Kertoisitko pomolle masennuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

s

Vieras
Juttu on siis niin, että olen palannut töihin kuukausi sitten ja eka kehityskeskustelu lähestyy. Tällä viikolla mulla todettiin keskivaikea masennus ja aloitin siihen lääkityksen (citalopram). Töissä käyn kuitenkin ihan normaalisti. Kertoisitko sinä pomolle masennuksesta vai olisitko vaan hiljaa?? Töissäjaksamisen kanssa ei ole musta ongelmaa, enemmänkin kotonajaksamisesta kyse..

En kertoisi. Nuo on sellaisia asioita jotka väistämättä tuppaa vaikuttamaan jos työpaikalla esim. vähennetään henkilöstöä.

Jos se ei vaikuta sun työntekoon olisin hiljaa.

Riippuu pomostakin, siis millainen ihminen hän on. Jos tunnet jaksavasi työssä ihan normaalisti, niin en ehkä sinuna kertoisi. Mieti ennemminkin, miten työ voisi auttaa sinua masennuksessasi ja ehdota niitä asioita pomolle.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Juttu on siis niin, että olen palannut töihin kuukausi sitten ja eka kehityskeskustelu lähestyy. Tällä viikolla mulla todettiin keskivaikea masennus ja aloitin siihen lääkityksen (citalopram). Töissä käyn kuitenkin ihan normaalisti. Kertoisitko sinä pomolle masennuksesta vai olisitko vaan hiljaa?? Töissäjaksamisen kanssa ei ole musta ongelmaa, enemmänkin kotonajaksamisesta kyse..

Älä missään tapauksessa kerro, mikäli pystyt käymään töissä, ja hoitamaan työtehtäväsi ok. Pomot eivät pidä alaisiaan ystävinään oikeasti, joten ymmärrystä on turha odottaa, vaikka sitä teeskenneltäisiinkin.

JOS masennus kuitenkin alkaa vaikuttaa työhösi, voit harkita kertomista. Sillä se saattaa olla kuitenkin parempi, kuin antaa pomon arvailla miksi et tee parastasi töissä.

Jos vain pystyt olemaan kertomatta (eli pystyt käymään töissä), niin älä kerro! Ei ole pelkästään kyse siitä, että millainen pomo sulla on. Jos olet isommassa organisaatiossa, niin pomollakin on pomo, jolle asia valuu. Se on sitten eri asia, jos sairautesi vaikuttaa niin paljon työntekoon, että pomo joutuisi tekemään erityisjärjestelyitä.

Yhteistyössä