KERTOKAA EROKOKEMUKSIANNE!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ero edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ero edessä

Vieras
Täällä eräs eroa vakavasti harkitseva avovaimo kaipaa vertaistukea.
Meillä ei ole lapsia, yhdessäoloa takana 6 vuotta.
Helppoa ei tule olemaan, sen tiedän jo etukäteen, mutta en ole onnellinen enää ja kaipaan jotain ihan muuta elämältäni. Intohimo puuttuu tästä suhteesta, miehen naamakaan ei jaksa miellyttää. Aloitettiin seurustelu, kun olin 16-vuotias.

No mulla on eron lisäksi edessä uusi koulu. Ja tietysti uusi asunto! :)
Ehkä siinäkin jo jotain.

Oliko vaikeaa luopua tutusta ihmisestä? Tutuista kuvioista, miehen suvusta jne.?

Mulla oli täysin sama tilanne ja eräänä kauniina päivänä lähdin nykyisen mieheni perään ja sille tielle jäin, kahdeksan vuotta ihanaa ja intohimoista aikaa takana, viides lapsi tulossa. Omasta kokemuksestani voin sanoa että kannattaa. Kyllä sinä itsekin tiedät jos se tunne ei ole enää läsnä, olet nuori eikä lapsiakaan ole. Älä tyydy vaan hae se mitä himoat. Kertaakaan en ole katunut ja tuo mies saa vieläkin multa sukat pyörimään jalassa, että se aika ei tapa jokaista suhdetta, pitää vain löytää se oikea :D

no helppoo se ero olisi ollu ellei meil olis yhteisiä lapsia. riitaisa ero + kusipää ex-ukko. ihanaa jos ei tarvis nähä tai kuulla siitä.

vaikeinta varmaan on se jos sattuu olee riippuvainen toisesta. alussa olin hyvin yksinäinen vaikka en halunnu ukkoo takas. mieli muuttui kyllä muutama kerta mutta ihan vaan siks että iski syyllisyyden tunnetta ja yksinäisyys. hmm..mitä vielä...emmä muista...erosta vähän päälle 4v.

Erosin entisesta avomiehestä 5,5 vuoden yhdessäolon jälkeen reilu 5 v sitten. Muutos oli tuntuva ja tunteet olivat ristiriitaiset, sydämessäni tiesin että päätös oli oikea mutta hyvät muistot itkettivät. Aika auttoi ja lopullinen tunnetasolla eroaminen alkoi, kun tapasin nykyisen mieheni :)

Mua pelottaa juuri tuo, että jään koska se on "helpompaa". Ei pidemmän päälle, sillä kaipuu muualle iskee kuitenkin. Mutta jotenkin juuri sellainen syyllisyys, että jätän miehen, ja se, kun tiedän, että hän ruinaa minua takaisin eikä anna lähteä. Eroa yritetty ennenkin, mutta tällä kertaa se olisi lopullinen. Hirvittää, mutta toisaalta olen jo hirveän onnellinen kun mietin tulevaa.

Haluaisin niin törmätä mieheen, joka saa alusta asti perhoset lentelemään vatsassa, sillä tällaista tunnetta minulla ei ole koskaan ollut mieheni kanssa, ja uskon, että ne perhoset kertovat jo aika paljon. ;) Eli intohimo ja halu ovat minulle tärkeitä fiiliksiä, eivät tietenkään kaikki kaikessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ero edessä:
No mulla on eron lisäksi edessä uusi koulu. Ja tietysti uusi asunto! :)
Ehkä siinäkin jo jotain.

Oliko vaikeaa luopua tutusta ihmisestä? Tutuista kuvioista, miehen suvusta jne.?

No mä niin vähän olin miehen suvun kanssa ees tekemisissä

Mä olin vaan helpottunu, kun pääsin siitä eroon
Ja miten ihana oli huomata, että elämän laatu parani tosi paljon

Entä ajatus miehestä uuden kumppanin kanssa?
Mä olen niin omistushaluinen ihminen, että mietityttää oma suhtautuminen tällaisessa tilanteessa. Kuitenkin on niin tottunut, että se on "mun mies". Vaikka nyt itse haluankin erota.

Mä olen niin omistushaluinen ihminen, että mietityttää oma suhtautuminen tällaisessa tilanteessa. Kuitenkin on niin tottunut, että se on "mun mies". Vaikka nyt itse haluankin erota.

no ite olisin vaan iloinen jos se sais iteleen hommattua jonkun naisen. :D
se on vaan niin että pitää hyväksyä että toinen on löytäny jonkun. elämä on.

Jonkin aikaa tuntui vaikealta ajatella exää uuden kumppanin kanssa, vaikka vilpittömästi toivoinkin hänelle onnellista elämää jonkun rinnalla. Mutta jonkin aikaa siinä meni ettei enää kirpaissut, jos jostakin kuulin että hällä on uusi nainen.

Yhteistyössä