"Tiina"
Nyt useamman kerran törmännyt muuten niin hyvin kasvatettuun lapsen kaverin diivailuun meillä.
Eilen jotenkin tuli vain se viimeinen niitti ja jäin miettimään kerronko sillä lapsen vanhemmille ja miten?
Itse vanhempana haluisin kyllä tietää, vai annako vain olla.
Tilanne:
Lapsi tuli meidän lasta pyytämään kylään,
lapseni ei halunnut sillä oli juuri aloittanut leiki ja ilmoitti että haluaa leikkiä sitä nyt,
pyyti tätä kaveria leikkiin mukaan mukaan mutta ei,
haluan sinut meille.
Aikansa jankuttaa ja lopulta kun ei uskonut oma lapseni jättää oven vaan auki
ja meni omaan huoneeseen jatkamaan leikkiä ja kaveri perässä jankuttamaan,
minä haluan sinut meille me mennään nyt meille miksi sinä kiusaat minua miksi me ei mennä meille, jankutusta.
(olen vähän korvana tämän lapsen kanssa kun hän on hiukan nuorempikin,
ja itse en voi sietää kiusaamista puolin jos toisinkaan)
Hetken kuluttua tuo kaveri tulee itkien lapseni huoneesta kertomaan minulle kuinka lapseni kiusaa häntä kun hän ei suotu heille tulemaan.
Sanoin että se ei ole kiusaamista ja minun lapsihan sanoi jo monta kertaa tuossa ovellakin että ei halua teille kun oli juuri aloittanut lekit.
Sanoin myös että jos hän nyt menisi kotiin,
kun selkeästi tästä teidän leikistä ei voi tulla mitään.
Vaan kyseinen lapsi menee taas lapseni huoneeseen vinkumaan,
kerroin teidän äidille että sinä kiusaat ja sinun täytyy tulla nyt meille..
Olin siinä ovella ja sanoin nyt hyvin napakasti että nyt loppu,
mene kotiisi sillä sinua ei kukaan kiusaa ja sinä itse täällä jankutat ja jos minun lapseni ei nyt halua leikkiä sinun kanssa on minun myös hankala häntä pakottaa.
Vaan ei,
edelleen koettaa jankuttaa ja itkeä tihruttaa
Lopulta talutin tuon lapsen ulos kodistamme
Itselle jäi kyllä paha mieli.
Tiedän, olisi pitänyt heti kärppänä juosta ovelle kun omani jätti oven auki ja ilmoitti että ei halua heille, mutta en sitten tajunnut jättää tiskejä kesken kädet märkänä jne.
Ja tiedän että omani teki virhee kun jätti oven auki mutta ei raukka kehdannut kuulemma laittaa toisen nenän edestä ovea kiinnekään
(juttelimme siis tämän asian lapseni kanssa kun kaveri lähti)
Muuten tuo kaveri on ollut tähän asti hyvätapainen kiltti kunnollinen kaveri mutta nyt alkanut viimeaikoina nousta tämmöinen diivailu te teette niinkuin minä haluan me leikitään mitä minä haluan johtajuus tuosta lapsesta esiin
Sanoinkin nyt omalleni että nyt kannattaa pitää hetki takoa tuosta kaverista, tuolla tavalla kun ei tule hyvä mieli kenellekään jos yksi päättää ja määrää kaikesta
Sen tiedän että tämän kaverin kotona on hyvin selkeät ja tiukat sännöt kuinka käyttäydytään jne.
Eilen jotenkin tuli vain se viimeinen niitti ja jäin miettimään kerronko sillä lapsen vanhemmille ja miten?
Itse vanhempana haluisin kyllä tietää, vai annako vain olla.
Tilanne:
Lapsi tuli meidän lasta pyytämään kylään,
lapseni ei halunnut sillä oli juuri aloittanut leiki ja ilmoitti että haluaa leikkiä sitä nyt,
pyyti tätä kaveria leikkiin mukaan mukaan mutta ei,
haluan sinut meille.
Aikansa jankuttaa ja lopulta kun ei uskonut oma lapseni jättää oven vaan auki
ja meni omaan huoneeseen jatkamaan leikkiä ja kaveri perässä jankuttamaan,
minä haluan sinut meille me mennään nyt meille miksi sinä kiusaat minua miksi me ei mennä meille, jankutusta.
(olen vähän korvana tämän lapsen kanssa kun hän on hiukan nuorempikin,
ja itse en voi sietää kiusaamista puolin jos toisinkaan)
Hetken kuluttua tuo kaveri tulee itkien lapseni huoneesta kertomaan minulle kuinka lapseni kiusaa häntä kun hän ei suotu heille tulemaan.
Sanoin että se ei ole kiusaamista ja minun lapsihan sanoi jo monta kertaa tuossa ovellakin että ei halua teille kun oli juuri aloittanut lekit.
Sanoin myös että jos hän nyt menisi kotiin,
kun selkeästi tästä teidän leikistä ei voi tulla mitään.
Vaan kyseinen lapsi menee taas lapseni huoneeseen vinkumaan,
kerroin teidän äidille että sinä kiusaat ja sinun täytyy tulla nyt meille..
Olin siinä ovella ja sanoin nyt hyvin napakasti että nyt loppu,
mene kotiisi sillä sinua ei kukaan kiusaa ja sinä itse täällä jankutat ja jos minun lapseni ei nyt halua leikkiä sinun kanssa on minun myös hankala häntä pakottaa.
Vaan ei,
edelleen koettaa jankuttaa ja itkeä tihruttaa
Lopulta talutin tuon lapsen ulos kodistamme
Itselle jäi kyllä paha mieli.
Tiedän, olisi pitänyt heti kärppänä juosta ovelle kun omani jätti oven auki ja ilmoitti että ei halua heille, mutta en sitten tajunnut jättää tiskejä kesken kädet märkänä jne.
Ja tiedän että omani teki virhee kun jätti oven auki mutta ei raukka kehdannut kuulemma laittaa toisen nenän edestä ovea kiinnekään
(juttelimme siis tämän asian lapseni kanssa kun kaveri lähti)
Muuten tuo kaveri on ollut tähän asti hyvätapainen kiltti kunnollinen kaveri mutta nyt alkanut viimeaikoina nousta tämmöinen diivailu te teette niinkuin minä haluan me leikitään mitä minä haluan johtajuus tuosta lapsesta esiin
Sanoinkin nyt omalleni että nyt kannattaa pitää hetki takoa tuosta kaverista, tuolla tavalla kun ei tule hyvä mieli kenellekään jos yksi päättää ja määrää kaikesta
Sen tiedän että tämän kaverin kotona on hyvin selkeät ja tiukat sännöt kuinka käyttäydytään jne.