Kertoisitko parhaalle ystävällesi jos tietäisit hänen miehensä pettävän?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ja tarkoitan nyt ihan sitä parasta,sydänystävää..en mitään puolituttua. Mitä jos tän parhaan ystävän mies laittaisi sulle kännissä tekstareita jossa vihjailisi olevansa valmis pettämään ystävääsi sinun kanssa,kertoisitko?
 
7thHeaven
Painostaisin ja uhkailisin miestä itse kertomaan. Jos ei siltikään kertoisi niin minä tekisin sen. Mun paras ystävä on mulle niin tärkeä, etten katselis kauaa hänen pettämistään. Itseasiassa kerran tällainen tilanne ollut ja saatiin toisen ystävän kanssa mies itse kertomaan..
 
Ja seuraavaksi sinua neuvotaan esim. keskustelemaan miehen kanssa tms. asiasta, joka mielestäni vain lisää asian vittumaista puolta -> sinä puit asiaa petturin kanssa ystäväsi ollessa tietämätön tilanteesta. En myöskään käskisi "miehen kertoa naiselleen tai sinä kerrot", koska miehen tarina voi muuttua ihan miksi vain kun hätäpäissään koettaa itseään nostaa kuiville.
Kerrot rehellisesti, viestit näyttäen mikä tilanne on. Hetkellisesti ystäväsi saattaa ns. keljuuntua sinuun, mutta rehellisyys palkitaan aikanaan tai sitten ystäväsi kuuluu tahdottomiin naiseliöihin.
 
"pontso"
Kertoisin ja olen kertonutkin.
Parhaan ystäväni mies tuli kännipäissään minuu kopeloimaan ja ehottelemaan yms. Minuu lähinnä kuvotti, tämä ystäväni oli nimittäin vielä samoissa juhlissa, toisessa päässä juhlapaikkaa vain.
No etin ystävän ja kerroin hälle mitä tapahtui. Tietty järkytty eikä meinannu uskoa ensin mutta hyvinkii pian kuitekii muuttui ääni kellossa ja kiitteli että kerroin.

Mutta, silti jokin vissiin jäi kaihertamaan kun ystävyys rupes hänen puolelta laimenemaan. Ei enää vastaillut viesteihin, puhelimeen, s-postiin. Tapaamiset ei enää sopinut jne.
Kuulin ihan muualta että ystävän mies oli tehny tuota ennenkin ja monasti ja olivat nyt jo eroamassa. Mein ystävyys ei enää parantunut. Nyt vuosia myöhemmin saatetaan moikata jos ohimennen tavataan. Ja minuu niin surettaa ja itkettää että menetin parhaan ystäväni.
 
hmph
[QUOTE="been there";26249226]En kertoisi. Ottaisin etäisyyttä enemmänkin. En enää kestäisi sitä polemiikkia mikä siitä syntyy.[/QUOTE]

Oletpa itsekäs ystävä, pakenisit paikalta?! Mikä bestis oikein kuvittelet olevasi? :O
 
"mä"
Kertoisin sillä ystävyys menisi pilalle jos en kertoisi.voisin varmaankin kysyä ystävän kuulen mieheltä että mitä ne viestiut oli jotka lähetit mulle? Lähetätkö samanlaisia useinkin ja muillekin?
Tietäisin tilanteen ja tavallaan pettäisin ystävääni kokoajan :( ja luulen etten voisi enää olla "luonnollinen" ystäväni seurassa ja varmaankin tapaamiset harvenisivat.
 
"vieras"
Ehdottomasti kertoisin ja ystäväni kertoivat myös minulle. Meillä oli se tilanne, että mies ilmoitti yhtäkkiä toisen lapsen synnyttyä haluavansa erota. En ymmärtänyt yhtään mitään ja mies sitkeästi kiisti toisen naisen olemassaolon. Kaksi ystävääni kuitenkin törmäsi exääni kahdessa eri kauppakeskuksessa kulkemassa täysin avoimesti uuden naisen ja tämän lapsen kanssa. Olen todella kiitollinen ystävilleni, että kertoivat. Kyllähän se sattui, mutta sain myös selityksen monellekin asialle.
 
"Anne"
Pitääkö sitä mennä sotkemaan toisten elämää juoruilemalla, kuka meistä on oikeasti niin synnitön että voi heittää sen ensimmäisen kiven ja vitustako sä tiedät vaikka se sun paras ystäväskin olis pettänyt salaa..jeesus kun ärsyttää tommonen lässytys!
 
pilipali
Painostaisin ja uhkailisin miestä itse kertomaan. Jos ei siltikään kertoisi niin minä tekisin sen. Mun paras ystävä on mulle niin tärkeä, etten katselis kauaa hänen pettämistään. Itseasiassa kerran tällainen tilanne ollut ja saatiin toisen ystävän kanssa mies itse kertomaan..
Mutta onko tämäkään paras keino? Siis tuo että laittaa toisen kertomaan.

Itse olen ollut siinä petettävän asemassa ja ystäväni sai tästä tietää. Noh hän ei minulle tästä kertonut vaan painosti miestä kertomaan minulle. Noh mies ei koskaan kertonut, mutta sentään jätti minut ilman mitään kunnollisia selityksia ja ihan toisia reittiä pitkin sitten sain selville tämän pettämis kuvion (tosin en koskaan sitä, että miten kauan tätä oli jatkunut yms). Myöhemmin sitten selvisi, että ystävä tästä oli jo aikoja sitten tiennyt. Ja kyllä vieläkin vuosienkin jälkeen välillä kaihertaa mieltä se, että miksi ei voinut minulle kertoa. Ja kyllä minusta tuntuu, että kaihertaisi se siltikin vaikka mies olisi saanutkin kerrottua eron todellisen syyn.
 

Yhteistyössä