Kertoisitteko Jyväskylästä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi elämä

Vieras
Nyt tarvitsen apuanne!

Olen jo pidemmän aikaa toivonut elämääni muutosta, niin asuinpaikan kuin työn puitteissa.

Nyt olen päätymässä Jyväskylään...

Millainen paikka se on lapsiperheen asua?
Onko lapsille harrastuksia?
Miten päivähoito ja koulut?

Ja ennenkaikkea, ihan yleisesti, mitä hyvää/huonoa kaupungissa on?

Mihin kannattaa/ ei kannata muuttaa?

Lämpimästi kiitän avustanne, toivon saavani paljon vastauksia!!

Jyväskylä on pienehkö, mutta ihan mukava ja "viriili" kaupunki asua. Täällä on tosi paljon opiskelijoita (yliopistokaupunki kun on ja muitakin kouluja paljon). Lapsiperheelle löytyy kivoja asuinalueita (omakotitalo & rivitaloalueita) ja myös harrastusmahdollisuuksia löytyy, erityisesti liikunnan saraltam, mutta myös muualtakin. On varmasti makuasia minne ei kaupungissa kannata muuttaa, mutta itse pidän kaupungin pohjois- ja länsipuolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Uusi elämä:
Nyt tarvitsen apuanne!

Olen jo pidemmän aikaa toivonut elämääni muutosta, niin asuinpaikan kuin työn puitteissa.

Nyt olen päätymässä Jyväskylään...

Millainen paikka se on lapsiperheen asua? Mukava
Onko lapsille harrastuksia? kaikkea löytyy, harrastemahdollisuuksia on monia
Miten päivähoito ja koulut?

Ja ennenkaikkea, ihan yleisesti, mitä hyvää/huonoa kaupungissa on?hyvää on se että kaiikki on aika lähellä, hyvät pyöräilytiet. Kaunis kaupunki, mielestäni.

Mihin kannattaa/ ei kannata muuttaa?pupuhuhtaan, kangasvuoreen, huhtasuon alueille. En suosittele myöskään kuokkalankeskustaa enkä keltinmäkeä.
Palokka, heinälampi, kypärämäki,ristonmaa, keljonkangas, lutakko(lähellä keskustaa) ovat varteenotettavia

Lämpimästi kiitän avustanne, toivon saavani paljon vastauksia!!

Minusta Jyväskylä on ihan kiva kaupunki, sopivan kokoinen. Kaikki on lähellä. Se missä tykkää asua riippuu tietysti aina henkilöstä. Itse en oikein pidä Pupuhuhdasta, kangaslammen alueesta enkä halssilasta enkä kyllä Keltinmäestäkään. Itse olen täällä asunut koko ikäni ja viihtynyt ihan hyvin.

Yhteistyössä