ole ansaita, siitä pitää tykätä koko perheen ja se pitää myös osata.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kyllähän tuo järjellistä on mikäli sen osaa. Eli itse tehden ja hyvillä materiaaleilla ja laadulla.
Mutta ei niin että eka jo menee yli budjetin ja toka ja kolmas jatkaa samaa linjaa.

Muutama vuosi sitten rajun rakennusbuumin aikana rakennusmateriaalit olvat edullisia mutta pompsahtivat muutamassa vuodessa reilusti, siinä sai helposti nostettua oman arvoa.
Eihän tuo niitä helpoimpia tapoja ole ansaita, siitä pitää tykätä koko perheen ja se pitää myös osata.

no tämän kyseisen esimerkkiperheen isäntä on aika peukalo keskellä kämmentä oleva ihminen, siksi osittain ihmettelen tätä heidän kummallista rakennusbuumia..

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:

no tämän kyseisen esimerkkiperheen isäntä on aika peukalo keskellä kämmentä oleva ihminen, siksi osittain ihmettelen tätä heidän kummallista rakennusbuumia..

Ei se pelkästä peukalosta kiinni ole. Itse tekemällä kolmas talo on todellakin ilmainen, mut jos peukku ei ole kohdallaan niin pitää odottaa neljännen tai viidennen kohdalle. Myöskin toisella teetetystä talosta saa enemmän kuin mitä siitä itse maksaa. Kunhan katsoo mille alueelle ryhtyy pytinkiä pystyttämään.

Yhteistyössä